Hi There

clarasmor

Andre møte med forumet
Hej alle i kommende December mødre.

Jeg håber at i vil tage godt imod mig, jeg er fra danmark, men flyttede til norge i marts med min kæreste og datter pga min kæreste havde fået jobb. Har fundet ud af at det at være gravid i norge og de tilbud man får, ikke er helt som i dk, så håber i vil hjælpe mig med at fortælle hvordan tingene foregår heroppe. jeg har været ved læge og fået taget blodprøve og lavet papir på graviditeten, har også fået en tid til skanning i uge 18. men hvad skal jeg ellers ??

go aften, og go weekend :)

Velkommen! Det er helt rett at Norge og Danmark har noe forskjellig oppfølging av gravde! Danmark har bedre oppfølging enn Norge! Det er litt ulikt hvordan de forskjellige legekontroene/jordmødre gjør det. Men i snitt er det vel vanlig med en kontroll i mnd, og på slutten ca hver 14 dag! Ultralyd er mellom 17 og 19.

Velkommen hit og gratulerer med baby i magen :)

Hei og velkommen clarasmor!:) Og ikke minst gratulerer! Jeg er i nesten samme situasjon som deg, bare at jeg snart skal flytte ut fra Norge.. så jeg vet hvor forrvirrende det kan være:) Hvor ca i Norge holder du til?=)

Back
Topp