Hevelse og smerter i ankel, blodpropp?

Mioa

Betatt av forumet
Bekymringene for det ene og det andre kommer krypende etterhvert som termindatoen nærmer seg.
Jeg har en mnd igjen til termin nå. Det er noen uker siden jeg begynnte å hovne opp i beina, men den siste tiden har jeg hatt så vondt i anklene. Hevelsen er fra kneet og ned, og anklene er helt stive og vonde. Er det fordi hevelsen gjør at det presser på inni der eller kan det være blodpropp?

Hvis det kun er ett ben, det er rødt, varmt, vondt og hovent - da ville jeg ha dratt sporenstreks til legen.
I ditt tilfelle virker det som om det er begge ben, og at hevelsene er symmetriske. Dette er nok væske i vevet, også kalt ødem, som kan presse på nerver og gi smerter. Drikk godt med vann og sitt med bena høyt.
Hvis du er veldig bekymret så dra til legen - det er bedre å få beskjed om at det ikke er noe, enn at man bekymrer seg unødig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, den ene foten er værre enn den andre, og endel vondere. Den er ikke rød, men jeg har hatt litt sånn blåmerker rundt innsiden av ankelen. Kanskje jeg bare må ringe legen i morgen tidlig og få en akuttime..

Alltid greit å få det sjekket opp, så slipper du å bekymre deg :) bedre med en tur for mye til legen, enn en for lite :)

Merkbart forskjell på bena kontakt legen;)

Jeg har fått legetime i morgen nå, så håper jeg bare at det er vanlig hevelse og ikke noe blodpropp eller noe...

Jeg har fått legetime i morgen nå, så håper jeg bare at det er vanlig hevelse og ikke noe blodpropp eller noe...

Hvordan gikk det? :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Tilbragte dagen på sykehuset og ble undersøkt med både blodprøver og ultralyd av foten. Det var ikke blodpropp, men kunne ha vært små blodpropper som kroppen har ordnet opp i selv eller blodårebetennelse. Uansett skal jeg bruke støttestrømper og sitte mye med beina oppe den siste tiden :)

Oi, bra det ikke var noe da! :) Jeg har fått likedan jeg å, nesten iallefall... For ca to uker siden hovnet jeg opp på utsiden av høyre leggen, der var det også et blåmerke. Men jeg tenkte jeg hadde slått meg eller støtt borti noe elns. Men det er fremdeles der enda. o_O

Heldigvis ikke hovent, men en liten "klump" under blåflekken.
Hvis jeg har stått mye i ro eller brukt beina mye i løpet av en dag kjenner jeg det verker skikkelig bak knærne og jeg hovner opp i beina. Har også fått litt mer blodutredelser på beina.

Må jeg sjekke det også da? Uææ !

Det som er hovedgreia er vel å se om det er forskjell på beina. Hvis den ene er mer hoven enn den andre så kan det tyde på blodpropp. Hvis du har veldig vondt ville jeg tatt en tur til legen og sjekket det for sikkerhetsskyld.

Back
Topp