hester

louis22

Elsker forumet
noen som har kjennskap til staller rundt kolboten ski området*?? eller kan anbefale noen staller? vil begynne og ri igjen skal kjøpe meg ny hest om et år eller noe men skal finne meg en stall i området først!!
må legge ved et bilde av vesle jenta mi nobby min forrige hest[:)]

Vet om en stall i næreten av ski tror jeg...kjempe kosselig stall, men litt rare folk tror jeg... vet ikke hvordan det e nå da... men husker desverre ikke hva den het...

Jeg vil også kjøpe meg ny hest... håper jenta mi får lyst på etterhvert, då blir det en liten hest\stor ponni på meg jah[:)] Ellers har jeg ei vennine som har hester, så jeg holder meg der  en stund til...

Lykke til med stall-jakt, og fremtidig hestekjøp[:)]

åh.. fy for en flott hest!! Har alltid hatt lyst til å prøve å ri, men det har aldri blitt noe av[&o]
Så kult at du skal kjøpe deg en ny! Jeg har ingen kjennskap til det du spør om. Måtte bare skrive da hesten din var så fin!

Så nydelig hest[:)]blir helt sjuk jeg,har ridd siden jeg var 7år å jeg elsker hester,men nå har jeg ikke ridd på snart 2år[:(]kjempelyst på hest på for i første omgang..får se[:)]

rei du noe mens du gikk gravid? jeg har hatt hest i alle år,akkurat solgt søta mi, men rir fortsatt flere dager i uka. klarer ikke slutte nå lissom. det sier vel stop av seg selv snart, når magen blir stor? Lykke til med leting etter stall da

nei sluttet og ri når jeg ble gravid syns ikke det er verdt risken men jeg red jo løpshester da og de er jo høyt og lavt hele tiden ... full pupp og hopp og sprett så jeg ga meg med en gang., skal ha meg en spranghest neste gang vil starte igjen også skal vesla få seg en liten mini ponny hvis hun vil drive med hest når hun blir større.. hvis hun liker dem skal hun begynne på rideskole på knøttekurs når hun er 3 år ... så får man se hvor lenge hun syns det er gøy eller om hun blir like hestegal som meg.. hadde jo vært kos men skal ikke pese henne dette er en så krevende hobby at man må ville for og gidde eller bli god!!

Må bare si at selv en stor mage ikke stopper meg fra å fortsette med ridningen....

hadde jeg hatt min første hest louis hadde jeg nok ridd enda tenker jeg han var stødig som et fjell ,men og sitte på 2-3 åringer som klatrer på alt fra biler til andre hester og som puller deg herfra og til glade jul !! neeei det er ikke det beste med stor mage..[:D]
kunne sikkert funnet en ridehest og ri på men orket ikke finne ny hest nå når jeg var gravid.. venter til utpå våren så begynner jeg igjen..

Ridde helt til magen kom i veia e... gikk kjempe bra de da! [:D]

Er vell kanskje ikkje de smarteste når de gjelder "unghester" da.... min er da 8 år nå, men litt ung i hode av å til, så de er ikke fritt for litt sprell der i gården heller [;)]

nei litt sprell tåler man men når du kantrer på banen og det kommer en lot på 10 hester som går full jobb og din hest gjerne vil bli med kan ble bli vel tungt og holde 500-600 kg igjen... skal man ikke løfte tingt så skal man ikke ri løpshester i trening som er sterke... jeg er steeerk i armene men må si jeg har tapt en kamp eller 2 på disse hestene og gått et par runder exstra på banen og den er 1 km lang s man blir sliten når runde 3-4 nermer seg og dette eller hoppe av er ikke et alternativ når det går på full speed![&:]

Tror nok de er best at man har beina godt plantet på bakken å holder seg til pusse kassa i stede for ja [:D][:D]

dumt og miste sitt barn eller skade det fordi man bare måtte ri.. blir som med alt annet en kalkulert risiko egentlig..

Jepp, er sant de da! [:D]

Ei venninde av me ble kasta av hesten sin å sparka i magen...
Visste ikkje at ho va gravid engang, før ho kom på sjukhuse å fikk beskje om at dem ikkje greide å redde babyn.... va vell snart 4 mnd på vei trur e....

Ekkelt når sånn skjer da... man veit jo aldri! [&:]

Kunne tenke meg å ri nå,men hvis jeg blir gravid snart(håpe[:)])så tru jeg ikke jeg hadde tørt å ri,hvis man sku dette av da..skummelt.men ikke for det er jo mye som kan væra farlig da,men jeg trur ikke jeg hadde tørt nei..

Man må velge det man synes er best selv. Hadde jeg måtte la være å ri så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.. Det er menge proffesjonelle elite ryttere som har trent hestene sine helt fram i sv.skapet. Så lenge hesten er rolig og man kjenner den er det ikke noe problem.
Både jordmor og min lege er heste mennesker og de sier at det er helt ok at jeg rir. Det er jeg som kjenner min egene begrensninger..

Back
Topp