HERREGUD for en jordmor!!!

Tina_81

Forelsket i forumet
For en jordmor, ho var jo helt borte vekk den dama der.
Hun bare pratet i vei og lyttet ikke spesielt nøye til det jeg sa. Hun bare svarte "jaja" også durte ho vidre om svangerskapskurs og hvordan vi jenter her i norge tisser på oss fordi vi ikke kan noe om bekkentrening osv.
Hun tok eller kjente ikke på meg i det hele tatt, ikke snurra ho på noe jul for å se etter termindatoen min heller.
Du får vente til etter ultralyden din fikk jeg bare beksjed om hele tiden.
Det eneste ho skrev på helsekortet var,"fin samtale om graviditet og info om farskapserkjennelse" ...

Er dette normalt???
Tror jeg skal holde meg til legen min jeg!
Ho visst jo ikke hvem dato det var engang!!!!

Bytt jm, den der hørtes ikke særlig dugende ut. Jeg ville absolutt gått til jm, fremfor fastlege. Det er tross alt hun som er spesialist innen svangerskapsomsorg...

Hadde bytta jordmor jeg vertfall:) skal ikkje være sånn, høres jo helt rar ut:)

Kan man velge jordmor fritt da?
Hvordan finner jeg en annen?
Ble bare henvist til helsestasjon jeg hører til jeg da.
Har jo null peiling.
Trodde lissom jeg skulle få litt mer info når jeg gikk til jm jeg, men legen min har informert mye bedre!

Hun sa også at jeg måtte holde meg unna babyverden og sånn, for her skrev de så mye rart!!
Da lurte jeg på om ho var helt go' altså.

Spurte om kosthold og trening og sånn også.
Da fikk jeg beskjed om at jeg burde ikke trene så mye, for vi jenter trener atfor mye. Da kunne bekkenet bli for stramt!!!!!

HAHAHAHAHA!!!! Oh my..

Ring på helsestasjonen og si at du ønsker å bytte jordmor. Du er garantert ikke den første som har ringt og ville bytte!!

Det er jo halve samtalen og lytte til den gravides spørsmål og snakke SAMMEN!

Dette går bare ikke an! Kjenner jeg får lyst å bryte ut i latter samtidig som jeg blir litt sint..
For en oppførsel!

Huff for ei jordmor :( Hadde bytta hadde jeg vært deg, eller bare gått til fastlegen.

Eh... er vel samme dama jeg har time hos om tre uker... Så vidt jeg vet er det vel bare én jordmor knyttet til helsestasjonen vi sokner til....? Har hele tiden hatt mest lyst til kun å gå til fastlegen, og får jeg samme inntrykk som deg blir det nok det! :S

usj, da er vel kanskje fastlegen et bedre alternativ ja. ellers er det jo en mulighet å gå til privar jordmor såvidt jeg vet, men det koster jo penger igjen. på den annen side, hvis du skal dit kanskje 3-4 ganger i løpet av svangerskapet så er det jo begrenset hvor mye det kan koste :)

frkfräken skrev:
Eh... er vel samme dama jeg har time hos om tre uker... Så vidt jeg vet er det vel bare én jordmor knyttet til helsestasjonen vi sokner til....? Har hele tiden hatt mest lyst til kun å gå til fastlegen, og får jeg samme inntrykk som deg blir det nok det! :S

Spennende å se hva du synes da :)
Ho titta ikker, eller kjente på magen min engang!
Har sett på andre tråder at det er fler som anbefaler henne. Men jeg syns hun var helt merkelig.
Har kanskje noe med kjemi å gjøre også.
Du får sende meg en meld etter du har vært der, så jeg får høre hvordan du opplevde det da!
Jepp, tror nok bare det er hun som er der. Men vet at barnelegen der er veldig ålreight da hvertfall, om han er der fortsatt :)

Back
Topp