Hest og spedbarn/baby??

Sannheten skrev:
Med den rette innstillingen kommer det nok til å gå helt fint!

Det tenker jeg også!:)
Kan være fint å ha noen i nærheten som kan ta seg av hesten en liten stund hvis du trenger hjelp.

Er 10 min kjøring hver vei, og han som eier fjøsen han står i forer han, så det eneste som må gjøres hver dag er måkking som tar ca 5-10 min :) Foreldrene mine bor 5 min unna stallen så de er veldig hjelpsomme nå, så regner med de ikke blir mindre hjelpsomme når de blir besteforeldre ;) heheh

Jeg hadde guttungen i vogna mens jeg møkka, slapp ut eller longerte. Ridningen tok jeg enten på kveldstid når pappaen var hjemme, eller på formiddagen når mamma var hjemme. Syns ikke det var noe problem å samkjøre, men så hadde jeg en veldig snill baby. Etter svangerskapet fikk jeg hypotyreose og hadde til slutt ikke energi nok til å ta meg av hesten (pga ingen som kunne hjelpe meg med den). Har du mulighet hadde jeg fått hestepasser, for ting blir ikke alltid som du planlegger.. 

Trico skrev:
Jeg hadde guttungen i vogna mens jeg møkka, slapp ut eller longerte. Ridningen tok jeg enten på kveldstid når pappaen var hjemme, eller på formiddagen når mamma var hjemme. Syns ikke det var noe problem å samkjøre, men så hadde jeg en veldig snill baby. Etter svangerskapet fikk jeg hypotyreose og hadde til slutt ikke energi nok til å ta meg av hesten (pga ingen som kunne hjelpe meg med den). Har du mulighet hadde jeg fått hestepasser, for ting blir ikke alltid som du planlegger.. 

Ja er det som er problemet mitt :( Er ingen som vil ha hest på for siden den ikke kan ries.. Men som sakt har jeg veeeeeeeldig hjelpsomme og snille foreldrer som stiller mye opp. Men blir det krise, får man bare bite i det sure eple og sette hesten til en stall der man betaler folk for utslipp osv.. Men det er jo dyrt, men heller det en salg/gi bort hesten.

vi hadde ike hest,men hadde fult fjøs med melkeku og kalver
Og det gikk bra det, ungene hadde egen huske i fjøse, før de kunne sitte så lå de en trillebår med en madrass og teppe

jeg syntes det gikk kjempe bra å ha hest og baby samtidig.. eneste problemet mitt var at siden jeg var alene og ingen til å stille opp med å holde et øye med småen ble det ikke så mye ridning... men stelte og måka hos 5 hester + håndterte et føll...

bondekone skrev:
Og det gikk bra det, ungene hadde egen huske i fjøse, før de kunne sitte så lå de en trillebår med en madrass og teppe

Hehe, så oppfinnsomt :D Jeg tror at dersom helsa er bra, så klarer man det man vil (og om man får hjelp fra barnefar og besteforeldrer ;))  Men synes det er betrygende og høre historier :) så bare fortell ;)

linda889 skrev:

bondekone skrev:

Hehe, så oppfinnsomt :D Jeg tror at dersom helsa er bra, så klarer man det man vil (og om man får hjelp fra barnefar og besteforeldrer ;))  Men synes det er betrygende og høre historier :) så bare fortell ;)

jeg var i fjøse 7 dager etter fødselen med begge ungene
ja tøft inni mellom men gikk utrolig fint slik sett
da vi fikk jenta her så tok far all perm uten om de ukene jeg måtte ta og dermed så var vi 2 i fjøset i stede for bare meg

bondekone skrev:

linda889 skrev:

bondekone skrev:

jeg var i fjøse 7 dager etter fødselen med begge ungene
ja tøft inni mellom men gikk utrolig fint slik sett
da vi fikk jenta her så tok far all perm uten om de ukene jeg måtte ta og dermed så var vi 2 i fjøset i stede for bare meg

