Herreguuud...

Eldorado

Forumet er livet
Jeg og sambo var oppe til svigers i stad, og hadde tatt på snuppa en body der det stod "jeg skal bli storesøster" på. Vi var jo sååå stolte og blide, og spurte om de syns hun hadde på seg en fin body i dag.

Etter de hadde lest på den, så ble de skikkelig rare. Spurte om vi tullet, og om hvordan jeg hadde funnet ut dette. (Skjønte ikke at jeg kunne teste hjemme vettu) Moren hans sa rett ut at hun var veldig skeptisk. Så gikk begge to på kjøkkenet, og tok med seg snuppa vår. Kom tilbake med to kaffekopper og gikk å satte seg på kjøkkenet igjen.
De snakket ikke en gang med hverandre, altså. Herregud så dum jeg følte meg. Jeg ble så sinna, lei meg og skuffet at jeg bare kastet telefonen på bordet og gikk på badet og var trist! :(
Syns det var skikkelig sårende!!!

Etterhvert kom de tusslende tilbake, og begynte å si at de ikke visste om vi kom til å klare dette, og at hverdagen ble helt anderledes med to, og at de ble aaltfor tette osv osv.. Jeg bare MÅTTE ut med at "HERREGUD, folk har da klart dette før, nå får dere gi dere" og da ble de stille igjen...

Æsj. Virkelig ikke sånn jeg hadde forventet det altså. Hjelpes.

SÅ tette er de da ikke? Nesten to år? :s
Nei, da hadde jeg blitt skuffet og lei meg også:-( Håper de slutter å tenke sånn etterhvert, og heller gleder seg på deres vegne og til å få et barnebarn til:-)

Dumme opplegg altså.. det kommer ikke opp andre innlegg enn mitt eget jo :(

Nei, de blir jo ikke så tette at jeg tror det er veldig mange som reagerer. Dessuten så ville jeg gjerne ha dem så tidlig etter hverandre, slik at de har lekekamerater :)
Jeg håper de skifter mening etterhvert ja, noe de helt sikkert gjør. Kunne kanskje ha reagert på en annen måte da, men men :)

Kjære vene, sånn er det ikke lov til å si!
Sambo er litt redd for lignende reaksjon fra sin mor, men kommer hun med noe som helst kritikk eller negativitet (som hun er full av) kommer hun til å få klar beskjed om at sånt fjas gidder vi ikke å høre på, og om hun ikke klarer å glede seg over vårt ønskede barn så trenger ikke vi å omgås i det heletatt.
Å fortelle vordende foreldre noe annet enn at deres ufødte barn er hjertelig velkomment er utrolig respektløst!

Eventuellle bekymringer kan man heller ta opp etterhvert, dersom det blir behov for det, og på et mer passende tidspunkt enn når man akkurat har fått vite det.

Hehe vet hvordan ditta er... Jeg "tørr" ikke si det til Mora mi og vi skal holde det lengst mulig hemmlig, gidder ikke ditta tull snakket! emoticon
Vi leiger leilighet og har 2 soverom og det er jo fryyyktelig gale!
USJ OG FYSK! Har dem ikke noe bedre å snakke om liksom, trodde familie skulle støtte hverandre jeg <3
Jeg er glad min sønn får en "leke kammerat" jeg var selv alene barn og aldri om han skal blir det emoticon

*sender deg en go klem* emoticon
Ikke bry deg og hev deg over dem!

lnie skrev:
Nei, da hadde jeg blitt skuffet og lei meg også:-( Håper de slutter å tenke sånn etterhvert, og heller gleder seg på deres vegne og til å få et barnebarn til:-)

Jeg syns også det er respektløst. Sambo er heldigvis enig med meg da, selv om han som vanlig ikke turte å si noe på hva de mener. De er jo ikke så happy for at vi skal gifte oss heller. Så jeg vet ikke om de har problemer med meg, eller hva som egentlig er kjernen bak alt sammen.

Men jeg vet uansett at de syns livet ble litt kjipt etter at broren til sambo skilte seg fra kona, og måtte ta opp huslånet på nytt for å betale henne ut, osv osv.. Men man skal ikke dra alle over en kam heller.

huff da, sånt er ikke noe koselig. 
håper de våkner opp og forstår at det kommer til å gå bra :)

selv venter jeg nr 2 i august 2011 og fikk 1i juni 2010 så her er det bare 14 mnd i mellom, men det var planlagt og heldig vis har vi bare hatt positive reaksjoner. 

Lykke til emoticon

Vi har jo omtrent like gamle barn og jeg tror ikke det kommer til å bli uutholdelig hardt, men at det kommer til å bli en stor overgang, ja det er nok garantert! Kjekt å se at her er flere med lik aldersforskjell på de kommende storesøsken! :-)

Jeg synes det der var en totalt forkastelig måte å reagere på når dere kommer med den gode nyheten! Samboeren din bør ta seg en alvorsprat med foreldrene sine og fortelle de hvor mye reaksjonen deres såret dere to!

Og så må jeg bare få gi deg en trøsteklem for den følelsen av at du ikke kjenner deg helt godtatt i familien! De høres ikke helt gode ut de svigerforeldrene dine! Tankeløse er de i alle fall!

Evens*mamma skrev:
lnie skrev:

Hehe bryllup ja.. Vi stikker av vi, alle tror vi skal bare til syden men sannheten er at vi gifter oss der nede! emoticon

Skjønner godt at du ble lei deg, jeg hadde blitt forbanna ! GRRR!

Heldigvis vet jeg at vi ikke får sånne reaksjoner her, svigermor maser om at neste må komme snart siden det er sååå fint (hun hadde to tette selv) og uansett hva alle andre i familien måtte mene så har de vett til å holde det for seg selv og være hyggelige mot oss :P

Fikk ikke god respons fra svigers vi heller, fortalte under lunsj på 17 mai.. svigermor sa bare at vi var gal, så falt en pinlig stillhet over bordet!!Ho sa til mannen min to dager etter at ho ville ikke snakke om det enda.

Jeg ble jo kjempe lei meg, tror mannen min også ble litt skuffa også.. men heldigvis har jeg foreldre som ble kjempe glade emoticon

ble ikke stående jublel her i huset heller.. blir 21 mnd mellom storesøster og mini..
"herregud... nå igjen"
" jaja.. vi skal tøtte så godt vi kan"
"huff da.. "

så var nok mye mer stas med første da je! dom hadde jo ingen anelse at det kunne komme en til enda da! kom som et totalt sjokk! og vi sa det under middagen i går når alle 4 var her.. kan nok hende det hadde vært bedre og si det hver for seg..

men jeg driter litt i det! jeg veit dom gleder seg. go jeg GLEDER meg hvertfall.. det er det viktigste!

To år er jo ikke tidlig i det hele tatt. Får håpe de tar til vett og kommer med en unnskylding. Måte på hva folk kan finne på å si

Fikk 3 barn på 4 år jeg. 22mnd mellom de første. Nå er eldstemann snart 7. Har vært kjempe glad for at vi valgte å få så tett. Uansett hvor vi er eller hvem vi er med så har di selskap. Hev deg over dem og gled deg. Det kommer til å bli fantastiskemoticon

Herregud så lavmål av de?!! drit i dem, deres tap om de ikke klarer å glede seg like tidlig som dere! :)
Både mine foreldre og svigers ble kjempeglad da de fikk høre nyheten, og her blir det bare 15 mnds aldersforskjell!
Så kos deg med lillebabyen i magen og ikke tenk ett sekund mer på reaksjonen deres!!

Back
Topp