Herrljunga cider

tingeling1990

Glad i forumet
Har blitt helt hekta på eplecider fra Europris.. har vært tilbud i butikken så har hamstra:p
så hørte jeg fra noen at det var alkohol 0,7% i.. men på flaska står det alkoholfri på, både forann og i innholdslista.. noen andre sa det var alkohol i den før, men at de har fjernet dette nå... noen som vet?:)

Jeg har sett noen med 0,7% alkohol, men da står det både forran og bak på flasken :)

Hvis det hadde vært alkohol i de du har kjøpt så vil jeg absolutt tro at det hadde stått på!

Det har stått tydelig på de fleste av de flaskene at alkoholprosenten er 0,7, men dette er i hovedsak frukten i som er gjæret :) Skjønner godt du har dilla! Jeg bruker å vanne det ut med sprite om jeg får det servert.

Ja, for de flaskene jeg har kjøpt står det tydelig alkoholfri på.. men det er faktisk gjær i innholdet :p men velger å stole på at de har fjernet alkoholen siden det står alkoholfri:s man kan ikke selge løgn vell:p ble bare litt engstelig her jeg sitter å bøtter ned på :p måtte bare høre om andre hadde hørt noe :)

Alkoholfri vin fra polet har også 0,5 promille. Det gir bare munnpromille, som de kaller det, og tilsvare samme mengde alkohol som man får i seg fra gjørbakst og kefir, for eksempel. Helt greit :)

Så fremt det er 0,5 eller mindre regnes det som alkoholfritt, så da har de nok kutta ned på alkoholen ja :) litt alkohol finner man i flere vanlige matvarer, kultura bla :)

Ville tro de har fjernet alkoholen helt fra den cideren jeg, da. Samme om det er munnpromille eller ei, alkohol er alkohol... Og da jeg var innom polet sist for å kjøpe alkoholfritt, kalte de vinene med bare litt promille for noe annet enn alkoholfritt. Husker ikke i farta hva det stod...

Har blitt helt hekta på eplecider fra Europris.. har vært tilbud i butikken så har hamstra:p
så hørte jeg fra noen at det var alkohol 0,7% i.. men på flaska står det alkoholfri på, både forann og i innholdslista.. noen andre sa det var alkohol i den før, men at de har fjernet dette nå... noen som vet?:)

Jeg mener det aldri har vært med alkohol i de fra europris:happy:, men det stemmer at de man kjøper i Sverige (hvertfall for noen år siden) er med 0,7%. Men uansett... Står det at det ikke er alkohol i det, så må vi jo stole på at det stemmer. Jeg ville drukket den med knusende ro xsmile9

Ville tro de har fjernet alkoholen helt fra den cideren jeg, da. Samme om det er munnpromille eller ei, alkohol er alkohol... Og da jeg var innom polet sist for å kjøpe alkoholfritt, kalte de vinene med bare litt promille for noe annet enn alkoholfritt. Husker ikke i farta hva det stod...

Nei, de teller som alkoholfri, selv barn kan kjøpe de på europris, for det er så lite alkohol at det aldri kommer i blodet, det forbrennes allerede i magen eller noe. :)

Back
Topp