Herde før amming

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Gjorde du det?
Effekt eller ikke tror du?

Her gjorde jeg ikke det første gang og kommer ikke til å gjøre det nå heller.
Ammingen gikk strålende:)

Gjorde det ikke her, og ammingen har gått strålende her også:)

Ingen herding, og har aldri vært sår. Kun litt ømt de første par dagene før melka kom, og det tror jeg man blir uansett :p

Gjorde du det?
Effekt eller ikke tror du?

Her gjorde jeg ikke det første gang og kommer ikke til å gjøre det nå heller.
Ammingen gikk strålende:)
Tror ikke det har så mye å si nei

Men jeg vil ikke anbefale at du gjør det, siden stimulering av brystvortene kan føre til sammentrekninger. Det siste du vil er å gå i fødsel ;-)

Jeg drev nemlig med dette den dagen storebror meldte sin ankomst morgenen etter... Så om det var tilfeldig vet jeg ikke, men et kjerringråd for å sette igang fødsel er stimulering av brystvorter..

Det finnes ingen forskning som tilsier at det å herde brystvortene før fødsel har noe virkning. Det som gjelder for å ikke få såre brystvorter er å være nøye med ammestilling og die tak. Og spørre om hjelp gjerne ta kontakt med ammehjelpen FØR spørsmålet ditt blir et problem.
Gode ammestillinger, gjerne tilbakelent (biological nurturing/naturlig amming) er ofte en stilling som er svært nyttig å starte med.

Men jeg vil ikke anbefale at du gjør det, siden stimulering av brystvortene kan føre til sammentrekninger. Det siste du vil er å gå i fødsel ;-)

Jeg drev nemlig med dette den dagen storebror meldte sin ankomst morgenen etter... Så om det var tilfeldig vet jeg ikke, men et kjerringråd for å sette igang fødsel er stimulering av brystvorter..

Oi det visste jeg faktisk ikke.
Da skal jeg iallefall holde meg langt unna:P

De brukte det under min fødsel for å få fart på riene mine. Jm knadde meg på knoppen:p funka da ihvertfall.
Men har vel noe med hvor moden man er osv.

De brukte det under min fødsel for å få fart på riene mine. Jm knadde meg på knoppen:p funka da ihvertfall.
Men har vel noe med hvor moden man er osv.
Ja det er nok riktig ang modning.
Men når Synnøve har hatt premature rier er det ikke noe å teste ut ;-)

Ja det er nok riktig ang modning.
Men når Synnøve har hatt premature rier er det ikke noe å teste ut ;-)

Det er sant. Kan være greit å unngå mer av det:)
Lille frøkna bør få kose seg i magen litt lengre

Back
Topp