.her kan jeg sove litt..og her kan jeg sove litt..!!

Jannemor <3

Flørter med forumet
Huff.. flere som nærmest kan sovne stående?? ER så trøtt og sliten.. Hadde jeg hatt mulighet, så kunne jeg sikkert sovet 5 ganger om dagen..OG sove hele natta..! I går la jeg meg samtidig som sønnen min..da vi kom hjem fra en båttur..også sov vi 12 timer..:) DIGG,men fortsatt trøtt.. Bråvasket badet mens jeg hadde litt energi.. og SÅ kom trøttheten over meg igjen.. Nærmest umulig å holde seg våken..!Så da måtte jeg sove litt på sofaen igjen..! Jammen, flaks at jeg har ferie og ikke jobber.. for d hadde ikke funka!!
Såå kjipt å være så trøtt.. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å unngå det eller minske det?? Husker jeg var trøtt forrige svangerskap også.. men husker ikke hvor lenge d varte..
 
ja!! eg er så trøtt!!! stod btw akkurat opp. kl  11.30. bra at samboeren tok seg av lillemor.
jeg var og trøtt i forrige svangerskap, men da kunne jo jeg sove døgnet rundt. (ikke på jobb da, men med en gang jeg kom hjem) nå vil jeg jo være med jenten min bl.a.

det bare verker i hele kroppen. den SKRIKER etter søvn og jeg tvinger den til å holde seg våken. det er helt forferdelig! når det er kveld og lillemor er lagt så føler jeg ikke jeg kan sove med en gang for da er jo det så tett opptil leggetid, så da holder jeg kroppen våken enda noen timer. huff. så er det på an igjen dagen etterpå. trøtt :(

jeg mener det gikk over etter ca 12 uker sist. håper det gjør det nå og!!! det er under 3 uker til <3
men tips har jeg desverre ikke annet at sov når du kan :/ men det er jo så kjedelig å gå glipp av hele døgnet når det er sånn! :(
(sorry mye klaging)
 
Jeg er også helt skutt om dagene! Merker jeg blir sliten av mye lyd rundt meg, så en liten halvtime på sofaen med fred og ro hjelper litt.
Men jeg er sykemeldt og har heldigvis ikke ferie enda, så vesla er i barnehagen og jeg sooooover når jeg har levert henne til barnehagen. Sover sikker 12 time i døgnet....
men er man trøtt så er man trøtt....Man bør vel sove når man føler man trenger det.
Håper så inderlig det går over til uke 12!!!
jegsliter litt med kvalme også, og når jeg er trøtt blir kvalmen verre :(
 


potetskrell skrev:
ja!! eg er så trøtt!!! stod btw akkurat opp. kl  11.30. bra at samboeren tok seg av lillemor.
jeg var og trøtt i forrige svangerskap, men da kunne jo jeg sove døgnet rundt. (ikke på jobb da, men med en gang jeg kom hjem) nå vil jeg jo være med jenten min bl.a.

jeg mener det gikk over etter ca 12 uker sist. håper det gjør det nå og!!! det er under 3 uker til <3
men tips har jeg desverre ikke annet at sov når du kan :/ men det er jo så kjedelig å gå glipp av hele døgnet når det er sånn! :(
(sorry mye klaging)


He, he..ikke si sorry..ER lov å klage ;)!! Gjør det jo selv jeg også!! Da krysser jeg fingrene for at d går over om noen uker..!! Og ja, får prøve å sove når jeg kan..men som du sier..kjipt å gå glipp av så mye..!!Er bare 6+5 jegda..så håper egentlig d gir seg før 12 uker også..!
 


Hekla85 skrev:
Jeg er også helt skutt om dagene! Merker jeg blir sliten av mye lyd rundt meg, så en liten halvtime på sofaen med fred og ro hjelper litt.
Men jeg er sykemeldt og har heldigvis ikke ferie enda, så vesla er i barnehagen og jeg sooooover når jeg har levert henne til barnehagen. Sover sikker 12 time i døgnet....
men er man trøtt så er man trøtt....Man bør vel sove når man føler man trenger det.
Håper så inderlig det går over til uke 12!!!
jegsliter litt med kvalme også, og når jeg er trøtt blir kvalmen verre :(


Huff.. har d slitsomt du også ser jeg!! Godt du er sykemeldt da!! Så kan du være litt mer opplagt til vesla er tilbake fra bhg!!Ja, sliter med kvalme jeg også.. men ikke merket at trøttheten har blitt værre av d..Meeen, d kan jo ha en sammenheng!! Vi får krysse for at d gårover snart alle sammen..!! PS.Er d noen som har erfaring med at om d hjelper like mye med en powernap som en lengre lur på sofaen??
 
kan trygt si at det gjespes og soves endel her også gitt.
og så har vi ikke SOFA! kan dere tenke dere noe verre? 
(vi har akkurat flyttet og skal kjøpe ny...)
 


semalilla skrev:
kan trygt si at det gjespes og soves endel her også gitt.
og så har vi ikke SOFA! kan dere tenke dere noe verre? 
(vi har akkurat flyttet og skal kjøpe ny...)


