Hetset fordi sønnen har downs

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg blir rett og slett sjokkert. Hva i alle dager feiler det folk?!

"Monica Frøsaker fikk denne uken et svært ubehagelig brev i postkassa, hvor sønnen får gjennomgå.

Casper (8) har Downs og autisme, men går på vanlig skole med tilrettelagt undervisning.

- Ubehagelig
Den anonyme avsenderen skriver blant annet «Send mongon på spesialskole. Det er der han hører hjemme».

– Jeg synes det er ubehagelig at et menneske kan ha sånne tanker. I går var jeg så tom, i dag er jeg virkelig sint, sier Monica Frøsaker til TV2, som først omtalte brevet.

«Våre to barn har blitt smitta av mongon deres», skriver avsenderen også."

http://www.p4.no/story.aspx?id=620620

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/monica-42-fikk-hatbrev-om-soennen-med-downs-syndrom/a/23485309/

Ja, man må virkelig undre seg over hvem som har skrevet dette brevet! Er det mulig??
Stakkars de barna som må vokse opp med slike foreldre.

Oi det er helt utrolig hva folk får seg til å skrive :o
Altså om noen var saklig og tok opp barn med spesielle behov sin undanning på politisk nivå er det greit. Om et barn (uansett diagnose eller helt "normal") går utover andre i klassen er det selvfølgelig greit å si noe - på en ordentlig måte. Om man mener noen faktisk snylter på goder uten behov, absolutt si i fra. Og om noen ikke tar vare på ungene sine også. Men ærlig talt dette brevet vitner jo bare om lav intelligens og er rett og slett latterlig. Forhåpentligvis vil det at alle barn går på samme skole vise barna fra tidlig alder at det er plass til alle i samfunnet og lære de respekt og nestekjærlighet til tross for ulikheter.

Btw så har jo vannkopper en lang inkubasjonstid, smitte et da umulig å forhindre. Det er mulig dette bunner i at foreldrene helst ikke vil ha ungen hjemme og ta seg av han selv - fortest mulig på skolen og avlastning igjen. Det kan hende det ligger noe mer bak her som faktisk avsender har rett i - men dette brevet er jo bare HELT feil på alle måter!! :(

Legen hadde sendt med brev om at brnet var smittefri og dermed kunne gå på skolen.

Sken gjør meg så forbannet at jeg klarer ikke å få sagt det. Var jo ikke første brevet de hadde fått heller.
Dne personen i kommunen som har brutt taushetsplikten sin burde også fåen skrape.!

At barn vokser opp med foreldre med sånne hldninger er å skremmende.

Fyyyyy så sint jeg blir! Skummelt å tenke på at det finnes så ondskapsfulle mennesker!

Er ikke spørsmål om hvem som er den ordentlige mongoen, i hvert fall.
Ååårh, jeg blir så sint!

Helt utrolig at det går an..

Blir så sint og lei meg når jeg leser sånt :( skjønner ikke hva enkelte folk tenker med av og til!!

Vet flere som har gjort det ja for at barnehage/skole skal godta at barnet kommer.
Jøss. Jobber i bhg og ser jo når de er tørket inn. Bare tenkte at kanskje skolen reagerte på at han ble holdt minst mulig hjemme ved sykdom.

Forkastelig! Kan ikke skjønne at noen kan sette seg ned og skrive et sånn brev (eller to). Tenk å ha så mye hat og så mange fordommer i seg..

Men det burde ikke være så vanskelig å finne avsender, personen har jo gitt litt info om seg selv..

Back
Topp