Hikke og leie

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Kan det være hodeleie om hikken kjennes ved skambeinet?

Det er det hos meg, hvertfall. :) Og når jeg googlet det var det flere like erfaringer.

Mine ligger i hodeleie, men hikken kjenner jeg liksom ut på siden.

Leste en eller annen plass at en mente at det er ryggen man kjenner når de hikker, men har ikke peiling

Hm, her har frøkna hatt seteleie og tverrleie hele veien, men blir ikke helt klok på det. Får sett på onsdag, og da skal jeg sannelig spørre legen også ☺️

Absolutt! Min har lagt i hodeleie siden uke 25 og jeg kjenner hikken alltid langt nede mot skambeinet evt mot en av sidene (den flytter stadig side der inni enda) :)
Ja, de siste par ukene har hikken kjentes der eller nede mot låret/lysken på siden. Aldri høyt oppe, men mistenker at hun ofte bytter plass nå likevel ☺️

Kan det være hodeleie om hikken kjennes ved skambeinet?
Jeg har fått beskjed om at min ligger i hodeleie 2 ganger nå. Kjenner alltid hikken nederst i magen, men kan variere litt hvor. Hun ligger høyt i bekkenet. Kjenner det noen gangen veldig langt ned, mot beinet/blæra/tarmen. Andre gangen ned mot venstre hoftebein, andre ganger høyre hoftebein.

Kjenner det nede mot bekken selv, til tider kan hikkingen merkes i rumpa kjenner jeg :wideyed: Sist kontroll lå lille med hode ned mot bekken og nikket meg mot symfysen. Fått høre at når babyen hikker så rister hele kroppen deres og det merkes bedre jo nærmere termin:happy:

I starten kjente jeg det på spesifikke steder, ofte ganske langt nede. Nå føler jeg at det kjennes over hele magen, vanskelig å lokalisere nøyaktig hvor:joyful:

Kjenner mest oppe, men somregel kjennes det samtidig nede. Lå i hodeleie, litt skrått, forrige kontroll.

Frøkna her ligger med hodet ned, og jeg kjenner alltid hikken ned på høyre side av navlen!:joyful:

Kjenner det nede mot bekken selv, til tider kan hikkingen merkes i rumpa kjenner jeg :wideyed: Sist kontroll lå lille med hode ned mot bekken og nikket meg mot symfysen. Fått høre at når babyen hikker så rister hele kroppen deres og det merkes bedre jo nærmere termin:happy:

Det er da du må utbryte: "Rumpa mi hikker" :hilarious: :hilarious:

Back
Topp