Hest og baby?

Bkno5939282

Andre møte med forumet
Hei. Noen her inne med hest? Vi venter vårt første barn nå (uke 8)

Men så er det dette andre "barnet" mitt, altså hesten min?

Nå som jeg er gravid har jeg heller ikke sluttet med hest, og skal konkurrere igjen i september så sant kroppen tillater det!

Hvordan gjør/gjorde dere med hesten når dere ventet/fikk barn? Mistet dere all tid, gikk det opp?

Uaktuelt at jeg selger hesten!

Virkelig en berikelse at barna får bli vant med hest! De kan være så skumle dyr for oss andre dødelige :p Misunner venninnene mine som voks opp med hest, jeg derimot er livredd!

Har 2 venninner som drev med hest da de ble gravide. Hun ene solgte hesten rett etter babyen ble født for hun syns det ble for mye rett og slett mens hun andre fortsatte som normalt i svangerskapet frem til hun var 7-8 måneder på vei. Da satte hun hesten på for hos en venninne av hun igjen som selv hadde hest frem til babyen var noen måneder :) 4-5 måneder ca. Men hun var innimellom i stallen med og uten baby, men for, stell osv hadde hun ikke hovedansvar for da.

Jeg har hest å barn, ble nødt å flytte bort fra hesten en periode. Derfor har hesten vært litt lite prioritert etter jeg fikk barn. Fordi det er 3 timer totalt i bil for å komme til å fra hesten. Er ikke så ofte det er mulighet til det. Men har hest på hobby basis og den står hos mine foreldre. Som tar seg av den mens jeg seff betaler utgiftene ;)

Nå er sønnen min halvanne år, å springer inn i beite til hestene og elsker å kose å ri på dem. Han er ikke redd å er blitt veldig glad i dem ❤️

Hun blir nok satt bort ett år, da jeg tenker at det er "nok" som skjer det første året, er nok litt enklere når babyen er 1 år gammelt å få barnevakt og være med i stallen

Datteren til en nabo til foreldrene mine sin hytte har ikke mindre enn 3 hester og nå en datter på 1 år. Hun har hatt hestene siden fødsel og selv om det er travelt så har det gått greit. Men hun trener ikke med dem akkurat nå ihvertfall ikke på samme måte som før. Hestene bor på gården til foreldrene hennes så hun kjører daglig ut for å ordne med dem. Hun får en sjelden gang hjelp av foreldrene skulle det være noe spesielt som dukker opp som gjør at hun er forhindret for å gå innom hestene en dag. Mannen er også med en gang i blant. Men i hovedsak er det hun som styrer med stell osv. Datteren er med i vogn eller bæremeis og "hjelper" til.

Ikke ork som gravid, ok tid i permisjonen - men etter jeg startet å jobbe har jeg ikke tid (ikke i det heeeeele tatt liksom. Ser hesten ca aldri)

Jeg har en toåring, en baby på 4 mnd og hest :) jeg jobber noen kvelder, og da har jeg tid på dagtid når mini er i BHG. Gleder meg til babyen begynner i BHG ;) jeg hadde blitt ødelagt om jeg måtte kvitta meg med hesten, helt uaktuelt :)

Det er bare å ta ting i ditt tempo når du er gravid ;)
Jeg ridde veldig mye i begynnelsen av graviditeten, og brukte veldig mye tid i stallen. Men jeg fikk ikke ri etter uke 20, pga høyrisikosvangerskap (Tvillinger).
Så da hadde jeg noen jenter som ridde hesten min for meg, mens jeg gjorde andre ting i stallen, som bekkenet mitt tillot meg.
Det er jo bare å prøve seg litt frem? ;)

Masse lykke til! :)
Og hvilken hest snakker vi? ;)

Back
Topp