Krise uten sofa!!! Får håpe dere får en snart :)
 
Kroppen trenger ekstra med søvn, så bare sov!
Det tenker hvertfall jeg, og bare hviler de dagene jeg er ekstra sliten. Legger meg først av alle, og føler meg som en gammel bestemor! :P Men jeg tenker at kroppen trenger det, og at da er det best for den lille å hvile :)
 
Ganske trøtt jeg også ja, men høres ut som at du har det enda verre :/ 
Trenger gjerne en middagshvil og/eller en hvil på formiddagen.
Går hjemme med snuppa, så jeg kan duppe litt mens hun sover hvis jeg er trøtt da, men som regel så blir jeg trøtt i den tida hun våkner igjen:p

Men jeg har hund som jeg må ut å gå tur med, og han får seg en tur hver ettermiddag, rett etter middag. Dørstokkmila er ofte ekstra tung, og det tar litt tid før jeg våkner, men etter turen er jeg så våken og har så mye energi som aldri før :)
Anbefaler å prøve å gå minst en halvtimes tur, gjerne i litt tempo! Jeg er overbevist om at det er det som berger meg, i tillegg til å sove litt ekstra :)
 


*Pira* skrev:
Ganske trøtt jeg også ja, men høres ut som at du har det enda verre :/ 
Trenger gjerne en middagshvil og/eller en hvil på formiddagen.
Går hjemme med snuppa, så jeg kan duppe litt mens hun sover hvis jeg er trøtt da, men som regel så blir jeg trøtt i den tida hun våkner igjen:p

Men jeg har hund som jeg må ut å gå tur med, og han får seg en tur hver ettermiddag, rett etter middag. Dørstokkmila er ofte ekstra tung, og det tar litt tid før jeg våkner, men etter turen er jeg så våken og har så mye energi som aldri før :)
Anbefaler å prøve å gå minst en halvtimes tur, gjerne i litt tempo! Jeg er overbevist om at det er det som berger meg, i tillegg til å sove litt ekstra :)


Ja, kanskje jeg må bevege meg litt mer.. Sikkert kjempefint å få en rutine på det!
Var på danskebåten,  Barnas Båt, med samboeren min, sønnen min og nevøen min fra tors til fredag..Og der gikk d i ett fra vi kom til vi dro for å si d sånn!! Og i tillegg våknet nevøen min på 5år kl.06. noe jeg overhodet ikke er vant til.. ;)!! Thi, hi... så tror jeg presset meg og blei ekstra sliten av dette.. For i dag har jeg mer eller mindre ligget på sofaen og vært trøtt og kvalm!! Sovet mange ganger og føler meg først opplagt nå! Og har bevisst lillatt meg selv å hvile såpass idag , siden vi reiser videre på ferie til Kristiansand i morgen..!! Phu..blir sliten av tanken, men! ;) Får håpe vi klarer å ta det litt med ro og kose oss samtidig ;)! Sønnen min på 4,5 lurer fælt på hvorfor mamma er i så dårlig form da, men..  ;)
 


Hekla85 skrev:


semalilla skrev:
kan trygt si at det gjespes og soves endel her også gitt.
og så har vi ikke SOFA! kan dere tenke dere noe verre? 
(vi har akkurat flyttet og skal kjøpe ny...)


Krise uten sofa!!! Får håpe dere får en snart :)

det er helt ille. har sååå trang til å legge meg nedpå, særlig etter middag, men det er liksom feil å legge meg i senga, da sovner jeg jo bare skikkelig og blir helt groggy etterpå.
har forresten begynt å vagge allerede, haha! tror jeg tar dette litt før seriøst. går bare og venter på bekkenløsningen, grynt!
 


semalilla skrev:


Hekla85 skrev:


semalilla skrev:
kan trygt si at det gjespes og soves endel her også gitt.
og så har vi ikke SOFA! kan dere tenke dere noe verre? 
(vi har akkurat flyttet og skal kjøpe ny...)


Krise uten sofa!!! Får håpe dere får en snart :)

det er helt ille. har sååå trang til å legge meg nedpå, særlig etter middag, men det er liksom feil å legge meg i senga, da sovner jeg jo bare skikkelig og blir helt groggy etterpå.
har forresten begynt å vagge allerede, haha! tror jeg tar dette litt før seriøst. går bare og venter på bekkenløsningen, grynt!

Forstår at det ikke er veldig fristende å legge seg i senga ja!
Jeg hadde også skikkelige bekkenplager med Victoria, så jeg bare går å venter på når det skal begynne her også! Men kjenner igjen den vagginga, akkurat som jeg later litt som jeg har kommet litt lenger i svangerskapet enn jeg har, siden jeg har opplevd det en gang før. hehe :)
 


FrøkenFin skrev:
Kroppen trenger ekstra med søvn, så bare sov!
Det tenker hvertfall jeg, og bare hviler de dagene jeg er ekstra sliten. Legger meg først av alle, og føler meg som en gammel bestemor! :P Men jeg tenker at kroppen trenger det, og at da er det best for den lille å hvile :)


helt enig. i steden for å kjempe imot er det bare å sove når man kan! På fredag skulle jeg og gubben kose oss med film på kvelden og jeg sovnet 20.50 og sov til 2250. da var det i senga og sov til gullet våknet kl 730.( gubben står opp med gullet på lørdag mens han er i permisjon så står jeg opp på søndag. )jeg dro meg til 8.15 vel og da stod jeg opp. så sov jeg og gullet formiddagslur fra kl 11-13 tror jeg det var... og det tror jeg vi skal i dag også! ;-))
 
Kjenner meg skikkelig igjen her ja...sover både frokost-, middags- og kveldsblund =p
Skal bli haaardt når ferien er over å jeg må klare meg på 7t søvn i døgnet når jeg har jobbperiode...=o

*zzZZzzz*
 
Jeg legger med stort sett rett etter datteren min på 20 mnd. Dvs i 19 tiden... da har jeg ikke mer å gi. Og da sover jeg 12 timer, og skulle likevel hatt en hvil midt på dagen også.
Men jeg er døds kvalm i tillegg, så det hjelper jo ikke på.
 
Back
Topp