Hersens amming..

Frøken83

Forelsket i forumet
Javel.. jeg klager litt igjen jeg.
Lillemor har jo streiket på høyre bryst i vel en måned, så jeg har pumpet det og gitt på flaske i tillegg til å prøve å fullamme på venstre. Vel. Nå streiker hun på venstre side også. Gaaaalskriker og blir så hysterisk og lei seg og oversulten! Da griner jeg litt også, også griner storesøster også er alt krise. Så da pumper jeg venstre side også. Av og til går det bra, på natta for eksempel og når hun er litt døsig. Når hun er hysterisk drikker hun også for lite fordi hun stresser sånn, og er konstant sulten og sover lite og gråter mye. Låsningene i ryggen er vekk, og prøver å legge henne til når hun verken er for sulten eller for lite sulten.

Siste dagene har hun fått litt erstatning i tillegg til det jeg pumper, og hun virker mer fornøyd innimellom i alle fall. Men dette er så slitsomt. Pumpe og amme og erstatning og tårer og snørr. Det føles så veldig som et nederlag at ammingen ikke funker, men jeg er så lei av at det bare er gråting også. Høyt stressnivå hos meg fører til kort lunte og jeg er bare sur og lei.

Beklager langt sutrete innlegg, måtte bare få det ut..
 
Uffda:( så leit du har det. Kan ikke annet si at d går over med tiden. Ikke stress med at ammingen ikke funker som du trodde. D viktigste er at du er fornøyd og at ungen får i seg mat og er fornøyd.. :) samme hvordan:)

klem til deg og lykke til ;)
 
Slapp av og ro ned:) Absolutt ingen krise å gi mme. Du skal ikke amme og pumpe for enhver pris. Litt morsmelk er uansett bedre enn ikke noe morsmelk. Så pump det du orker og kan leve med og gi mme resten uten dårlig samvittighet. Og hvis du gir opp pumpinga helt gjør ikke det noe heller. Lillesøster er ikke tjent med en sliten mamma og lei storesøster uansett. Det viktigste er at dere alle har det bra og at lillesøster blir mett, hvilken måte hun blir det på spiller liten rolle:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sånn hadde jeg det også de første ukene.

Nå kjører jeg kombo med amming og mme, fungere utmerket. Orket ikke å slite meg ut samt å være sengeliggende med migrene.

Fungere ikke ammingen perfekt fra dag 1 ved evt neste gang blir det rett på flaske.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sånn hadde jeg det også de første ukene.

Nå kjører jeg kombo med amming og mme, fungere utmerket. Orket ikke å slite meg ut samt å være sengeliggende med migrene.

Fungere ikke ammingen perfekt fra dag 1 ved evt neste gang blir det rett på flaske.


Sent from my iPhone using BV Forum

Tenker det må bli sånn her også. Men hvordan holder du produksjonen oppe da? Jeg stresser sånn med at jeg får mindre melk og vil helst amme eller pumpe heele tiden sånn at ikke melka forsvinner! Er blitt et skikkelig ammetroll!
 
Han min har nektet å ta puppene fra han var 3 dager.. Prøvde å være tålmodig frem til han var 10 dager, men da ga jeg opp etter råd fra helsesøster. Jeg ønsket jo veldig sterkt å få det til, men det gjorde både jeg og gullet helt utmattet, og det kan ikke være bra for noen av oss :-) nå pumper jeg etter han har spist hvert måltid, og en gang løpet av natta. Er såpass sumby når jeg er oppe på natta at jeg orker ikke pumpe begge gangene :-) det fungerer fint for oss nå, men ser at det tar på det også, så skjønner alle som går over på erstatning :-) men jeg ønsker å "fullamme" med morsmelk til han er vertfall 3 mnd, så håper jeg greier det :-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tenker det må bli sånn her også. Men hvordan holder du produksjonen oppe da? Jeg stresser sånn med at jeg får mindre melk og vil helst amme eller pumpe heele tiden sånn at ikke melka forsvinner! Er blitt et skikkelig ammetroll!

Ammer hver tredje time cirka (utenom om natten), og gir flaske etter jeg har ammet ferdig. Stresser ikke med å holde produksjonen opp, har definitiv mest melk på høyre pupp. Den lekker og "flommer" over feks om morgene.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Problemet mitt er jo at snuppa ikke tar pupp i det hele tatt lengre, og så lenge mannen er hjemme i helgene og kanskje når det bare er jeg og lillesøster hjemme så kan jeg pumpe etter mat. Men i hverdagen er det jeg som står opp med begge to og leverer storesøster i barnehagen og henter igjen, så da lar det seg ikke gjøre å pumpe hele veien. Nå går produksjonen kraftig nedover kjenner jeg, så jeg må nok bare ta avgjørelsen om å pumpe et par ganger om dagen også får det bli erstatning resten. Får klump i halsen og tårer i øynene av å måtte 'gi opp'..
 
Da hadde jeg gitt opp. Frøkna her kan også være litt vrang av og til. Spesielt om hun er veldig sulten, da bare surrer hun ved puppen. Da lukker jeg igjen og finner flaska med engang.

Den dagen hun er null interessert slutter jeg.

Jeg har kommet over at jeg synes det er et nederlag. Koser meg med at sambo kan gi henne flaske mens jeg kan gjøre andre ting. Han tar alltid kveldsstellet med mating.

Må si at jeg ikke synes det er så idyllisk å amme heller. Pupper som lekker, sove med BH, vondt i puppene osv..samt usikkerheten på om hun har fått i seg nok mat. Er ikke blandt de som koser seg og synes det et SÅ koselig og fantastisk.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da hadde jeg gitt opp. Frøkna her kan også være litt vrang av og til. Spesielt om hun er veldig sulten, da bare surrer hun ved puppen. Da lukker jeg igjen og finner flaska med engang.

Den dagen hun er null interessert slutter jeg.

Jeg har kommet over at jeg synes det er et nederlag. Koser meg med at sambo kan gi henne flaske mens jeg kan gjøre andre ting. Han tar alltid kveldsstellet med mating.

Må si at jeg ikke synes det er så idyllisk å amme heller. Pupper som lekker, sove med BH, vondt i puppene osv..samt usikkerheten på om hun har fått i seg nok mat. Er ikke blandt de som koser seg og synes det et SÅ koselig og fantastisk.


Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ikke det at jeg syns det er så fantastisk jeg heller, jeg bare føler at det er noe jeg burde fått til og det er 'forventet' av meg, særlig siden jeg fullammet storesøster til 6 mnd..

Jeg er blitt et skikkelig ammetroll, snakker jo ikke om annet, tenker ikke på annet.. skal til helsesøster igjen på onsdag, ikke at jeg tror hun har noe bedre svar enn 'bare pump deg da'.. blæ..

Som du sier, mange fordeler med å gi flaske også altså, sitter bare så himla langt inne!!
 
Hva med å høre med en ammeekspert? Dra på ammepoliklinikken?

Har du prøvd med hjelpebryst?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har vært 2 ganger hos en ammehjelper/ jordmor og hun har ikke mange forslag bortsett fra å bruke en annen stilling, og det har ikke hjulpet det heller. Nei, pumper det jeg har ork til også blir det fine mennesker av de som vokser opp på erstatning også :)
 
Back
Topp