Hikking og lungemodning

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Har en jente som hikker mye. Hun fikk lungemodning i uke 30, og etter det kjente jeg at hun hikket for første gang. Lurer på om det kan ha noen sammenheng, om baby fikk mer hikke av lungemodning, eller om det bare var fordi lungene ble sterkere? Noen flere som har barn som har fått lungemodning som hikker ofte? [emoji4]
 
Har en jente som hikker mye. Hun fikk lungemodning i uke 30, og etter det kjente jeg at hun hikket for første gang. Lurer på om det kan ha noen sammenheng, om baby fikk mer hikke av lungemodning, eller om det bare var fordi lungene ble sterkere? Noen flere som har barn som har fått lungemodning som hikker ofte? [emoji4]
Hikking hos premature skyldes som regel overstimuli. Begge mine fikk lungemodning.
 
Min hikke ekstremt mye i magen. Nesten ikke etter at hun ble født, men som nevnt over så kan det være tegn på overstimulering.
 
Overstimulering har jeg da aldri tenkt på? :bored: Jeg har 3 barn hvor de to eldste er overtids-barm og sistemann er prematur. Alle mine 3 har hikket mye i magen og etter de ble født.
Hos minstemann nå så starter det ofte hvis han ikke får rapet ordentlig.
Når babyene hikker i magen så er det visstnok noe med at de øver seg på å svelge fostervann og noe i nervene som blir forstyrret (fikk jeg fortalt av jormor da jeg var på svangerskapskontroll)
 
Har også prematur som hikker mye. Spurte om det på sykehuset, Da fikk jeg bare til beskjed at det var helt normalt og ikke vondt på noen måte for de små ☺
 
Back
Topp