Hikke, hikke og atter hikke...

Eplefrø

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Har frem til nå egentlig bare tenkt at det har vært et sunnhetstegn, det at han hikker så mye i magen. Jeg er 34+3 i dag, og han hikker 3-4 ganger om dagen, iallefall. Tenkte på det i natt. Og begynte da å Google...

Ikke lurt.. Da leser man om oksygenmangel og feil og mangler selvsagt.

Hvor mye hikkes det hos dere? Jeg kjenner ellers at han ligger å øver, puster fostervann, og da hikker han gjerne etter det. Er ikke fint lite man skal bekymre seg for.

Dette leste jeg kl 03 i natt....

Rarely, however, fetal hiccups may be a sign of something being wrong with a pregnancy or fetus.

After week 32 of pregnancy, it is unlikely that a woman will feel the baby hiccup in the womb every day.

A woman who does notice fetal hiccups regularly, especially if it occurs daily and more than 4 times per day after 28 weeksTrusted Source should contact their doctor.

While frequent hiccupping does not necessarily signify a problem, it could be that the umbilical cord has become compressed or prolapsed.

Herlig lesing...

Her er det hikke sånn 2-3 ganger i døgnet. Mulig mer også når jeg sover å ikke merker det. Jeg har aldri hørt om at det kan være ett faresignal. Jeg tenker også at svangerskapsomsorgen i Norge er så god på å gi grundig og vitenskapelig bevist informasjon angående potensielle faresignaler at man hadde blitt fortalt det dersom det kunne være ett tegn på noe alvorlig. Nå vet jeg ikke hvor du leste denne informasjonen, men det kan jo være det er en litt usikker kilde?

Leste det flere steder.. Medicalnews, het denne siden, og ja, du har heeeelt rett. Og beste svaret.

Jeg rakk å ringe føden før du svarte. :rolleyes:
Som hun sa : "Jeg har vært jordmor i maaaange år, og jeg har aldri hørt noe sånt. Slutt å Google. Mine barn hikket mer og mer, og det ER et sunnhetstegn. "

Så da roer jeg med på det da. :p:p:p
Og takk for svar. :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Sniker
Spurte overlege da jeg hadde ekstraoppfølging sist - hikke er sunnhetstegn. Betyr at de drikker og tisser fostervann og har det bra :D

Godt å høre du har fått ordentlig svar! Her hikkes det også flere ganger om dagen.

Godt du fikk beroligende svar av jordmor! :-) mine hikker om hverandre ofte gjennom dagen.. først den ene, og så begynner den andre litt etterpå :rolleyes:

Min hikker veldig mye! Dr. Lundring mente at dette var et sunnhetstegn og trivselstegn. Han kunne også se at babyen hadde god lungetrening, så jeg er ikke bekymret. Var der i uke 33 :)

Her hikker tvillingene masse også. Jenten begynte med daglig hikking for mange uker siden (før jul), hver kveld og av og til på dagen. Gutten har først nå nylig begynt å hikke daglig han også, gjerne 3-4 ganger for dagen. Av og til hikker de begge samtidig, det synes jeg alltid er like moro å kjenne!

Så bra du fikk et betryggende svar fra føden angående dette. Skjønner det er fort gjort å komme over noe negativt når man googler og plutselig så får man en masse nye bekymringer man ikke visste var noe å bekymre seg for… :eek::hilarious:

Godt du fikk beroligende svar av jordmor! :) mine hikker om hverandre ofte gjennom dagen.. først den ene, og så begynner den andre litt etterpå :rolleyes:
Huffamei, om hverandre! Hadde nok blitt gal haha. Hikkingen er så plagsom synes jeg, men klarer å leve med det siden det betyr at ho øver på å puste osv:p

Huffamei, om hverandre! Hadde nok blitt gal haha. Hikkingen er så plagsom synes jeg, men klarer å leve med det siden det betyr at ho øver på å puste osv:p

Jepp!! Er det ikke den ene så er det den andre. Tvilling 1 hadde hikke 3 ganger fra litt før jeg skrev her til jeg la meg i ett-tida. Vi får fokusere på at det betyr øvelse ja :p

Her hikkes det flere ganger om dagen! Samme var det med storebror. Husker jeg også var veeeldig bekymret for det, og redd at det var noe galt. Men han er så frisk som en unge kan bli. :-) han hikket også en del som nyfødt også. Sjeldent nå (1,5 år).
Er ikke bekymret denne gangen, og ville tatt det som et sunnhetstegn og gode lunger. ;-)

Var masse hikke her også, gjerne 3-4 ganger om dagen. Hun ble født natt til tirsdag og den hikken har bare tatt seg opp etter hun kom ut, hjelpes så mye hikking på den lille kroppen :hilarious:

Back
Topp