Hikke

Silkebær

Andre møte med forumet
Er det flere som merker mye hikking hos lille? Begynte å kjenne noe som føltes som en puls/svakere og mer rytmisk enn sparking, men den var litt saktere enn en puls. Da jeg spurte jordmor mente hun det sikkert var hikkingen til babyen. Men har selvfølgelig googlet litt, og noen mener at babyen ikke skal hikke så mye når man er kommet til uke 32-33 som jeg har, og at det burde undersøkes. Kjenner det 4-5 ganger for dagen og i 5-15 minutter. Noen erfaringer?

Min hikker også masse. Jeg har ikke tenkt over at det ikke er normalt, men heller lest at det er veldig positivt for lungemodning.

Jeg er i uke 34, nesten 35. Her er det masse hikking. Har hørt at det er baby som trener på å puste. Stort sett ikke noe grunn til bekymring.

Har følt masse hiking - det kom uken jeg leste at det kunne komme på babyverden- i uke 31!

Her hikkes det også en del. Alt fra 1-3 ganger om dagen. Startet hos meg også når jeg leste det i appen i uke 31, er 33 nå. Det kjennes ut som rytmiske små dunk :)

Masse hikking her også.. mine 4 har vært veldig forskjellige på det i magen. 2 av 4 har hikket masse i magen! Mini her hikker hver dag og gjerne 5-10 min i slengen. Har også lest at det bare er positivt :)

Her hikkes det stadig vekk. Flere ganger om dagen og gjerne i 5 min eller mer, jeg har ikke målt tiden bare registrert at det kan holde på en stund.

Jeg merker også hikking flere ganger om dagen (32+0) og gjorde det hele veien ut med de to første mener jeg. Jeg har også hørt det er positivt og skjer for at de trener på å puste. (Husker ikke i farta hvor jeg fikk informasjonen, om det var JM, eller en artikkel). I hvert fall ikke noe negativt :)

eneste jeg kommer på er at det ikke regnes som fosterbevegelse, så hvis man merker lite liv så er ikke hikking å telles som en bevegelse

Hadde hikking på natten her om dagen, men da markert jeg det langt oppå magen på venstre side. Tror det fremdeles går rundt og rundt inni der.

Back
Topp