Here we go again!

Minni123

Betatt av forumet
Da er mensen ringt inn og nok en gang starter jeg på med nesespray om ikke så lenge.
Kjenner jeg har veldig blanda følelser denne gangen. (3. forsøk i det offentlige)
Jeg gruer meg.. Tanken på å havne i kjeller'n nok en gang skremmer meg noe helt vanvittig.. Tør jeg og la meg selv være positiv? Håpet at vi skal lykkes ligger godt gjemt bak i hodet mitt ett sted, tør nesten ikke tenke på det!
De få jeg prater med om dette av venner og familie klarer ikke og sette seg inn i dette i det heletatt, ergo jeg prater med ingen om det! Bortsett fra min bedre halvdel så klart ;)
Er det noen av dere som har tatt en prat med psykolog etter mislykkede forsøk?

Blæh, for et negativt og kjedelig innlegg :P Men synes det er veldig greit å få det ut til dere som skjønner akkurat hva jeg går igjennom! <3 Respekterer alle og enhver!

(Vi har forresten vært prøvere i 2 1/2 år, der vi fikk det til på pp3 på egen hånd, men mistet i uke 6. Siden har det ikke blitt noe av noe. Hadde en kjemisk på forsøk 2 tidligere i år.
Problemet ligger hos meg da jeg har meget lav AMH.)

Ha en fin kveld/natt videre damer :-)

Skjønner godt at du har blandete følelser, selv om jeg ikke har kommet så langt som deg. Og skjønner veldig godt at du ikke vil dele siden andre ikke forstår. Jeg ville bare sende deg en klem og si at jeg håper du lykkes på dette forsøket. :)

Legene sa til oss hele tiden at det er like mange som lykkes på tredje som på første forsøk, sjansen er akkurat like stor. Kanskje alle gode ting virkelig er 3? :)

Jeg kjenner så altfor godt følelsen du sitter med. Har selv vurdert psykolog, men tok liksom aldri steget. Jeg tror det er helt rett å snakke med noen profesjonelle om du føler for det. Dette er så altoppslukende i tilværelsen at det kan være vanskelig å fokusere på noe annet, og da kan det være godt med profesjonell støtte og perspektiv.

Sender deg mange gode klemmer og lykkeønsker! Håper spiren sitter denne gangen. :)

Skjønner godt at du har blandete følelser, selv om jeg ikke har kommet så
Skjønner godt at du har blandete følelser, selv om jeg ikke har kommet så langt som deg. Og skjønner veldig godt at du ikke vil dele siden andre ikke forstår. Jeg ville bare sende deg en klem og si at jeg håper du lykkes på dette forsøket. :)

Tusen takk <3

Legene sa til oss hele tiden at det er like mange som lykkes på tredje som på første forsøk, sjansen er akkurat like stor. Kanskje alle gode ting virkelig er 3? :)

Jeg kjenner så altfor godt følelsen du sitter med. Har selv vurdert psykolog, men tok liksom aldri steget. Jeg tror det er helt rett å snakke med noen profesjonelle om du føler for det. Dette er så altoppslukende i tilværelsen at det kan være vanskelig å fokusere på noe annet, og da kan det være godt med profesjonell støtte og perspektiv.

Sender deg mange gode klemmer og lykkeønsker! Håper spiren sitter denne gangen. :)

Håper virkelig alle gode ting er 3 :)
Det hjelper å skrive noen ord her inne siden de fleste forstår hva en må igjennom, og støttende ord hjelper masse :)
Tusen takk <3

