Er det noen som har hørt begrepet før?
Jeg tar alltid slike teorier med en klype salt. Men når det er sagt, stemmer trekkene 100% med min nå 10 måneder gamle baby.
Usikker på hva jeg gjør "feil", om det i det hele tatt er min feil, eller om jeg bare opplever ungene mine som spesielt krevende.
Nr 1 er nå 7 år. Var ekstremt urolig som baby og toddler - jeg var den gang overbevist om at han hadde adhd.
Han roet seg i 2-årsalderen og er nå en konsentrert og kjekk gutt. Har derimot slitt med innsovning på kveld i flere år. Søvnmelatonin har vært løsningen som enn så lenge fungerer. Ellers sov han godt som baby, var en solstråle som spiste normalt og utviklet seg som han skulle.
Nr 2 ble født i fjor sommer.
Vi skjønte tidlig at han ble en håndfull.
Han har vært intens på alle måter siden fødselen.
Her er store følelser, han gråter høyt og lager høye godlyder når han nyter mat eller koser seg. Han er aldri i ro... Nå vil han gå med oss nesten hele tiden i våken tilstand. Han vil aldri holde på med noe for seg selv, da er det høylytte protester. Soving har også vært en utfordring. På dagtid må han ha bevegelse, våkner av den minste lyd eller stopp av bevegelse. På kveld bruker han timer på å sovne. Kan våkne litt på natten, men sover relativt tungt mellom 23 og 6 nå. Han er ekstremt opptatt av mat og melk, spiser mye og vil fortsatt ammes ofte.
Jeg kjente meg veldig igjen i beskrivelsene på en high need baby. Hvem har erfaring med dette?
Skjønner at alle babyer har sine sider, altså, og at foreldrene har en jobb å gjøre ifht å etablere gode rutiner osv. Men i kveld, femte kvelden på rad hvor jeg satt fra ca 1930 til 2230 med en hyper baby som absolutt ikke finner roen, hylgriner i egen seng og helst bare vil ammes og rulle rundt i foreldresengen, da ble det til at jeg googlet om baby og søvn igjen og kom over denne siden.
Kjekt hvis en får høre andres erfaringer hvis det er flere der ute som har en ekstra krevende baby.
Hvis ikke mottas søvntips med et stort takk

Jeg tar alltid slike teorier med en klype salt. Men når det er sagt, stemmer trekkene 100% med min nå 10 måneder gamle baby.
Usikker på hva jeg gjør "feil", om det i det hele tatt er min feil, eller om jeg bare opplever ungene mine som spesielt krevende.

Nr 1 er nå 7 år. Var ekstremt urolig som baby og toddler - jeg var den gang overbevist om at han hadde adhd.
Han roet seg i 2-årsalderen og er nå en konsentrert og kjekk gutt. Har derimot slitt med innsovning på kveld i flere år. Søvnmelatonin har vært løsningen som enn så lenge fungerer. Ellers sov han godt som baby, var en solstråle som spiste normalt og utviklet seg som han skulle.Nr 2 ble født i fjor sommer.
Vi skjønte tidlig at han ble en håndfull.
Han har vært intens på alle måter siden fødselen.
Her er store følelser, han gråter høyt og lager høye godlyder når han nyter mat eller koser seg. Han er aldri i ro... Nå vil han gå med oss nesten hele tiden i våken tilstand. Han vil aldri holde på med noe for seg selv, da er det høylytte protester. Soving har også vært en utfordring. På dagtid må han ha bevegelse, våkner av den minste lyd eller stopp av bevegelse. På kveld bruker han timer på å sovne. Kan våkne litt på natten, men sover relativt tungt mellom 23 og 6 nå. Han er ekstremt opptatt av mat og melk, spiser mye og vil fortsatt ammes ofte.Jeg kjente meg veldig igjen i beskrivelsene på en high need baby. Hvem har erfaring med dette?
Skjønner at alle babyer har sine sider, altså, og at foreldrene har en jobb å gjøre ifht å etablere gode rutiner osv. Men i kveld, femte kvelden på rad hvor jeg satt fra ca 1930 til 2230 med en hyper baby som absolutt ikke finner roen, hylgriner i egen seng og helst bare vil ammes og rulle rundt i foreldresengen, da ble det til at jeg googlet om baby og søvn igjen og kom over denne siden.
Kjekt hvis en får høre andres erfaringer hvis det er flere der ute som har en ekstra krevende baby.Hvis ikke mottas søvntips med et stort takk

))
Jeg har og store følelser.