Hetetokter/ rar følelse på fingerene/føttene

Fru.T.

Flørter med forumet
Marshmallows2021
Hei, jeg er ca.12+4.

Opplever hetetokter, det er vel normalt.

Men er det andre som opplever at man delvis mister befølingen evt. Får slikt rar stikkninger på håndoverflaten, fingrene og føttene...slik en rar tilstand som forstyrrer og gjør det vanskelig å falle i natt søvn???
Så irriterende..

Andre som deler lignende opplevelser??

Noen som aner hva man kan gjøre eller hva det kan komme av.. Noe man spiser/drikker??

Jeg kan få sånn i føttene, hadde det sist også.. Veldig slitsomt!
Vet ikke hva det kommer av desverre..

Hei, jeg er ca.12+4.

Opplever hetetokter, det er vel normalt.

Men er det andre som opplever at man delvis mister befølingen evt. Får slikt rar stikkninger på håndoverflaten, fingrene og føttene...slik en rar tilstand som forstyrrer og gjør det vanskelig å falle i natt søvn???
Så irriterende..

Andre som deler lignende opplevelser??

Noen som aner hva man kan gjøre eller hva det kan komme av.. Noe man spiser/drikker??

Jeg får noe som hetetokter, men det er i forbindelse med kynnere.

Opplevde å miste følelsen og stikkinger i hånden en gang forrige uke. Syntes det var rart at det ikke ga seg på flere timer. Har ikke skjedd igjen.

Jeg får noe som hetetokter, men det er i forbindelse med kynnere.

Opplevde å miste følelsen og stikkinger i hånden en gang forrige uke. Syntes det var rart at det ikke ga seg på flere timer. Har ikke skjedd igjen.

Det er akkurat det jeg kjenner.. Men hos meg skjer det noe oftere.. Får høre med jordmor/fastlege kanskje jeg blir klokere..

Sniker :)

Jeg mister følelse og gripetak i hendene, og de sovner fra håndleddet og ut i fingertuppene, spesielt om natta. Har en del smerter også, og bruker håndskinne om nettene. Tok det opp med fastlegen, og fikk konstatert Karpeltunnelsyndrom. Er visst veldig vanlig å få det når man er gravid pga vann i kroppen som klemmer på nervene. Hos de fleste går det heldigvis over kort tid etter fødsel når vannet forsvinner.

Kanskje det kan være det?

Får det med ein gong eg held tilbake vatn i kroppen. Uavhengig av graviditet forsåvidt. Men har hatt det veldig mykje under graviditet då eg og hadde ein del ødem.
Får det elles og når eg legg armane over hovudet og om eg støttar meg på underarmane.

Back
Topp