Hever «200-kronersgrensen» Hva syns du?

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Fysiske butikker i Norge sliter allerede, og hever de grensen vil flere slite! Viktig å ha arbeidsplasser og dette skaper ingen arbeidsplasser i Norge! 200 kroners grensen er bra synes jeg :)

Helt feil fokus! Som Regina sier, utrolig mange som allerede sliter og dette vil ikke hjelpe.
Syns regjeringa har så mye uviktige ting de fokuserer på at det er helt sprøtt!
Hever tollgrensa, men uføre skal få høyere skatt?? Det er så borti natta at jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si det..

http://e24.no/makro-og-politikk/sta...-blodig-for-norske-kosmetikkbutikker/23311600
Altså leste denne artikkelen og begynner egentlig å lure på hvorfor det skal krise maksimeres!

Tror helt ærlig at det ikke vil utgjøre de største forskjellene!
Men når man leser artikkelen og kommentarene så kan man jo fort tro at nå dør alle fysiske butikker i Norge sammen med nesten alt annet :o
Veldig mange små bedrifter og nisjebutikker som vil gå under. De sliter allerede! Joda, hennes&mauritz, Cubus osv klarer seg fint, men de har allerede 10-20 butikker i hver by. Hva med de butikkene som ikke har det de store kjedene har?

Skjønner problematikken for diverse firmaer og arbeidsplasser. Personlig syns jeg det er topp med 500kr grensen fordi jeg handler mye på nett og fra utlandet. Men er det noe jeg virkelig vil ha bestiller jeg det uansett om jeg må betale toll og moms. 200 kr grensen har jo ikke stoppet meg tidligere. Jeg bestiller gjerne flere artikler separat da fraktkostnadene er mindre enn hva jeg har måttet betale på posten når pakkene kommer. Men helt feil fokus av regjeringen syns jeg.

Bra for meg som nettshopper.
Sannsynligvis ikke så bra for næringslivet.
Det er mye som er viktigere enn akkurat dette, som burde vært prioritert endret i statsbudsjettet.

Veldig mange små bedrifter og nisjebutikker som vil gå under. De sliter allerede! Joda, hennes&mauritz, Cubus osv klarer seg fint, men de har allerede 10-20 butikker i hver by. Hva med de butikkene som ikke har det de store kjedene har?
HVis du ser svaret til Yummy_mummy så ser du jo der hva faktisk veldig mange gjør idag, ser også at de som handler på nett ber om å få det tilsendt som gave.
Og må ikke glemme at nå blir frakt og forsikring med i 500 kr potten, dermed så øker den ikke så veldig mye igjen!
vet om MANGE som ikke setter sine øyne inne på en nettbutikk! i forskjellige aldre!
Så tviler helt ærlig på at dette betyr konkurs for mange bedrifter, egentlig så ser jeg på det som noe positivt da det blir lettere å handle "lovlig" for mange!

HVis du ser svaret til Yummy_mummy så ser du jo der hva faktisk veldig mange gjør idag, ser også at de som handler på nett ber om å få det tilsendt som gave.
Og må ikke glemme at nå blir frakt og forsikring med i 500 kr potten, dermed så øker den ikke så veldig mye igjen!
vet om MANGE som ikke setter sine øyne inne på en nettbutikk! i forskjellige aldre!
Så tviler helt ærlig på at dette betyr konkurs for mange bedrifter, egentlig så ser jeg på det som noe positivt da det blir lettere å handle "lovlig" for mange!
Jo, men det er ikke alle som vet alt dette. Nye nettshoppere f.eks. Og de som handler uansett, de gjør jo det.
Men nå er det kanskje flere som ser muligheten som ikke har brydd seg om det tidligere pga 200-grensa....

Jo, men det er ikke alle som vet alt dette. Nye nettshoppere f.eks. Og de som handler uansett, de gjør jo det.
Men nå er det kanskje flere som ser muligheten som ikke har brydd seg om det tidligere pga 200-grensa....
ja men det blir kanskje og da blir det feil med dommedags profeti før man ser hva som skjer.
lurer på hvordan de gjør det i andre land som har høyere grense og hva de gjør i EU land da? ser ikke noe spesiell stor forskjell på antall butikker i norge og i sverige men allikevel er det lettere å kjøpe ting ifra for eksempel tyskland, og da mye dyrere ting!

bedre å vente å se hvilken effekt det faktisk har!

For min del er det praktisk, no sleppe me å lage 3 bestillingsordre for no vil det meste av det me pleie å bestille komme på under 500,- :) men eg handler jo langt i frå alt på nett så den einetste forandringa for meg blir jo at antallet av postpakker blir færre.

Synes det er tullepolitikk. Fint for meg når jeg skal handle, men dumt for samfunnet. Har de ikke viktigere ting å ta seg av?

ja men det blir kanskje og da blir det feil med dommedags profeti før man ser hva som skjer.
lurer på hvordan de gjør det i andre land som har høyere grense og hva de gjør i EU land da? ser ikke noe spesiell stor forskjell på antall butikker i norge og i sverige men allikevel er det lettere å kjøpe ting ifra for eksempel tyskland, og da mye dyrere ting!

bedre å vente å se hvilken effekt det faktisk har!
Dommedagsprofeti? :D jaja...
Er jo lett å se rundt om i Europa hvordan det er....

Synes det er helt fantastisk!

Vi handler jo på nett uansett. Spiller vel ingen rolle om jeg kjøper to pakker a 197kr i hver eller en a 400kr?! Sparer litt porto bare!

Netthandelen i Norge orker jeg ikke å engasjere meg i. Intill posten mister monopol slik at porto blir rimeligere fortsetter jeg å handle fra utlandet.

Får levert pakke på døra med DHL express for 8$. Da tar det 2-3 dager fra jeg bestiller.

Bestiller man noe på nett i Norge koster det minimum 100kr i porto og det tar 7-10 dager før pakken kommer OG jeg må hente den på postkontoret selv.

...for meg virker det som om at enkelte tenker de må gjøre en stor motstandssak av ALT den blå regjeringa innfører, uansett hva det er.

Synes det er helt fantastisk!

Vi handler jo på nett uansett. Spiller vel ingen rolle om jeg kjøper to pakker a 197kr i hver eller en a 400kr?! Sparer litt porto bare!

Netthandelen i Norge orker jeg ikke å engasjere meg i. Intill posten mister monopol slik at porto blir rimeligere fortsetter jeg å handle fra utlandet.

Får levert pakke på døra med DHL express for 8$. Da tar det 2-3 dager fra jeg bestiller.

Bestiller man noe på nett i Norge koster det minimum 100kr i porto og det tar 7-10 dager før pakken kommer OG jeg må hente den på postkontoret selv.

...for meg virker det som om at enkelte tenker de må gjøre en stor motstandssak av ALT den blå regjeringa innfører, uansett hva det er.

Nei, er bare det at vi som er i mot dette bryr oss om norskearbeidsplasser. Derfor stemte vi heller ikke blått. Jeg er nesten uenig med de blå om ALT, de har verdier jeg ikke har.

Dommedagsprofeti? :D jaja...
Er jo lett å se rundt om i Europa hvordan det er....
ja når de skriver slik de gjør i artikkelen og sier at det betyr konkurs for mange butikker så blir det en dommedagsprofeti ;)
ja lett å rundt i europa, men hvis vi ser på nabo land og land med mange felles trekk til norge så er jeg ikke redd

Enig:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Helt supert spør du meg, jaggu på tide!Men nå er det vel ingenting som er avgjort

Back
Topp