herved har jeg.. (bunad)

AB

Forumet er livet
Startet et bunad fond! Nå skal jeg spare til bunad!!! Ønsket meg det i årevis, så nå skal jeg bare ønske meg penger til bursdag og jul[8D] Kan ta litt tid, men skal nok få det til. Men aner ikke hvilken bunad jeg skal velge. Er fra Vest-Agder, men mamma er fra Rogaland. Gift med en fra Aust-Agder. Synes jo Setesdals bunaden er flott[:D]

Noen som vil vise meg deres favoritt bunad? [:)]

så lurt! det tror jeg jammen meg jeg og skal gjøre[:D]

Jeg har begynt med festdrakt jeg da.[:)] Som nå har fått litt sølv, når sølvet er i boks, blir det skjorte, og til sist stakken.[:)]
Da har jeg noe å bruke i mellomtiden, for det vil ta tid før jeg har komplett bunad.[:)]

jeg er heldig jeg da...pappa er sammmen med ei som broderer/syr bunader og hun har sagt hun lan lage en til meg for 7500 altså jeg betaler ingenting for jobben. En ny bunad av den jeg ønsker meg koster rundt 30 000....

Denne har jeg i blått [:D]

Har sunnfjordbunad jeg, et ganske naturlig valg siden jeg er førd og oppvokst der[:)]
Var så heldig å få min til konfirmasjonen[:)][:)]

veldig usikker på hvilke farger jeg vil ha, men skal ha beltestakk fra øst.telemark..

Til HI, viss du satsar på rogalandsbunad vil eg anbefale Nordakerbunadene. http://www.nordakerbunader.no/ Som meg og fleire synst er mykje finare enn den frå husfliden. Frafjordbunaden lengre oppe er ein versjon av den.

Setesdalsstakken er jo nydeleg! Ønsker meg ein slik sjølv, so har planar om å legge av penger ol for å skaffe meg ein slik ein.

(ikkje meg som er på biletet)

Ellers er jo nordlandsbunaden og utruleg fin. Min fekk eg til konfirmasjonen (den i blå) og kosta rundt 20.000

(ikkje meg på dette biletet heller)

Spørs om ikke det blir setesdalsstakken ja.. utrolig flott synes jeg[:D] Men så langt er bunads fondet på 500kroner, så jeg har nå litt tid på meg til å velge[8D]

Ville valgt bunad fra der jeg er oppvokst og har mine "røtter" om jeg var deg.
For meg blir det feil å velge etter hvor den "fineste" er fra.

ORIGINAL: Eirin_3

Ville valgt bunad fra der jeg er oppvokst og har mine "røtter" om jeg var deg.
For meg blir det feil å velge etter hvor den "fineste" er fra.

Ja, vet at mange synes det. Men jeg er gift med en fra Aust-Agder, så føler en tilhørighet der til selv om ikke mine røtter stammer direkte derfra. Mamma er oppvokst i Aust-Agder selv om hun er født i Rogaland.  Er ikke kjempefan av Vest-Agder bunaden og skal jeg først ha en, så vil jeg ha en jeg liker og trives i[:)] er jo ganske dyrt[;)]

ORIGINAL: Malin!

Jeg syns den svarte Frafjordbunaden (fra Rogaland) er den flotteste jeg, men så har jeg den selv også[8D]

Det er denne, men den svarte er myyye finere:

Har denne, i blått, og synes den blå er finest [:)]

Rogaland:

Denne er flott!

Vest Agder:

¨
eller

også Vest Agder...

Vet sannelig ikke jeg hvilken jeg hadde valgt! [8D]

ORIGINAL: Malin!

Jeg syns den svarte Frafjordbunaden (fra Rogaland) er den flotteste jeg, men så har jeg den selv også[8D]

Det er denne, men den svarte er myyye finere:

Jeg har denne i sort med rød vest... Og er veldig glad i den...[:)]

jeg har rogalandsbunad JELSA
svart med lysegrønn vest!

Jeg har også ønsket meg bunad i mange år,så til slutt ble vel gubben lei maset mitt og kjøpte en til meg[8D] det ble en rød romeriksbunad siden jeg er fodt og oppvokst og bor her[:)]

Lykke til med valget og sparingen[;)]

Her er min[:)]

Jeg skal og spare til bunad [:D]. Men sparer til selve bunaden først. Sølv kan jeg ønske meg.. og man kan strengt tatt begynne å bruke bunaden før man har alt sølvet også.

Kunne tenkt meg denne. Fra troms med gul vest, finnes også med rød vest.

Denne er også aktuell, finnmarksbunad med sort stakk...

Ellers er det drakter som kystdrakt og vestfinnmark drakt som er aktuelle...

Jeg bor i Aust-Agder, men kommer fra vestlandet. Har derfor sunnhordlandsbunad. Men min favoritt er definitivt setesdalsbunaden.. Den er knall fin. Synes også aust-agder sin er fin:)

Back
Topp