Hestejenter! ridestøvler/ridesko spørsmål

Trine83

Forumet er livet
Hei
Har sett at der er litt hestejenter her inne :)
Bare lurer på hva dere har best erfaring med ridestøvler eller ridesko og chaps?

har gått et halvt år på nybegynnerkurs, og nettopp startet på neste halvårs kurs. 
Skal kjøpe ny ridesko, men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. 
Vet at jeg hvertfall ikke skal ha plaststøvler da ;)

Noen som har litt erfaring her, som kan hjelpe meg? :)

Helt klart ridesko og chaps! Støvlene kan bli kalde eller klamme eller for varme. Om sommeren kan du jo bare ta chapsene av deg med èn gang, men må gå rundt med støvlene på.. Dessuten er det mye mer behagelig å ri med ridesko. Synes støvlene føltes stive etter en stund.

Ariat har meget gode ride  - og stallsko, anbefaler disse med et par gode chaps.

Ok, det var bare det jeg ble litt giret i butikken. Hun sa at det var best med ridestøvler i skinn, enn sko og chaps. Tror det var at man fikk bedre støtte da, når man rir?
Men jeg ville bare høre, hun ville nok sikkert bare selge ;)

Tusen takk for svar :)

Ariat så jeg var ganske dyre sko. Noen litt rimeligere dere vil anbefale?
Er det best med skoetter eller de som ligner mer fjellsko?

Jeg har begge! Sverger til støvlene på vinteren, jeg har et par dyyyre (Kjøpt for x antall år siden, og holder ennå) skinnstøvler som jeg bruker mye. På sommeren går det i sko og chaps, da er det for varmt med støvlene.. Så litt hva som behager deg også!

Takk for svar :)

Nå må jeg fortelle at jeg ikke kommer til å gjøre alt for mye ut av ridingen. Jeg synes det er kjempegøy, men har ikke tid til å stelle å gå i stallen hele tiden. Det kommer nok til å bli kurs på en gang i uken, hvertfall foreløpig framover :)
Vil bare lære å ri, å kunne ri på turer å sånn. har ingen planer om å konurrere framover i tid ;)  Så vil ikke legge alt for mye penger i det. 
Tror jeg kan overleve å bli varm om sommeren 1 time, en gang i uken altså. 

Men så falt jeg for et par skinnstøvler til 1700kr., men klarer ikke helt å bestemme meg.
Hvis jeg skal kjøpe disse, må jeg vite at jeg gjør rett valg, med å bruke så mye penger på dem ;)

Svar gjerne flere, va dere liker best :)  

PS: vi planlegger Irlandtur (pubtilpub tur) til neste år 

Lissyjane skrev:
Helt klart ridesko og chaps! Støvlene kan bli kalde eller klamme eller for varme. Om sommeren kan du jo bare ta chapsene av deg med èn gang, men må gå rundt med støvlene på.. Dessuten er det mye mer behagelig å ri med ridesko. Synes støvlene føltes stive etter en stund.

Enig her! Mye mer praktisk!

Jeg liker best ridesko og chaps. Har de beste skinnchapsene ever :D
Kosta bare 500,- tror jeg også. Gleder meg til å begynne igjen!

Ser ut som det må bli sko og skinnchaps da :)
Noen sko å anbefale, litt rimelige??

Back
Topp