Herregud og mye man kan spare!!

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg skal definnetivt bytte forsikringsselskap.. har i dag forsikring i IF.. bil og jenta mi.. betaler 11950 kr i året..

På bilen da har jeg full kasko og kjørelengde 16000

Fikk tips om forsikringsselskapet Codan i dag.. ringte dit.. valgte å ta delkasko (da bilen min kun er verdt 50 000 kr) og kjørelengde 12000... dette fordi han jeg snakket med sa at ofte så setter man det så høyt.. mye høyere enn man faktisk kjører.. Men at jeg selvsagt kunne sette den opp til 16000 om jeg ser at 12000 ikke går.. og da var det et par 100 lapper i tillegg..

Også tok jeg barneforsikring + (som innebærer masse.. mye bedre enn forsikringen jeg selv har.. dekker med 200 000 ved MS blandt annet.. en engangsutbetaling, uføre, utbygging av bolig om nødvendighet ved handicap på 100 000 kr.. osv osv.. hørtes veldig bra ut..

Og Codan skulle ha litt i underkant av 5700 kr.. for både bilen og Frida[:)] Troor jeg bytter ja.. er jo halve prisen det! Og jeg tviler på at full kasko og delkasko og 12000 i kjørelengde i stede for 16000 kr utgjør 6000 kr!

Jaiks! Betaler nesten 15.000 for meg, gutten og bil i året. Kanskje jeg burde ha skjekket hos andre selskaper ja [:-]

Det lønner seg å sjekke rundt ja, man kan spare MYE på det [:)] Men vi gjør aldri det[8D] er en papirmølle uten like med alle de forsikringene vi har [X(] betaler i underkant av 30.000 i året[X(]

Full kasko er dyrt, så jo tror det har masse å si.
Og så er det viktig å tenke på vilkårene forsikringene har, og ikke bare pris.
Finner man ett billigere forsikringselskap med like eller bedre vilkår så bytt.[:D] Ingenting er bedre enn det[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Det lønner seg å sjekke rundt ja, man kan spare MYE på det [:)] Men vi gjør aldri det[8D] er en papirmølle uten like med alle de forsikringene vi har [X(] betaler i underkant av 30.000 i året[X(]

valgte å ta delkasko (da bilen min kun er verdt 50 000 kr) og kjørelengde 12000... dette fordi han jeg snakket med sa at ofte så setter man det så høyt.. mye høyere enn man faktisk kjører.. Men at jeg selvsagt kunne sette den opp til 16000 om jeg ser at 12000 ikke går.. og da var det et par 100 lapper i tillegg..

Også tok jeg barneforsikring + (som innebærer masse.. mye bedre enn forsikringen jeg selv har.. dekker med 200 000 ved MS blandt annet.. en engangsutbetaling, uføre, utbygging av bolig om nødvendighet ved handicap på 100 000 kr.. osv osv.. hørtes veldig bra ut..

Og Codan skulle ha litt i underkant av 5700 kr.. fo

WHATTEFUCK!!!

Da hadde jeg sannelig tatt en papirmølla gitt..

ORIGINAL: PINK DIAMOND

WHATTEFUCK!!!

WHATTEFUCK!!!

Nei ikke nå..har livsforsikring og ufør forsikringer på meg, men er under utredning for div og ville aldri fått nye så jeg kan ikke bytte[8D]

Ellers så tror jeg ikke det er så ille, vi har mange forsikringer i det 30.000

Ufør x2
livsforsikring x2
bilforsikring x2 delkasko og full kasko
motorsykkel forsrikng på racing sykkel, dyrt
barneforsikring x3
hus
soppforsikring
reiseforsikring på alle 5

Det jeg kommer på nå[8D]
Bilene og motorsykkelen står vel for halvparten av summen [X(]

De sier jo IF er det dyreste...

Jeg har gjennom utdanningsforbundet og når de ulike forsikringsselskapene evt ringer å vil selge meg forsikringer, gidder de ikke en gang å diskutere med meg når jeg sier hvem jeg har[:)]

ORIGINAL: MammaKarri82

Jeg har gjennom utdanningsforbundet og når de ulike forsikringsselskapene evt ringer å vil selge meg forsikringer, gidder de ikke en gang å diskutere med meg når jeg sier hvem jeg har[:)]

Ja.. bare ta feks hundeforsikring.. der skulle de ha 5600 kr for å forsikre hunden jeg skal ha.. Gjensidige skulle ha 3000.. Agria 2250 kr..

De har selvsagt litt forskjellige vilkår.. blandt annet så har Gjensidige og Agria en dekning på 30 000 kr i veterinærutgifter.. på 1 år.. mens IF har 30 000 kr 5 ganger i året.. men altså.. hvem bruker 120 000 kr i forsikring på hunden sin i året da? Det må i såfall være fåtall[:-][:)]

ORIGINAL: MammaKarri82

Back
Topp