Vi er ikke kommet så langt som dere, men har hatt en del psykiske problem som følge av å være barnløs i mange år, følelsen av å være mislykket og generelt trist over at vi ikke får det til.
Så nå når jeg fikk mensen i går så skal jeg nå ta de siste blodprøvene før forsamtalen og det nærmer seg veldig til vi er i gang nå. Og jeg kjenner at jeg både gleder meg og gruer meg. Gruer meg for jeg vet at hvis vi ikke lykkes så kommer jeg til å ta det veldig hardt, uansett hvordan jeg innstiller meg på forhånd. Men man må nesten bare stå i mot frykten og håpe på det beste. Den dagen vi holder et barn i armene så tror jeg at alle de vonde følelsene er borte. Ble ikke helt det du lurte på kanskje, men :) Kjenner også igjen det med å ikke kunne snakke med noen, derfor leser jeg og spør mye inne her hos likesinnede :)

Där känner man igen sig :) jag var på väg ner i källaren flera gånger men tog mig själv i kragen att det blir ingen baby med negativa tankar och inställning . Var dessutom tvungen att vara den starka av oss 2 då sambon hade det mer jobbigt än mig.

Tänkte på att det är 70% chans att lyckas på tredje försöket . Och när jag dessutom hade blivit gravid men mistat på försöket innan så tror jag kroppen kanske var lite mer mottaglig :)

Bestämde mig också för att gå på en "diet" i 3,5 veckor innan jag började på sprutor. Gick ner 6 kg till insettet och nu sitter jag här gravid 7+2 . Tvi tvi tvi

Jag hejjar på dig :)

Där känner man igen sig :) jag var på väg ner i källaren flera gånger men tog mig själv i kragen att det blir ingen baby med negativa tankar och inställning . Var dessutom tvungen att vara den starka av oss 2 då sambon hade det mer jobbigt än mig.

Tänkte på att det är 70% chans att lyckas på tredje försöket . Och när jag dessutom hade blivit gravid men mistat på försöket innan så tror jag kroppen kanske var lite mer mottaglig :)

Bestämde mig också för att gå på en "diet" i 3,5 veckor innan jag började på sprutor. Gick ner 6 kg till insettet och nu sitter jag här gravid 7+2 . Tvi tvi tvi

Jag hejjar på dig :)

Gratulerer så mye :-)
Tusen takk <3

Kjenner meg veldig igjen i det som skrives :) vi skal begynne på første forsøk nå, og etter å ha vært prøvere i 3 år har jeg hatt behov for å snakke om fortvilelse og skuffelse over å ikke "strekke til". Har fått timer hos psykolog gjennom bedriftshelsetjenesten, og syns det har hjulpet. Har vært bra for meg å åpne meg for noen som ikke kjenner meg og snakka gjennom ting.
Har også snakka med noen venner om utfordringene, og selv om de ikke forstår hvor tøft det er, så vet de at for oss er dette det viktigste i verden.

Jeg syns vi er veldig tøffe jeg, som går gjennom en så lang periode med opp-og nedturer!

Lykke til med 3.forsøk! Krysser fingrene for deg:)

Tusentakk for lykkeønskninger alle sammen!
Det er godt å få ut frustrasjoner og tanker her inne altså <3
Fikk medisinene i posten idag, kjære vene! Gruer meg mer nå..
Synarela først, deretter puregon og menopur! Detta blir skøy:arghh::p

Da er mensen ringt inn og nok en gang starter jeg på med nesespray om ikke så lenge.
Kjenner jeg har veldig blanda følelser denne gangen. (3. forsøk i det offentlige)
Jeg gruer meg.. Tanken på å havne i kjeller'n nok en gang skremmer meg noe helt vanvittig.. Tør jeg og la meg selv være positiv? Håpet at vi skal lykkes ligger godt gjemt bak i hodet mitt ett sted, tør nesten ikke tenke på det!
De få jeg prater med om dette av venner og familie klarer ikke og sette seg inn i dette i det heletatt, ergo jeg prater med ingen om det! Bortsett fra min bedre halvdel så klart ;)
Er det noen av dere som har tatt en prat med psykolog etter mislykkede forsøk?

