Het diskusjon i Bodø..

Mibah

Forumet er livet
Førstesideoppslaget i Avisa Nordland er om amming! Var en fyr som hadde vært på cafè og reagert på at noen satt og ammet babyen sin. Er det vanlig at folk reagerer på slikt? Trodde først det var en spøk da jeg leste det..[&:]

Så teit, babyen må jo også få mat...og de fleste som ammer ute, blotter seg jo ikke helt heller. Han kan jo bare se en annen vei! Vet ikke om jeg selv hadde følt det komfortabelt å amme på en cafe, men det får tiden vise[;)]

Han er sikkert bare misunnelig, hehe[;)]

Jeg synes det er helt merkelig at noen kan reagere på det. Jeg ammer gjerne på når jeg er ute, men trekker meg litt tilbake og sitter ikke med puppen ute. Trekkker som regel baby pleddet over oss.

Vil noen da glane så får dom gjøre det...

Jeg tror ikke jeg kommer til å hive puppen fram uten å trekke meg litt tilbake. Greitt nok at det er en naturlig ting, men for alle er det ikke det. Sambo min liker det ikke, han synes det er ubehagelig. Og det må han for all del få lov til å synes! Vi kan ikke bestemme hva de skal synes/føles vel! Det er smak og behag, som så mye annet.

Er dette på et kjøpesenter eller lignende, er det som regel (ukoselige) stellerom. Eller, som noen skrev her på forumet tidligere, det er jo bare å legge en "spyfille" over skulderen så skjuler du det meste.

Men det å slenge puppen fram uten blygsel, på en cafe der folk sitter og slapper av med mat og drikke, og skal prøve å nyte dette? Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre.... Bebisen må ha mat, ja, men vi må også ta hensyn til omgivelsene rundt oss.

Det skulle da faktisk bare mange at barnet skulle få mat, sjønner ikke at folk reagere på det. Det er jo det naturligste i hele verden... Selfølgeli flasher jeg ikke puppen på cafe, men det jør meg ingenting å amme offentlig, nei vettu hva assa!!! Da får heller bare folk synes akkurat hva de vil.. [:D]

mannfolk[:D][:D]hehe

Vet faktisk at det er mange som reagerer på det der.
Dem hadde det som tema i mess-tv ganske mange ganger før og jeg fikk med meg at svært mange syntes det var pinlig når noe ammet fordi dem visste ikke hvor dem skulle se og det var visst veldig uappetittelig hvis dem satt å spiste..

Skjønner at folk reagerer hvis man bare blenger hele puppen og sånn, men amming er noe av det mest naturlige her i verden!

jeg vedder på at den dustemannen bare var misunnelig! mannfolk!!! amming er jo normalt. nei la oss for guds skyld bare la ungen sulte!!!(det var meg som var sarkastisk)

Blir nå mest oppgitt over at avisen gidder å ta d serriøst og skrive om det!

Fuvi23: avisen har dekt "de ammende" da.. for det er mange som har protestert på den kommentaren til han mannen, så avisen har skrevet om historien til de som faktisk ammer.

Tammis: det med snyting, hosting og harking er faktisk noe den ene dama sa! Og er faktisk helt enig i det.

Dessuten tror jeg at jeg ville følt meg mer "forstyrra" under cafè besøket mitt dersom en liten baby lå å hyla fordi han var sulten, enn om mora faktisk hadde gitt han mat!

Helt på tryne er det faktisk.....det er jo faktisk noe av det mest naturlige man kan gjøre.... pøh, skal folk være prippne så vær så god! Syns faktisk det er verre med folk som kliner så inderlig at det ser ut som de har sex med klær på... DA kan folk finne et rom mener jeg....!

hørte en historie om noen som var på besøk hos en familie i USA, babyen var sulten og dama begynte å amme. de amerikanske foreldrene ble fly forbanna, for det var de som skulle informere sine døtre (på 12 og 15) om hvordan barn får mat, når tiden var riktig!!!!

Da er det snakk om 12 og 15 år gamle jenter som fikk sitt livs sjokk når de oppdaget at babyer får mat fra puppen til mamma! ikke rart de tror på alskens rare "amerikanske prevensjonsmetoder"... mine beste eksempler er forresten:

nr 3: Hvis han drikker Mountain Dew, så dreper det spermen så du ikke kan bli gravid...

nr 2: Hvis han er svømmer, så tar klorvannet i bassenget knekken på all sperm....

og min favoritt: du kan ikke bli gravid hvis du gjør det stående!

vel... en liten digresjon ble det... men amerikanere er rare... trust me, jeg har bodd der et år. måtte ha skriftlig tillatelse i en alder av 17 og et halvt år, til å få ta et fag på skolen som innebar at jeg ville lære om hvordan barn blir til, samt hvordan man unngår det...

lilleninni

Back
Topp