HGC prøve tatt

linusisvingen

Forumet er livet
Men det skulle ikke være enkelt!  Først sa de nei, fordi fastlegen min ikke var der i dag, og de måtte ha godkjenning av han.  Men så protesterte jeg, og da gikk de med på å ta den, og så skulle de sende den inn dersom legen godkjente det.  Herregud hvor vanskelig kan det være da???  Sist gang trengte jeg ingen godkjenning, så de har vel bestemt seg for å bli striksere.  Empati for hvordan vi gravide opplever dette, har de tydeligvis lite av...Så nå bare krysser jeg fingrene for at den blir sendt inn og at jeg får svar på den første prøven min i morgen.

Godt du fikk tatt prøven hvertfall, skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig?!

Noen av disse legene og legesekretærene skulle hatt en liten påfyllingsdose med empati innimellom!! emoticon

Fryktelig så vanskelig det skulle være da!! Håper de får sendt den inn idag, slik at du får fort svar :)

martesofie skrev:
Fryktelig så vanskelig det skulle være da!! Håper de får sendt den inn idag, slik at du får fort svar :)

Bra du fikk tatt prøve, men du skal vel ta en til for å se om det er økningen som det burde være? Jeg tok min andre hcg-prøve i dag tidlig, får svar i morgen, kanskjekanskje etterpå, men mest sannsynlig i morgen.. Vil vite nååå!!

Gullungene til M! skrev:
Bra du fikk tatt prøve, men du skal vel ta en til for å se om det er økningen som det burde være? Jeg tok min andre hcg-prøve i dag tidlig, får svar i morgen, kanskjekanskje etterpå, men mest sannsynlig i morgen.. Vil vite nååå!!

Ja jeg skal ta en til, sannsynligvis på onsdag.  Er vel vanlig at det går 2 døgn i mellom;)Så spennende da, håper du får de svarene du vil ha i morgen.  Hvordan ha det gått med deg i helgen da, har du blødd mye?

Dere er kanskje ikke klar over dette, men man kan ringe kk på sykehusene for å få svar på prøvene tre timer etter de er tatt...

Babymaskin skrev:
Dere er kanskje ikke klar over dette, men man kan ringe kk på sykehusene for å få svar på prøvene tre timer etter de er tatt...

oi, det må jeg sjekke ut=) takk for tipset=)

Hehe, så frustrerende :S Men da ringer du bare igjen i morra <3 håper alt er gått bra altså <3

Babymaskin skrev:
Hehe, så frustrerende :S Men da ringer du bare igjen i morra <3 håper alt er gått bra altså <3

får jo ikkr vite det før jeg får svar på prøve nr 2, men er alltid spennende med første også, hva man ligger på=)

Har blødd en del i helgen ja, så øyner lite håp, men vi får vente å se i morgen, hva dommen blir.

Hei! Sikkert "dumt" å spørre men hva er HCG prøve? Jeg er i uke 5 og legen har ikke tatt noen prøver enda jeg var der forje uke..... Hva slags prøve er det?

Melismor skrev:
Hei! Sikkert "dumt" å spørre men hva er HCG prøve? Jeg er i uke 5 og legen har ikke tatt noen prøver enda jeg var der forje uke..... Hva slags prøve er det?

En prøve som viser hvor mye hcg du har i blodet, man tar 2 prøver med et par dagers mellomrom for å se om den stiger.  Stiger den fint er man fortsatt gravid, synker den har man mista...  Hcg er noe som skiller seg ut i urinen KUN om man er gravid, er det som gir positiv graviditetstest.  Jeg tar prøvene pga jeg har hatt småblødninger siden lørdag og lurer på om det er en spontanabort eller ikke.

Gullungene til M! skrev:
Har blødd en del i helgen ja, så øyner lite håp, men vi får vente å se i morgen, hva dommen blir.

Masse lykke til, krysser fingrene for deg!!!

Back
Topp