Blæh, for et negativt og kjedelig innlegg :p Men synes det er veldig greit å få det ut til dere som skjønner akkurat hva jeg går igjennom! <3 Respekterer alle og enhver!

(Vi har forresten vært prøvere i 2 1/2 år, der vi fikk det til på pp3 på egen hånd, men mistet i uke 6. Siden har det ikke blitt noe av noe. Hadde en kjemisk på forsøk 2 tidligere i år.
Problemet ligger hos meg da jeg har meget lav AMH.)

Ha en fin kveld/natt videre damer :)

Hei. Lykke til :-) som andre her sier så har jeg også hørt at det er like stor sjanse hvert forsøk, og så får du vell satt inn to egg på det 3.forsøket? Håper at dere lykkes denne gangen <3
vi har vært prøvere i 3 år, og skal igang med første forsøk nå i august, problemet vårt ligger også hos meg med tette eggledere

Hei. Lykke til :) som andre her sier så har jeg også hørt at det er like stor sjanse hvert forsøk, og så får du vell satt inn to egg på det 3.forsøket? Håper at dere lykkes denne gangen <3
vi har vært prøvere i 3 år, og skal igang med første forsøk nå i august, problemet vårt ligger også hos meg med tette eggledere

Fikk satt inn 2 egg på 2.forsøk også :) I og med at jeg har såppas lav AMH, så har vi litt dårlig tid ;)
Så for meg kan de bare sette inn de egga de finner der inne altså :P
Takktakk, og masse lykke til! Håper det klaffer for dere på 1. Forsøk <3

Fikk satt inn 2 egg på 2.forsøk også :) I og med at jeg har såppas lav AMH, så har vi litt dårlig tid ;)
Så for meg kan de bare sette inn de egga de finner der inne altså :p
Takktakk, og masse lykke til! Håper det klaffer for dere på 1. Forsøk <3

Ok, takk håper jeg også:D lei av å vente nå mens alle rundt meg blir gravide, er så mange for tiden, lurer på om det kan være noe i luften håper på at det kan smitte litt over på meg også snart:p hehe
Håper virkelig dere lykkes på dette forsøket;):)
, er det lov å sette inn mer enn 2 egg? Tenker jo i ditt tilfelle så ville det vell ikke vært så stor sjanse for flerlingsvangerskap med lav AMH?

Ok, takk håper jeg også:D lei av å vente nå mens alle rundt meg blir gravide, er så mange for tiden, lurer på om det kan være noe i luften håper på at det kan smitte litt over på meg også snart:p hehe
Håper virkelig dere lykkes på dette forsøket;):)
, er det lov å sette inn mer enn 2 egg? Tenker jo i ditt tilfelle så ville det vell ikke vært så stor sjanse for flerlingsvangerskap med lav AMH?

Ja, virker som alle går med gravidmage for tiden.. Vi får håpe det er smittsomt ;)
Nei, tror nok ikke de setter inn flere enn 2 ;)
Men håper vi får noen på frys denne gangen.. Sist fikk vi ut 10 egg, noe som er veldig bra med min lave AMH.. Men desverre så var noen av de umodne! Så vi fikk 2 inn å resten kast!
Det hele endte me kjemisk graviditet!:banghead:

Ville bare sende deg en klem!

Dette er en prosess som er kjempetøff! Jeg har vurdert å snakke med en profesjonell selv, og vi går i gang med første forsøk nå. Ta i mot hjelp der du kan få det, og ikke bruk energi på de som ikke forstår.

Krysser fingre for at alle gode ting er tre for deg :-)

Ville bare sende deg en klem!

Dette er en prosess som er kjempetøff! Jeg har vurdert å snakke med en profesjonell selv, og vi går i gang med første forsøk nå. Ta i mot hjelp der du kan få det, og ikke bruk energi på de som ikke forstår.

Krysser fingre for at alle gode ting er tre for deg :)

Takk <3 Og lykke til med 1. forsøk :)

Back
Topp