herregud... (NAV)

Papilio

Forelsket i forumet
jeg sendte en mail til Nav i morges bare for å forsikre meg om at hvis jeg tar ulønna permisjon fra jobb etter fødselspermen så går ikke det utover fedrekvoten siden jeg går på et samlingsbasert heltidsstudie...
 alt var jo bare skrevet generelt liksom, så får jeg mail tilbake:

Hei!

Takk for din henvendelse til NAV.

Da din henvendelse gjelder en konkret sak, har vi av hensyn til taushetsplikt og personvern ikke anledning til å besvare henvendelsen din pr. e-post. Vi ber deg i stedet kontakte oss på telefon 815 81 018 

Ha en fin dag!

Asså, kanskje det er jeg som er dum, men som regel når man tar kontakt med NAV så gjelder det jo konkrete saker, men de må da kunne svare på om han får beholde fedrekvoten eller ikke... hva er forskjell på mail og tlf egentlig??? hadde skjønt det hvis de krevde oppmøte pga taushetsplikt og personvern...  *oppgitt*

Jepp, that`s nav!
Jeg måtte komme innom for å få opplysninger. Men det gadd jeg ikke[8|]

jeg har fått svar på mail de gangene jeg har spurt om noe.... skjønner ikke poenget med at man kan sende mail til nav når de ikke kan svare på mail...

noen som kan hjelpe meg å formulere dette slik at det IKKE blir en konkret sak på en måte? føler for å være litt vanskelig nå altså....

Verken jeg eller sambo klarte å huske om vi skrev på søknaden NÅR han skulle ha fedrekvoten.
Vel, det kunne da ikke JEG få svar på. Han måtte ringe eller stikke innom selv [8|]
Helt hull i hodet det systemet.....

ORIGINAL: Papilio

jeg har fått svar på mail de gangene jeg har spurt om noe.... skjønner ikke poenget med at man kan sende mail til nav når de ikke kan svare på mail...

noen som kan hjelpe meg å formulere dette slik at det IKKE blir en konkret sak på en måte? føler for å være litt vanskelig nå altså....

Hvis en person som går på samlingsbasert helstudie velger å ta ulønna permisjon etter fødselsperm, går dette da ut over fedrekvoten til far?

Gjør det til et generellt spm. [8D][:D][:D]

jeg må bare le...jeg blir så overgitt over det der systemet til tider... men jeg skal søren meg sende en mail til, bare omformulere spm litt liksom...

Snodig.. Jeg har kontakt med min saksbehandler kun på epost jeg. Første gangen jeg tok kontakt sendte jeg bare en epost til mitt lokale navkontor. Tok to dager så fikk jeg mail fra en saksbehandler, siden har jeg kun tatt kontakt med henne når jeg lurer på noe rundt min/vår foreldrepermisjon. Veldig greit og jeg slipper å snakke med ørtiførti personer..

Det som er viktig er jo å unngå personnr, diagnoser osv..
Kanskje det er stor variasjon fra kontor til kontor på hva de svarer på på mail..

Hvis en person som går på samlingsbasert helstudie velger å ta ulønna permisjon etter fødselsperm, går dette da ut over fedrekvoten til far?
ORIGINAL: frøken85

Snodig.. Jeg har kontakt med min saksbehandler kun på epost jeg. Første gangen jeg tok kontakt sendte jeg bare en epost til mitt lokale navkontor. Tok to dager så fikk jeg mail fra en saksbehandler, siden har jeg kun tatt kontakt med henne når jeg lurer på noe rundt min/vår foreldrepermisjon. Veldig greit og jeg slipper å snakke med ørtiførti personer..

Det som er viktig er jo å unngå personnr, diagnoser osv..
Kanskje det er stor variasjon fra kontor til kontor på hva de svarer på på mail..

ja... det er jo sånn det burde være... jeg har verken skrevet noe personnr. eller diagnoser eller noen ting....

Men hvor sendte du mailen din da?

Jeg bor jo på Hadeland og da brukte jeg lokaladressen nav.hadeland@nav.no
Vil tro at hvis du sender til f.eks nav@nav.no blir det vanskelig å få svar.

jeg har sendt ny mail med spørsmål skrevet med hvis og om at, mor og far og så videre... så får vi se da... hva de svarer nå[:)]

ORIGINAL: frøken85

Men hvor sendte du mailen din da?

Jeg bor jo på Hadeland og da brukte jeg lokaladressen nav.hadeland@nav.no
Vil tro at hvis du sender til f.eks nav@nav.no blir det vanskelig å få svar.

sendte til: nav.kontaktsenter.nordland@nav.no  den adressen som jeg får oppgitt når jeg går inn på mitt lokale nav kontor...

ORIGINAL: BitzyhogJulia

er bare bra at de ikke gir deg svaret uten vidre... kunne være naboen din som skal se åssen det blir for deg![;)]

ja guri.... naboen må for all del ikke få vite hva mine planer videre er hehehe

Back
Topp