Hikke?

Kinnmamma

Blir kjent med forumet
Marshmallows2021
Vet dere når babyen vanligvis begynner å hikke? :)
Jeg syns jeg kjenner en sånn rytmisk bevegelse ganske ofte, men tenkte kanskje det var litt tidlig enda?
Noen som vet? :joyful:

Aner ikke, men har kjent rytmiske bevegelser et par ganger som ikke kan være annet.

Tror jeg kjente det fra rundt uke 26-27 sist, men husker ikke nøyaktig :joyful:
Kjenn liv sier dette:
Uke 24-28:
Fra rundt uke 24 blir babyens bevegelser mer organiserte med perioder da de er våkne og perioder da de sover og dermed ikke beveger seg.
Det er rundt denne tiden du også kan begynne å merke at babyen din hikker. Dette kjennes ut som rytmiske bevegelser, men det er ufrivillige reflekser og teller derfor ikke som bevegelser.
https://kjennliv.no/babyens-spark-i-magen/hvordan-kjennes-babyens-spark-ut/

Jeg kjenner rytmiske bevegelser nede i magen hver eneste dag, men etter litt research har jeg funnet ut at det mest sannsynlig er den ekstra blodgjennomstrømningen i aorta abdominalis som forårsaker denne :) Bare en alternativ (og ikke like koselig) forklaring :p

Jeg kjenner rytmiske bevegelser nede i magen hver eneste dag, men etter litt research har jeg funnet ut at det mest sannsynlig er den ekstra blodgjennomstrømningen i aorta abdominalis som forårsaker denne :) Bare en alternativ (og ikke like koselig) forklaring :p

Ja, dette kjenner jeg også. Magen pulserer liksom. Er jo bare 20+6, så for min del er nok hikke for tidlig, men blir morsomt å kjenne det igjen om noen uker :joyful:

Sniker. Jeg er 27+1 i dag og har kjent hikke hvertfall de siste 4 ukene. Mulig det startet litt før det også, husker ikke nøyaktig. Nå er det hikke mange ganger for dagen.

Kjenner hikke av og til.
Kunne også se på oul at babyen hikket, så da fikk jeg bekreftet av jordmor at det faktisk var det jeg kjente:p

Har garantert kjent hikke de siste dagene. Det er absolutt ikke som pulsen man kjenner på magen, men som små hopp inni magen, nesten like langt fra hverande som et lite barn som hikker. Er ca 22 uker nå.

Gleder meg til det begynner å hikke inni magen her også! Så søtt! ❤️

Back
Topp