Hikke

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg er nå gravid i uke 32+2 og jeg leser så mye om hikking i alle disse appene og i bøkene rundt denne tiden i graviditeten. Det står at det er et sunnhetstegn og at du kan kjenne hvilket leie babyen har når det hikker. Men i løpet av denne graviditeten så har jeg ikke kjent hikke en eneste gang. Når jeg leser såå mye om det så tenker jeg at det nesten må være unormalt å ikke kjenne hikke? Noen flere som ikke har kjent noe til den hikken?

Jeg er nå gravid i uke 32+2 og jeg leser så mye om hikking i alle disse appene og i bøkene rundt denne tiden i graviditeten. Det står at det er et sunnhetstegn og at du kan kjenne hvilket leie babyen har når det hikker. Men i løpet av denne graviditeten så har jeg ikke kjent hikke en eneste gang. Når jeg leser såå mye om det så tenker jeg at det nesten må være unormalt å ikke kjenne hikke? Noen flere som ikke har kjent noe til den hikken?

Jeg kjente ikke hikke før rundt uke 31-32 selv. Er 34+5 nå og kan kjenne det hver dag :)

Jeg troor ikke jeg har kjent hikke. Men da jeg var inne på kontroll-UL så sa jordmor at hun hikket der og da. Da ristet den lille kroppen, men kjente det i grunn ikke utenpå.

Kanskje det er likt for deg? :-)

32+4 her i dag. Kjenner hikking 2-3 ganger daglig mens jeg er våken. Varierer mye hvor godt det kjennes synes jeg. Siste gangen i dag var det så kraftig at det kunne sees på utsiden av magen <3 Mens første gangen i formiddag var det så svakt at jeg ikke var sikker på hva det var med det samme

Her er det hikke, men ikke hver dag så jeg kjenner det. Varierer veldig. Men, er ikke alle som kjenner det selv om den lille hikker, så jeg ville absolutt ikke vært bekymret!:)

Har ikke bevisst kjent noe hikking, så jeg aner ikke om hun hikker eller ikke :p Sikkert uten at jeg merker det!

Er 35+4 og har kjent hikking ca to uker. I starten så vagt at jeg måtte virkelig konsentrere meg. Har morkaken fremme.

Kjente ofte hikke med 1 man og gjør det samme nå men 2 man☺☺ samboer har kjent babyen hikke ved og ligge hånden på magen☺

Første svangerskap kjente jeg mye hikke, i andre svangerskap kjente jeg ingenting. Denne gangen er det veldig mye hikke. Både med første og med nr 3 er leie ganske likt både ift morkakens plassering og at fosteret ligger nesten alltid med ryggen ut.

Mye hikking her også. Varierer nok hvor godt det kjennes. Både babyens leie og morkakens plassering har nok endel å si.

Her hikker han hver formiddag ca en time etter frokost ;) Koselig.

Jeg synes hikking er utrolig ubehagelig.. ugh. Som å ha hjertebank synes jeg. Kjenner det et par ganger i uka nå på slutten. Men var på ul i uke 24 og da sa gyn at han hikket, jeg kjente ingenting. Mens tydelige bevegelser hadde jeg kjent i mange uker:)

Sist svangerskap er det såvidt jeg kjente det noen gang, kan ikke huske det.
Tror ikke dette er et must å kjenne:p

Hikker irriterende mye!!! Er jo kjempe glad for det, men blir litt mye av det gode innimellom!!! :)

Har kjendt mest hikke i de to siste svangerskapene mine. De 3 første hikket di også men nr 4, og nå nr 5 er ekstreme :o

Back
Topp