Hikke

JanneJenta78

Forumet er livet
Noen andre som har vært mye plaget med hikke etter at de ble gravide?? Hikker til jeg blir helt sliten av og til jeg...til samboer's store fornøyelse [8D]

Jeg har hikke ofte, men det er bare en eller to hikk om gangen så gir det seg til neste hikkerunde. Har sikkert en naturlig forklaring uten at jeg kan svare på det. Noen andre som vet?

Har ingen förklaring, men jag har det likadant. ca 2-5 hick sen ger det sig igen, konstigt hur kroppen är när man e gravid [:)]

ORIGINAL: Isolde92

Har ingen förklaring, men jag har det likadant. ca 2-5 hick sen ger det sig igen, konstigt hur kroppen är när man e gravid [:)]

He he ja det er mye merkelig som skjer i kroppen da ja

Har ikke problemer med hikke, men jeg har et tips som kan hjelpe[;)].

Hikke er jo krampe i mellomgulvet og da må en jo strekke ut dette slik som når en skal få bort kramper i annen musklatur. Først trekker du inn så mye luft som du klarer, slik at magen er skikkelig utspendt. Deretter bøyer du overkroppen bakover slik at du kjenner en god strekk i mellomgulvet. Hold denne stillingen så lenge du klarer. Nå er mellomgulvet strukket og krampen (hikken) burde ha gitt seg. Lykke til[:D]

Takk for tips..det skal jeg prøve neste gang!

Var litt vittig her i går...hadde spist middag og ble så trøtt, skulle ta en liten dupp i senga..så begynte hikken...og det ga seg IKKE! Fleipa til pappa'n at det kanskje var den lille som hikka, og at det smitta meg. Så strøk han forsiktig over magen "vår" en liten stund (kanskje et minutt eller to), og *vips* så ga hikken seg.

Sikkert en naturlig forklaring på det, men det var litt pussig likevel [;)]

Det kan bli ganske plagsomt når babyen i magen får hikke[8|]. Minstejenta vår hadde titt og ofte hikke inni magen. Ble ganske sliten av det. Ingenting jeg kunne gjøre heller, bare vente til det gikk over. Av og til kunne hun hikke i over en time[:'(]. Slitsomt når hodet hennes låg rett under ribbena mine og hun dunket hodet opp i dem hver eneste gang[:'(]. Prøvde å dytte på henne og innimellom klarte jeg faktisk å skubbe henne vekk slik at det i det minste ikke gjorde vondt.[;)]

men på ei anna side så er det eit sikkert livsteikn og på mindre aktive dager da!!![:D][;)]

at babyen får sure oppstøt???

huff og huff..hvis det stemmer, så blir det ille til meg! Har ikke vært plaga med det til nå heldigvis [:)]

hm..kjenner ikkje til det,hadde ingenting av dte med lisja ikje nå heller!!

Back
Topp