Here we go - influensasesong

Tullerulle

Forelsket i forumet
Har i dag vært såååå dårlig! Halsen er sår, nesa renner, kroppen er kald og hodet verker. Så sitter jeg her på jobb uten at noen har mulighet å ta over for meg.

Vet noen om det er farlig og få influensa? Håper det bare er forkjølelse, men man vet jo aldri, plutselig smeller det!

Jeg hadde influensa i 3. trimester sist. Holdt senga fra dag en, pøsa på med solvipect, nesespray og paracet. Fikk beskjed om å komme inn til legen om feberanfall ikke sank etter inntak av paracet. Disse 4 dagene husker jeg lite utav, men det gikk fint :) Viktig at du blir sykemeldt om du har influensa for den kan sitte ekstra når du går gravid. Masse god bedring :)

Usj. Liker ikke influensa.. Bare vær flink til å holde senga, drikk og spis det du klarer og slapp helt av
God bedring!

Tror det er viktig å ta Paracet hvis du får feber, ikke så bra å ha høy feber og være gravid har jeg hørt... :) god bedring i hvert fall!!

Uff da, god bedring og ta vare på deg selv og den lille i magen :) Hold sengen, drikk nok væske og finn noe gøy å titte på hvis du kjeder deg ;)

Uff stakkars deg! Vi har akkurat lagt nede for telling her i huset. Det skal ikke være farlig med influensa, men høy feber er ikke gunstig for babyen kan ikke svette. Tror det er verre jo lengre ut i svangerskapet man kommer. Men jeg passa på å ta paracet når jeg hadde feber. Når jeg ikke er gravid så prøver jeg å drøye tablettbruken litt (ikke noe poeng å gjøre det egentlig men bruker nå engang å gjøre det likevel)
Riktig som det står over at du må kontakte lege om ikke feberen synker med paracet. God bedring! :)

Man skal også huske på at feber er kroppens imunforsvar! Forhøyet kroppstemperatur under 39 er ikke farlig. Virus trives ikke i forhøyet temperatur. Det er bra med feber for det viser at kroppen jobber iherdig med å bekjempe viruset! :-) virus er celler uten dna kjerne og snylter på andre celler for å formere seg. Bakterier har egen kjerne og trenger deg derfor ikke. Man skal selvsagt ikke lavære å ta paracet hvis det stiger over 39 og det kan gjøre godt å ta to paracet før en legger seg for å få sove. Men det er en uting å ta paracet hele tiden. Det er noe som er med å forlenge influensa viruset. Hold deg varm, spis hvitløk og antioksidanter og drikk mye. Kroppen trenger å kvitte seg med mer avfallstoffer og bruker mye vann på å være syk! Avfallstoffene skilles enklest ut via urin. Man skal ta paracet når en må men mange vet ikke at feberen er kroppens imunforsvars hjelper! :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp