Herreguuud! Jeg kaster opp ALT!

Cameleon

Gift med forumet
Beklager altså, men jeg begynner å bli oppriktig bekymret! [&o]
Har jo vært kvalm siden jeg var 4+0, med oppkast og brekkninger (er nå 9+5)
Kaster opp flere ganger hver eneste dag, og er i elendig form!

Men siste tiden, klarer jeg rett og slett ikke få i meg mat! Jeg må tvinge det i meg, og prøver å finne noe som ikke skal være så kvalmene å spise, men det kommer jo opp igjen bare noen minutter etter jeg har klart å kjempet det ned...!

er ikke meningen å klage, men blir jo bekymret! Babyen trenger jo næring, og det gjør jo jeg også! Ej jo såå slapp og svimmel og trøtt! Tar virkelig på! Håper bare babyen får det den trenger iallefall... De sier jo at den tar det den trenger, sant?

Mamma hadde det likedann når hun gikk gravid med meg, og måtte innom sykehuset hele tiden, siden hun var dehydrert... [&:]

Har fått medisin mot kvalme men den hjelper ikke, har prøvd alle råd og kjerringråd, men uten hjelp!

Er bare redd dette skal gåå utover babyens utvikling... bare fordi jeg ikke klarer å beholde maten!

Ja, bra babyen iallefall tar det den trenger da! Det er jo bra det er laget til sånn!
Skal heldigvis til legen i morgen, på første kontroll, så skal høre med henne da..

hadde samme problemet i forrige svangerskap. ingen ting klarte jeg å holde på. men fikk beskjed om at barnet tok den maten det trengte og at det som kom opp igjen var det som jeg skulle ha. men snakk med legen din for på mitt verste fikk jeg reisesyke tabletter og de funket.

ORIGINAL: TO BARNS MOR I MARS

hadde samme problemet i forrige svangerskap. ingen ting klarte jeg å holde på. men fikk beskjed om at barnet tok den maten det trengte og at det som kom opp igjen var det som jeg skulle ha. men snakk med legen din for på mitt verste fikk jeg reisesyke tabletter og de funket.

Tusen takk, det var betryggende å høre at babyen iallefall for det den trenger.
Ja, er reisesyketabeletter jeg også fikk i uke 5, Postafen eller noe heter de, men de hjelper desverre ikke på meg, blir bare enda trøttere av de... [&:]
Men, det gir seg vel snart! Så lenge det bare er meg det går utover, skal jeg holde ut! Siste dagene har jeg vært bekymret for den lille, nemmlig!

jeg fikk i hvert fall beskjed om at babyen tok det den trengte. det eneste var at han bare var 2600 g og 47 cm når han kom men frisk som en fisk var han. mamma hadde samme problemet som meg. men i uke 13 kan du prøve å gå til jordmor og si at du er litt bekymret og spørre om hun kan prøve å høre hjertet. det er ikke sikkert hun kan siden du da ikke er så langt på vei. meg klarte de det med. og det betrygget meg veldig. eller du kan spørre etter en ekstra ultralyd. men jeg er sikker på at kroppen din tar opp det barnet trenger, og at den får næring. men er helt sikker på at den lille får mat og at du ikke trenger å uroe deg.

Takk!
Ja, jeg får endel ekstra oppfølging pga tidligere spontanaborter, så får to ultralyder til før den ordinære! Så får vel se den da, og sikkert bli betrygget med at alt er bra!

[:D]

det går nok bra skal du se. tror ikke du trenger å bekymre deg. men det er godt at du får ekstra oppfølging. men husk kvalme er et godt tegn. har hatt en del spontan aborter selv. men da hadde jeg ikke symptomer i det hele tatt. og da jeg ble gravid med gutten min så var jeg kikkelig dårlig, noe jeg er denne gangen og.

har bare et råd jeg, prøv akupunktur mot kvalmen, etter 3 behandlinger er jeg mye bedre, og får i meg mye mer mat..verdt et forsøk[;)]

takk dere! [:D]
Søteste jentene!

BTM85: har en bekjent som driver med akupunktur, og har fått noen slike behandliger, men spyr som en gris under behandlingen! [&:] Skal gi det et forsøk eller to senere i uken også tenker jeg! Håper det funker for meg da! Har blitt hjelpt mye tidligere ved andre ting, med akupunktur, så vet det har virkning ellers!! [:D]

ORIGINAL: Cameleon

takk dere! [:D]
Søteste jentene!

BTM85: har en bekjent som driver med akupunktur, og har fått noen slike behandliger, men spyr som en gris under behandlingen! [&:] Skal gi det et forsøk eller to senere i uken også tenker jeg! Håper det funker for meg da! Har blitt hjelpt mye tidligere ved andre ting, med akupunktur, så vet det har virkning ellers!! [:D]

huff nei og nei, klarer du ikke ligge stille en halv time en gang med nålene uten å spy, da synes jeg virkelig synd på deg as, uffl[8|]

stakkars deg, føler så med deg!
får håpe legen din kan gi deg noen råd i morra da, sånn at det kan bli bedre.
er jo ikke noe gost i det hele tatt å være så kvalm[:'(]
masse god bedring, og håper du blir bedre fort[:)]

Tusen takk!
For en omtanke dere har jenter! [:)]

Jeg tenker bare at jeg skal slutt eå klage som kaster opp et par ganger i uka, men en del kvalm ellers. Snakk med legen på første kontroll og se hva h*n sier. Er jo fryktelig slitsomt å gå rundt sånn i lang tid. Lykke til i alle fall, og krysser fingrene for at det blir bedre snart :-)

Back
Topp