:-)

Kan den ikke ris pga spesielle forhold, eller vil du ikke at andre skal ri den? For meg var det ridningen som var vanskelig å løse til tider. Jeg tilbød gratis forhest fra 6 mnd i svangerskapet og 2 mnd etter fødsel, pluss flere dager i uken etterpå.. Ingen var interressert.. Å det var en dressurhest i full trening.. Endte med at jeg hadde hesten selv til og med dagen jeg fødte, og fra og med dagen jeg ble utskrevet... En klarer det en bestemmer seg for :)

Trico skrev:
Kan den ikke ris pga spesielle forhold, eller vil du ikke at andre skal ri den? For meg var det ridningen som var vanskelig å løse til tider. Jeg tilbød gratis forhest fra 6 mnd i svangerskapet og 2 mnd etter fødsel, pluss flere dager i uken etterpå.. Ingen var interressert.. Å det var en dressurhest i full trening.. Endte med at jeg hadde hesten selv til og med dagen jeg fødte, og fra og med dagen jeg ble utskrevet... En klarer det en bestemmer seg for :)

Han kan ikke ris pga han er blitt gammel, og er stiv i en fot som gjør at han er halt når han får noen på ryggen .. :-( Så er bare kosehesten min han :) Men ja, tror man klarer det man bestemmer seg for :) Å hører jo det er mange som har klart å sjonglere men baby og hest, og da skal jammen jeg også det!!;) Men er veldig betryggende å lese om så mange som har klart det da ;)

Går kjempefint!! Blir jo vanskelig å hoppe opp og ta noen timers skogstur liksom, men hestehold generelt er null problem. 
Den hesten jeg har nå har jeg også hatt i 12 år, så skjønner innmari godt hva du mener. 

Vipsis skrev:
Går kjempefint!! Blir jo vanskelig å hoppe opp og ta noen timers skogstur liksom, men hestehold generelt er null problem. 
Den hesten jeg har nå har jeg også hatt i 12 år, så skjønner innmari godt hva du mener. 

høres bra ut :-)
Ja når man har hatt hesten så lenge får man et spesielt forhold til den, så er ikke bare å kvitte seg med den  Så den hesten skal jeg ha så lenge han lever, så da MÅ det
jo gå med hest og barn ;)

hadde ikke hest selv men rei hesten til ei veinde så mye jeg ville før han blei solgt, passet på og vre i stallen rundt 11-12 for da var det sove tid så fikk jeg han tilog sove i vognen og satte han ved ridebanen mens jeg rei. ofte var det andre i stallen også som kunne passe han, men han var 6 mnd da hade han ikke med når han var spedbarn men det er fordt han er født i oktober og det var 30 minus i vinter davar han hjemme og jeg reiste i stale når pappan kom hjem fra jobb.

hadde ikke hest selv men rei hesten til ei veinde så mye jeg ville før han blei solgt, passet på og vre i stallen rundt 11-12 for da var det sove tid så fikk jeg han tilog sove i vognen og satte han ved ridebanen mens jeg rei. ofte var det andre i stallen også som kunne passe han, men han var 6 mnd da hade han ikke med når han var spedbarn men det er fordt han er født i oktober og det var 30 minus i vinter davar han hjemme og jeg reiste i stale når pappan kom hjem fra jobb.

*Frk.Mamma skrev:

Ja har sagt ifra til den kommende barnefar, at han må stille opp når jeg skal i stallen og han sier det er heeelt ok ;) siden jeg skal ha barnet alene mens han er på jobb, må man jo kunne bytte på det :)

Ville ikke sett på det som noe problem jeg.. hvertfall ikke når du har hatt den i 12 år, og den ikke trenges ;)

Går nok fint .)

Dette kommer til og gå kjempe fint:)

Bæretøy er tingen, jeg hadde mine på magen fra de var bitte små og flyttet de over på ryggen etterhvert som de ble større, ikke noe problem i det hele tatt. Bare masse kos:)

Back
Topp