HERREGUD...

Lillemirakel

Glad i forumet
Var ute å gikk meg en tur da jeg møtte noen veninner av meg, så jeg stoppa jo og tok meg en prat med dem, og det var hyggelig helt fram til de begynte å brette ut om hvor stor jeg var og at jeg sikkert hadde lagt på meg over 15 kg og hvor vanskelig det kom til å bli å trene det av seg når lillegutt kom ut og at jeg AALDRI kom til å komme meg inn i xs igjen (str. jeg brukte før jeg ble gravid).. Og ikke nok med det, selvfølgelig spurte de også om jeg hadde fått strekkmerker, og det har jeg jo, så jeg svarte naturligvis ja, og da spurte de om de kunne få SE DEM!!!!!! Jeg nekta plent (selvfølgelig) for vi sto jo midt i gata og jeg vil jo ikke vise dem til noen slik at de har noe å snakke om?! Når jeg sa dette så sa en av dem "kan du sende bilde når du kommer hjem da?" ØØØH?! dette er jo ganske personlige ting?!? Liker jo ikke akkurat å brette ut om hvor mye jeg har lagt på meg og hvor på kroppen jeg har strekkmerker?! Er det unaturlig av meg å reagere sånn på dette?
Er mildt sagt dypt sjokkert, og skjønner ikke hva folk har til filter i hue.....

Sorry rotete innlegg, men jeg er så irritert..

Herregud, noe så frekt! Regner med at de ikke har barn selv, og dermed ikke veit hva du gjennomgår. Hadde det vært mine venner hadde jeg eksplodert, for så å skylde på hormoner ;)

Herregud, for noen venninner! :o Jeg hadde blitt flyforbanna hvis mine venninner spurte og maste sånn. Som du selv skriver; Dere er jo nokså unge og har det presset på dere, men uansett helt unødvendig av dem å oppføre sånn..

Herregud, for noen venninner! :o Jeg hadde blitt flyforbanna hvis mine venninner spurte og maste sånn. Som du selv skriver; Dere er jo nokså unge og har det presset på dere, men uansett helt unødvendig av dem å oppføre sånn..

Ja, vi bor i ei bygd og er man tjukk eller ser "annerledes" ut på noen måte blir man IHVERTFALL ikke likt av dem som mener dem har høy status.. Er utrolig vanskelig for oss som ikke når opp og bare blir tråkket på gang på gang... Også snakke sånn til meg som er gravid da, jeg er fornøyd med meg selv jeg, selvom magen er stor og strekkmerkene kommer i fleng ;)

Uansett alder så skal ikke folk oppføre seg slik. Ingen fortjener å høre noe slikt uansett årsak!
Jeg vet om mange som har kommet seg inn i størrelser som har vært mindre også enn det de brukte før de ble gravide, å strekkmerkene forsvinner igjen med årene og blir bare svakere og svakere. Å når man også tenker på hvordan de strekkmerkene ble til er jo det bare til å bli stolt over. :)
Utrolig dårlig gjort av vennene dine, håper du også har andre venner du heller kan bruke tid på / snakke med, for slike venner er jo ikke mye å samle på, desverre..

Herlighet hvor umodent. Snart sitter du med et lite nurk i armene og en vanlig ikke gravid kropp igjen, med strekkmerker som beviser at du har født akkurat dette nurket. Du får bare heve deg over de.

Med førstemann var jeg også 16/17 når jeg gikk gravid. Ble så og si "herdet" for upassende kommentarer gjennom den graviditeten. Trøstet meg med at mye av utsagnene skyldes uvitenhet og lite gjennomtenkte spørsmål. Hev deg over det!! ;)

Jises! Alder er ikke en unnskyldning, hvor har de oppdragelsen sin fra?? Skjønner godt du blir frustrert! Å kiloene kommer til å forsvinne uansett, så hvorfor de kommer med sånne kommentarer er jo helt på tryne! Noe av det fineste som finnes er jo en gravid kropp, et godt bevis på at du er fruktbar og i din beste alder ;) hihi

Jises! Alder er ikke en unnskyldning, hvor har de oppdragelsen sin fra?? Skjønner godt du blir frustrert! Å kiloene kommer til å forsvinne uansett, så hvorfor de kommer med sånne kommentarer er jo helt på tryne! Noe av det fineste som finnes er jo en gravid kropp, et godt bevis på at du er fruktbar og i din beste alder ;) hihi

Helt enig :)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Høres utrolig umodent ut... :/

Det ga meg virkelig flashback til da jeg gikk gravid første gang. Jeg var 16 og det er utrolig hva folk klarer å si når man kommer med kul på magen som 16 åring. Jeg blei til slutt herda for alle kommentarene som ble slengt og ryktene som svirra rundt.

Nå sitter jeg med ei jente på 9 år som ikke har manglet noe opp gjennom årene, jeg har bodd for meg selv siden jeg var 16 og motbevist alle som kom med alt negativt og er super heldig som har en omsorgsfull, blid, sprudlende og selvstendig jente i huset :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

sier som en annen her.... hev deg over det. de aner ikke hva det vil si å gå gravid og har ingen forutsetning for å sette seg inn i hvordan d føles å få disse spørsmålene. de er nok kjempe nyskjerrig på hva du går gjennom, og ønsker nok å få vite så mange detaljer som mulig. svar på det som føles naturlig og hev deg over resten.

Det ga meg virkelig flashback til da jeg gikk gravid første gang. Jeg var 16 og det er utrolig hva folk klarer å si når man kommer med kul på magen som 16 åring. Jeg blei til slutt herda for alle kommentarene som ble slengt og ryktene som svirra rundt.

Nå sitter jeg med ei jente på 9 år som ikke har manglet noe opp gjennom årene, jeg har bodd for meg selv siden jeg var 16 og motbevist alle som kom med alt negativt og er super heldig som har en omsorgsfull, blid, sprudlende og selvstendig jente i huset :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De kommer vel til å skjønne at det var dumt når de er det selv en dag.. Jeg skal bare heve meg over det og strutte med magen å være stolt, for det er jeg! :)

Uansett alder så skal ikke folk oppføre seg slik. Ingen fortjener å høre noe slikt uansett årsak!
Jeg vet om mange som har kommet seg inn i størrelser som har vært mindre også enn det de brukte før de ble gravide, å strekkmerkene forsvinner igjen med årene og blir bare svakere og svakere. Å når man også tenker på hvordan de strekkmerkene ble til er jo det bare til å bli stolt over. :)
Utrolig dårlig gjort av vennene dine, håper du også har andre venner du heller kan bruke tid på / snakke med, for slike venner er jo ikke mye å samle på, desverre..

Heldigvis, så er ikke dette de "nærmeste" vennene jeg har, de kjenner meg å vet hva som er greit å spørre om. Og jeg èr stolt av strekkmerkene og de ekstra kiloene som har kommet :)

Ja det der er ganske så umodent ja! Godt å lese at du er stolt av deg selv og kroppen din :) Selv kaller jeg mine strekkmerker for mammablonder ;)
Jeg har ei venninne som var 18 da hun fikk sitt første barn, da hun hadde født og kommet hjem med datteren sin kom det ei venninne på besøk (ikke en av de nærmeste vel å merke). Hun kom med masse ubehagelige spørsmål og komentarer for så deretter å dra opp genseren hennes uten å spørre for å se om hun hadde fått noen strekkmerker!! Skulle likt å se hennes reaksjon om min venninde hadde gjort det samme med henne da hun fikk sitt første barn som 26 åring!!

Back
Topp