hijab i politiet

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
syntes dere det er bra at man kan bruke hijab som politi???   bare lurer[:)]

NEI - var en tråd om dette for et par dager siden, og jeg er enig med det som ble sagt der, at uniformer er til for å gjøre personer uniforme - dvs like.

-og jeg er for livsynsnøytrale arbeidsantrekk, iallefall i det offentlige!

Vet ikke helt hva jeg mener, men har på følelse at dette blir en krangle tråd[:D]Om noen sier at de er i mot det blir de vell stemplet som rasister med en gang[;)]

jeg bryr meg ikke om hva slags uniform i kombinasjon med hodeplagg som brukes av et vedkommende- bare om den med dette yrket gjør jobben sin..

ORIGINAL: Arianne||SmartASS

ORIGINAL: Trikken

NEI

Rasist..[&o]

javel[8|]

Aner ikke hva det er snakk om her enagang..

ORIGINAL: cattis83

Vet ikke helt hva jeg mener, men har på følelse at dette blir en krangle tråd[:D]Om noen sier at de er i mot det blir de vell stemplet som rasister med en gang[;)]

hehe har jeg starta en krangletråd nå

Nei. Politiuniformen burde være nøytral. [8|] Gjelder ikke bare hijab, tenker på alle religiøse "symboler".

Og når ble muslimer en egen rase? Man er ikke rasist om man vil holde politiuniformen fri for religiøse symboler. [:-] 

Litt uvant bare kanskje..Men for all del så lenge personen gjør en bra jobb, så er det det viktigste. Ja..hvorfor ikke[:)]

Nei jeg synes ikke det er greit

ORIGINAL: Sarah mor

jeg krangler ikke[:o]
bare benytter meg av retten til egne meninger...

ORIGINAL: Renatemai9

ORIGINAL: giggsy

Nei. Politiuniformen burde være nøytral. [8|] Gjelder ikke bare hijab, tenker på alle religiøse "symboler".

Og når ble muslimer en egen rase? Man er ikke rasist om man vil holde politiuniformen fri for religiøse symboler. [:-] 

Veldig ening med denne jeg. Hadde også reagert om det kom en politimann med stort kors rundt hals.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

men dere som mener at man skal holde uniformene fri for religiøse symboler, kan man da heller ikke bruke ett kjede med ett kors på da?

oppå politiuniformen???? Nice[:D]

ORIGINAL: Sarah mor

jeg krangler ikke[:o]
bare benytter meg av retten til egne meninger...

ja det er fullt lov det[;)] 

Nei, det synes jeg ikke.

Politiet har en uniform som skal være lik for alle

ORIGINAL: giggsy

Dette er jeg enig i ja

nei, jeg synes ikke religiøse hodeplagg har noe i politiet å gjøre, heller ikke i andre yrker hvor man bærer uniform på jobb!
Hva tror dere sjansen for å bli utsatt for rasisme og skjeldsord er når man bruker slikt i politiet - har hørt flere som ikke kommer til å respektere de på lik linje som "nøytralt" politi.... tror nok dette vil gå tilbake til d vante gamle etter en prøvetid med negative tilbakemeldinger (men dette er bare hva JEG tror og vil ikke krangle)

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

NEI - var en tråd om dette for et par dager siden, og jeg er enig med det som ble sagt der, at uniformer er til for å gjøre personer uniforme - dvs like.

-og jeg er for livsynsnøytrale arbeidsantrekk, iallefall i det offentlige!

Enig i denne faktisk [8D]

men jeg lurer på begrenser de den loven da eller, sånn at folk ikke tar helt av siden det er mange religioner?  men det blir jo feil det også liksom. jeg veit ikke helt hva  jeg skal si om dette jeg. for får jo den ene lov så må jo alle få lov.

Jeg syns man skal holde uniformen "ren"...

Back
Topp