Herpesutbrudd rett før fødsel..!!

MSR

Flørter med forumet
Noen som har opplevd det?

Er i gravid-uke 40 nå (39+1) og fant ut nå at jeg mest sannsynlig har et herpesutbrudd!:arghh: Det er så lenge siden første utbrudd at jeg har ikke tenkt på det en gang...

Har googlet meg ihjel og ser at man mest sannsynlig må ta keisersnitt om man har et pågående herpesutbrudd ved fødsel? Noen som har opplevd dette? Går det an å begynne på f.eks zovirax tabletter for så å føde vaginalt?

Skal kontakte lege med en gang det åpner imorgen. Vil bare gjerne høre om andre har erfaringer med det..
 
Skal kontakte lege med en gang det åpner imorgen. Vil bare gjerne høre om andre har erfaringer med det..
Ville kontaktet føden og. For med utbrudd er det sjanse for at babyen kan smittes under fødsel, det er derfor man vil ha keisersnitt ved utbrudd. Og føden har sannsynligvis mer peiling enn legen på slikt.

God bedring!
 
Det er ikke uvanlig med utbrudd under svangerskap selv om det er lenge siden sist. Og ja det er muligheter for det blir ks men de setter ikke opp ks uten det er faglig grunn for dette, så dette går bra og lykke til:)
 
Jeg dro til jordmor og fikk vite at jeg egentlig skulle blitt satt på zovirax automatisk som forebyggende medisin noen uker før termin, men turnuslegen jeg har gått i svangerskapskontroller hos har ikke visst om at man skal gjøre det, og jeg visste det heller ikke:(

Det positive er at hun ikke kunne se noe utbrudd, så kanskje jeg bare har innbilt meg ubehaget i frykt for at det skulle skje.. Jeg ble ihvertfall satt på zovirax-kur fra tirsdag og skal gå på det frem til fødsel. Hun konsulterte alt med føden og jeg fikk også beskjed om å dra til føden umiddelbart ved vannavgang eller rier, for så å få en vurdering om et evt keisersnitt. Glad vi har god helsehjelp i norge:Heartred
 
Jeg dro til jordmor og fikk vite at jeg egentlig skulle blitt satt på zovirax automatisk som forebyggende medisin noen uker før termin, men turnuslegen jeg har gått i svangerskapskontroller hos har ikke visst om at man skal gjøre det, og jeg visste det heller ikke:(

Det positive er at hun ikke kunne se noe utbrudd, så kanskje jeg bare har innbilt meg ubehaget i frykt for at det skulle skje.. Jeg ble ihvertfall satt på zovirax-kur fra tirsdag og skal gå på det frem til fødsel. Hun konsulterte alt med føden og jeg fikk også beskjed om å dra til føden umiddelbart ved vannavgang eller rier, for så å få en vurdering om et evt keisersnitt. Glad vi har god helsehjelp i norge:Heartred

lykke til! Bra du og babyen blir godt ivaretatt nå da. Herpesutbrudd ved fødsel er ikke noe å spøke med
 
Jeg dro til jordmor og fikk vite at jeg egentlig skulle blitt satt på zovirax automatisk som forebyggende medisin noen uker før termin, men turnuslegen jeg har gått i svangerskapskontroller hos har ikke visst om at man skal gjøre det, og jeg visste det heller ikke:(

Det positive er at hun ikke kunne se noe utbrudd, så kanskje jeg bare har innbilt meg ubehaget i frykt for at det skulle skje.. Jeg ble ihvertfall satt på zovirax-kur fra tirsdag og skal gå på det frem til fødsel. Hun konsulterte alt med føden og jeg fikk også beskjed om å dra til føden umiddelbart ved vannavgang eller rier, for så å få en vurdering om et evt keisersnitt. Glad vi har god helsehjelp i norge:Heartred

sniker.. gjelder denne anbefalingen også for herpes munnsår? Eller er det snakk om herpes i underlivet?
 
Back
Topp