Herpes, farlig for foster??

Mamasusie

Forelsket i forumet
Noen som har peiling??
Var ikke den fot-,hånd-og munnsjukdom han hadde blitt smittet av, men herpes.
Var ei som ringte meg nå og var litt usikker på om det kan ta skade på foster om man blir smittet.
Jeg var nemlig så lur at jeg spiste av en is som sønnen min hadde spist av, han hadde nettopp fått den i handa og det så ikke ut som om han hadde hatt den i munnen så skulle jeg vise at det ikke var farlig da. Så utbryter sambo at det der var ikke lurt, for Nicklas har hatt den i munnen! :O
Har en smule noia nå!!
Skal ringe legen etterpå, de har pause akkurat nå..

Munnherpes er da ikke farlig, i alle fall ikke for fosteret. Det verste som kan skje er at du får det selv, men tvilsomt at du får det av en is.... :/
Herpes på kjønnsleppene derimot kan ikke være godt å ha i forhold til fødsel, men regner med du ikke er smittet av det...... ;)
Men som alltid - spør legen heller en gang for mye enn en gang for lite. :)

eneste jeg har hørt er at man må ta keisersnitt dersom man har utbrudd på kjønnsleppene under fødselen, men det er jo absolutt ikke det samme som å ha det på munnen. ring helsetelefonen å hør da :)

85% av befolkningen har herpes viruse i kroppen.. :) tror ikke det er så farlig..
det vil ikke si at 85% har folka i norge går rundt med herpes.. men de som har det i kroppen fra før kan få utbrudd med herpes kontakt..

har munn herpes, og har hatt det så lenge jeg kan huske.. får det x antall ganger i året, ikke noe kjekt men går fint så lenge du veit du ikke bør kysse på barne og slik.. men får du herpes/har eller barnefar så er det mulighet for barnet og får det..

i min familie har far min det, og jeg.. ingen andre.. og jeg har 3 søsken... (som ikke har)
har du ikke fått det før nå, tror jeg ikke du får det av is.. det har litt å si om guttungen har utbrudd og det vesker, og du får i deg noen av de væskene fra såre/viruse..

men om du går gravid med virus så er vell det farliggste at du kanskje gir barnet ditt viruset og, men det vil ikke si han/hun får utbrudd, og gjerne aldri merker noe til dette..

jeg har snakket mye me lege om herpes, var greit erretert på det.. og da la hun ut om det meste.. litt for mye nesten.. som at jeg ikke måtte gi blowjobs me herpes å slik :P æsj...

Takk for svar jenter :))
Etter litt leiting på nettet fant jeg ut at det ikke var så farlig. De på legekontoret svarte aldri, som vanlig..
Kjekt å høre at det er usannsynlig at jeg får det av isen, satser på jeg ikke får det :)
Tror ikke blemmene hannes har begynt å veske enda..

Loulou, nei er nok ikke smittet av det ;) Heldigvis ;P hehe
Trine2007, ja, var det som sto på nettet og.. Heldigvis ikke der jeg har ;)
sissel84, fin informasjon det ;) hehehe, tror jeg hadde blitt meget ubekvem om legen sa slikt til meg :P Jeg har aldri hatt utbrudd før, så satser på at det går bra! :)

Back
Topp