Hester slaktes!

tinuzz

Elsker forumet
Noen som kunne tenke seg å redde 2 fine hester som står på slateriet i froland. aust agder. Den ene er en kaldlods 2 åring etter røstebo som er etter jervsøfaks. Kan bli en kjempe god traver. Den andre er en 3 åring varmblods traver etter royal hall og brodway hall (amerikansk) De blir slaktet kl 4. håper noen kan hjelpe. Ring 99461661 .... Spre det videre.!!!!!!

Sikkert en grunn for at dem slaktes da!
Er ikke alle som bør reddes fra slakt heller....bare så det er sakt!

vet ikke, kopierte den bare! går sikkert ann og ringe og høre

Slaker neppe flotte og normale hester?
Da hadde de blitt solgt i stedenfor?

Bedre å gi de til dyreparken! Får mindre for det, men det går til noe bedre enn kjøttproduksjon!

Det er så trist synes jeg. Det slaktes unge friske hester hver eneste dag jenter.
Er de ikke gode travere så slaktes de + andre grunner.
Mamma har fått flere hester rett fra slakteriet, unge flotte dyr som hun har gitt videre. Men veit ikke om noe nå. Skulle gjerne hatt ei gamperæv jeg[:)][:)]

Skal spre det videre i allefall.

Kunne jo bare gitt de bort på finn da. mange jenters store drøm.

ORIGINAL: StinkiStini

Slaker neppe flotte og normale hester?
Da hadde de blitt solgt i stedenfor?

joda det skjer. mange som blir gitt opp for de ikke har tid til å få de slik de vil ha de.

skulle gjerne tatt de begge, spes varmblodsen. men har nok desverre verken råd eller tid[:(]

Desverre så er det sånn at snille hester også slaktes. Tror ikke noen ville ha slaktet en helt 100% frisk 2åring etter røstebo. Koster veldig mye penger å få fole etter en hingst av det kaliberet, og slikt kaster man ikke vekk helt uten videre.
Jeg slaktet en 3åring etter Moe Odin pga kronisk tarmbetennelse, ingenting hjalp og 1 liter biola til hvert måltid, hver dag, blir for kostbart for en hest som aldri vil kunne bli noe annet enn en kosehest. Desverre. Tror nok hesten har det bedre med å slippe smertene også....

ORIGINAL: *Fernet*

de koster nok noe.Slakterpris.Så unge hester slaktes nok for en grunn.

som det står over her.. det ER MANGE FRISKE UNGE DYR som BLIR slakta vær dag... fordi de ikke lever opp til ønskene til eieren sin.. f.eks på travbanen.. dessverre[&o]
jeg skulle også gjerne tatt de men har ikke råd[&o]

ORIGINAL: shorty86

som det står over her.. det ER MANGE FRISKE UNGE DYR som BLIR slakta vær dag... fordi de ikke lever opp til ønskene til eieren sin.. f.eks på travbanen.. dessverre[&o]

Meg du hinter til?? [8|]

ORIGINAL: Tøsa

Hvorfor er det ingen som reagerer på at kyr slaktes da?
Er det som å sammenligne hund og gris eller?
Hest er da mat det og...

NEI! man spiser ikke hestkjøtt. æsj!!!! det samme som man spiser hunden eller katten sin. er kansje litt rar, men ser ej det står hestekjøtt på menyen til en resturang går ej derfra!!! ikke tale om.

ORIGINAL: shorty86

helt sant. ei venninde av mej kjøpte en 7åring tror ej. vet ikke om den var noe spesiellt anna enn en vanlig ridehest. men du kunne sette ka rytter du vill oppå han. han var bare veldig urolig på boksen, tror ikke han hadde hatt det så godt før. men han var ikke noe problem sånn sett. men eieren av stallen ville ikke ha han der. å venninda mi prøvde desperat å finne en anna stallplass. men alt var fullt, eller veldig veldig dyrt. så siden ho bare hadde hesten på prøve, skulle ho sende hesten tilbake til eieren så de kunne selga han igjen, men ho fikk beskjed om å bare kjøre han til slakt. eneste som var gale med han var at han sparket fort i døren, om han ikke fikk være ute nok. (var vant til å stå ute året rundt nesten). å glefset litt når man børsta han under magen, noe de fleste hester ej he vær borti gjør. det kiler jo!

Hvis slakteriet først får hester inn der så har de faktisk ikke lov å selge de videre. eEr hesten først kommet så kommer den ikke ut igjen i live[:(]
Slakteriet kan få problemer med mattilsynet om de omgår reglene, og hvis jeg har forstått dte riktig så kan mattilsynet kreve at dyret blir avlivet i ettertid om noen skulle finne på å redde det....[&o]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

Hvis slakteriet først får hester inn der så har de faktisk ikke lov å selge de videre. eEr hesten først kommet så kommer den ikke ut igjen i live[:(]
Slakteriet kan få problemer med mattilsynet om de omgår reglene, og hvis jeg har forstått dte riktig så kan mattilsynet kreve at dyret blir avlivet i ettertid om noen skulle finne på å redde det....[&o]

Det er bare tull[;)] Det finnes noen som kan godkjenne slike salg.

På det aktuelle slakteriet som trådstarter snakker om kan de ikke gjøre det nei, og reglene er nok like de fleste steder i landet....

Edit; sikkert noen oppi systemet som kan tillate det men da tror jeg det skal være veldig spesielle grunner til d!

Back
Topp