Motherhood90
Flørter med forumet
Det hele startet med at slimproppen gikk fredags morgen deb 30 mai. Kynnerne var som de hadde vert de to siste ukene, så jeg tenkte ikke tanken at en fødsel kunne vær nær. Men dagen gikk, og lørdags morgen kl 05 våknet jeg med smerter nerderst i magen, tenkte at dette var en form for kynnere dette også. Da det ikke ga seg og jeg ikke fikk til å sove sto jeg opp, og begynte å forstå at det kanskje kunne være rier. De to neste timene ble det vondere og vondere, men aldei regelmessige. Jeg ringte føden, og fikk beskje om å ta meg en varm dysj, og deretter se det an. Etter en dysj, begynte det å bli veeldig vondt, ringte igjen føden for å si at vi var på vei. Kl 08 var vi på plass på føden, det ble jeg undersøkt, livmorhalsen var avflatet og 3 cm åpning. I og med at jeg hadde så sterke rier slapp vi å kjøre hjem igjen. Etter en stund fikk vi ei fødestue, her gikk timene og cm seint! Fra kl 12 til 18.30 hadde jeg kun 4 cm åpning!! Jeg tok meg et bad, prøvde akupunktur, og da kl ble rundt 20 tok de vannet mitt. Ca kl 20.30 og med 7 cm åpning var jeg så trøtt og sliten at jeg ba om epidural. Den var helt fantastisk!! Eneste negative var at jeg fikk feber og var skikkelig utslått. Men fikk kvilt meg og spart litt krefter til innspurten. Kl 04 hadde jeg full åpning, men lillegutt lå helt feil, og kom seg ikke ned i bekkenet. For å hjelpe til skulle jeg opp å gå litt, men da sank pulsen til babyen og de begynte å planlegge keisersnitt. Pulsen stabiliserte seg etter en stund, og keisersnittet ble avventet. Noen timer etterpå var enda ikke lillegutt kommet på plass der han skulle, pulsen hans sank igjen, og det ble igjen snakk om keisersnitt. Nå ville de først prøve å gi meg et drypp, da riene mine hadde avtatt betraktelig. De ville gi meg 30 min, et siste forsøk på å få lillegutt til å legge seg riktig. Da di kom tilbake etter 30 min og tok ultralyd av meg, ble de helt sjokka, gutten hadde kommet seg ordntlig ned i bekkenet og var klar til å presses ut. epiduralen ble da slått av og etter 35 minutter med pressrier ble lille Jonas født kl 0745, med hjelp av sugepropp på den siste rien. Både mor, far og barn var helt utslått etter en så lang fødsel, og veldig glad for at det gele nå er over nå koser vi oss i barseltiden, og fødselen er nesten helt glemt
Sent from my iPhone using BV Forum
Sent from my iPhone using BV Forum