Hihi jeg er 4+2

Lillepusen

Forumet er livet
Bare så merkelig at det er igang nå... graviditeten...

Burde kanskje ringe til lege å få time der? Hva gjør legen da? Får jeg helsekort og sånt? Helt grønn som dere skjønner... [8|] [:D]

-men jeg er 4+2!!! [:)]

legetime mellom 8- 12 uke.. gjerne før, om det gir bedre trygghet..
Der tar dem blodprøver, gynekologisk undersøkelse, fyller ut helsekort, sjekker urin.

du kan jo ringe legen å bestille 1.gangs time,det har vel ikke så mye å si om det blir noen uker senere.
Der vil de ta noen blodprøver,blodtrykk,vekt og snakke omkring svangerskapet.Alt avhengiv av hvor mye tid de har......
Jeg tok ikke gu,da legen mente det ikke var nødvendig.
Legene vil ikke ha så mange kontroller lenger,litt kjedlig spør du meg.
Har jeg vært deg så ville jeg ha gått til jordmor etter første legekontroll,det er så mye mer trivlig synes jeg[:)]

Du får ett helsekort for gravide første besøk.

Lykke til[;)]

ORIGINAL: snuppa81

du kan jo ringe legen å bestille 1.gangs time,det har vel ikke så mye å si om det blir noen uker senere.
Der vil de ta noen blodprøver,blodtrykk,vekt og snakke omkring svangerskapet.Alt avhengiv av hvor mye tid de har......
Jeg tok ikke gu,da legen mente det ikke var nødvendig.
Legene vil ikke ha så mange kontroller lenger,litt kjedlig spør du meg.
Har jeg vært deg så ville jeg ha gått til jordmor etter første legekontroll,det er så mye mer trivlig synes jeg[:)]

Du får ett helsekort for gravide første besøk.

Lykke til[;)]

Hvor får jeg tak i en sånn en da??

Så koselig da, og gratulerer Lillepusen![:D]

Ville ventet litt med å få time hos legen. Var selv i uke 10. Er vel vanlig med 1. time mellom uke 8 og 12. [:)]

Lykke til![:D]

ORIGINAL: trinemor79

Der tar dem blodprøver, gynekologisk undersøkelse, fyller ut helsekort, sjekker urin.

Ikkje alle tar GU, Legen min har Ikkje gjort Det...

Jeg var til legen allerede i går, men det va forde jeg hadde en operasjon den 9 mars og fjernet litt av livmortappen pga celleforandringer...
Jeg fikk det grønne helsekortet så tok de blodprøver og i dag skal jeg opp der med urinprøve for det hadde jeg ikke med meg i går...
Lykke til meg graviditeten og gratulerer[:D]

Grattis igjen!

Legen vil helt sikkert vente med time til du er rundt 8 uker. Det sa de i allefall til meg. men du kan jo ringe dem å høre!

M

Jeg ringte da jeg var 8 uker på vei, og fikk time da jeg var 10. Ingen GU, hun tok blodprøver og fylte ut helsekortet. Hehe, husker jeg var sååååå stolt over det skjemaet [:D] Og er det ennå!!

ORIGINAL: Dorothy_1

ORIGINAL: trinemor79

Ikkje alle tar GU, Legen min har Ikkje gjort Det...

ojjj, heldi du[:D] di tar jo sånn prøve fra livmorhalsen

Back
Topp