Her kommer en ny gravid!!!

Knøttet79

Forelsket i forumet
[:)]Da hører jeg endelig hjemme på denne siden. Deilig! Er litt redd da pga en veldig tidlig sa for tre måneder siden, men begynner å slappe av litt. Kan jo ikke gå å tenke sånn.

Men jeg har et lite spørsmål. Når bør man oppsøke lege første gangen? Er det noe man bør gjøre ganske kjapt for å komme inn i systemet eller kan man vente litt?
 
Hei!

Og gratulere med graviditet! Har selv akkurat testet positivt, skulle hatt mensen for en uke siden. Jeg ringte lege i dag og hørte, og de ville ta meg inn i 10 uke. Det var visst ikke grunn for å ta meg inn før den tid, med mindre jeg følte meg dårlig.
 
Ok, kanskje jeg og bare skulle tatt en telefon og hørt hva min lege mener??? Må jo ikke bestille time selv om man ringer.

Ser vi har termin akkurat samme dag. Morsomt!![;)]
 
Hei! Jeg snakket med legen i dag. Han sa det ikke hastet og fikk time den 12 desember. Masse lykke til!![:D]
 
Jeg syns det var veldig ok å bare ringe. Det ante meg at de nok ikke ville ta meg inn ennå, men nå fikk jeg spurt litt også om hva jeg skulle passe på med hensyn til kosthold. Så jeg syns bare du skal ringe så får de avgjøre. Ser jo at det varierer litt fra ulike steder når de vil ta inn til første kontroll.

Så etter min forrige melding at vi jo har samme termin (min er riktignok mitt beste gjette-forsøk, blir ikke overraska om det ikke stemmer helt). Vi får vel følge litt med på hverandre hva som skjer. Føler du deg i fin form??
 
Ja føler meg i kjempeform jeg. Litt trøttere enn ellers kanskje og blir litt kvalm når det er lenge siden jeg har spist, men det er alt. Kan ikke klage da. Du da?
 
Hei Knøttet79!

Jo, jeg føler meg også i fin form. Har noen små antydninger til kvalme. Jeg som tidligere kunne drikke bøttevis med kaffe blir kvalm av bare en liten slurk. Men enn så lenge klarer jeg å styre kvalmen med å kutte kaffen og heller drikke vann. Kjenner litt i magen men det er ikke vondt. Bare spennende. Blir litt tøft å holde det hemmelig merker jeg. Har egenlig lyst til å fortelle nå med en gang, men vi vil vente til etter første kontroll iallefall.
 
Gratulerer så masse spiren begge to[:D]
 
Hei!
leste nettopp denne artikkelen: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109720 , så det er bra du ikke drikker kaffe, kanskje det er en grunn for at det gjør deg kvalm, for det er ikke bra for babyen??
Lykke til!!!
 
Hei Krepsen!
Takk for artikkeltips. Nå blir det ennå lettere å styre unna kaffe (i tillegg til de fysiske plagene som gjør at det overhode ikke frister). Legekontoret jeg snakket med på telefon i dag mente at kaffe ikke var skadelig, men at gravide i mange tilfeller ikke orket å drikke pga av kvalme. Men nei takk - ikke mer kaffe for meg! Så igjen - takk for artikkeltipset!
 
gratulerer så mye knøttet.det var gøy!![:D]
 
gratulere så masse:) ta kontakt ed legen og bare høre...kan være greit og bestile timen nå selv om det ikke blir før uke 10:) [:D][:D][:D]
 
Så koselig at vi skal være her inne sammen Knøttet [:D] Jeg ønsker deg hjertelig velkommen her hos oss [:)][:)]
 
Hei, jeg har selv hatt en SA og bestilte legetime med en gang jeg testet positivt. Legen mener jeg trenger spesiell oppfølging siden jeg mistet, det kan jo tenkes at de vil holde et ekstra øye med deg også, så det kan være lurt å ta kontakt med en gang.
 
Grattis så masse[:D][:D]
 
Back
Topp