Her går det unna...

Hva er det grense for i uke 34? Selv er jeg 35+5 og veldig spent på om han kommer noen uker før tiden slik som broren.. Men ingen direkte tegn på det. Setefødsel såpass tidlig går nok veldig bra skal du se, men fint at terskelen er lav for at det blir KS ved behov - og veldig bra for deg at du ikke stresser med det. Jeg tror ikke at det å henge seg opp i forventninger rundt fødsel er nyttig. Det viktigste er at dere begge kommer dere trygt igjennom og at livet som kommer etterpå blir bra :)
 
Hva er det grense for i uke 34? Selv er jeg 35+5 og veldig spent på om han kommer noen uker før tiden slik som broren.. Men ingen direkte tegn på det. Setefødsel såpass tidlig går nok veldig bra skal du se, men fint at terskelen er lav for at det blir KS ved behov - og veldig bra for deg at du ikke stresser med det. Jeg tror ikke at det å henge seg opp i forventninger rundt fødsel er nyttig. Det viktigste er at dere begge kommer dere trygt igjennom og at livet som kommer etterpå blir bra :)

Riehemmende og lungemodning gies frem til uke 33/34 - ulik praksis rundt om :)
 
Spennende å høre om, særlig når du tar det så med fatning!! ;) Lykke til!!
Ja, veldig rolig jeg, foreløpig ;) Ting kan jo bli tøft, men må prøve å være positiv slik at jeg ikke blir helt "deprimert" på sykehuset :p
 
Hva er det grense for i uke 34? Selv er jeg 35+5 og veldig spent på om han kommer noen uker før tiden slik som broren.. Men ingen direkte tegn på det. Setefødsel såpass tidlig går nok veldig bra skal du se, men fint at terskelen er lav for at det blir KS ved behov - og veldig bra for deg at du ikke stresser med det. Jeg tror ikke at det å henge seg opp i forventninger rundt fødsel er nyttig. Det viktigste er at dere begge kommer dere trygt igjennom og at livet som kommer etterpå blir bra :)
Grensen 34 uker jeg snakker om er at hvis det skulle starte med rier nå, så vil de gi med riedempende, prøve å stoppe en for tidlig fødsel, men i morgen er jeg 34+0, og ds stopper de det ikke. Veldig klare på det her gitt :p
 
Her er grensen 33+0 nå, men de setter "forbud" mot sex til uke 34 som vanlig.

Jeg har ikke hørt om denne grensen jeg, så vi har hatt sex hver uke hele tiden nesten, hadde både i i uke 32-33-34.. :rolleyes:

Men er 35+5 i dag da, så nå er det trygt? :p
 
Jeg har ikke hørt om denne grensen jeg, så vi har hatt sex hver uke hele tiden nesten, hadde både i i uke 32-33-34.. :rolleyes:

Men er 35+5 i dag da, så nå er det trygt? :p

For de med moden mormunn og forkortet livmorhals hvor de allerede har behandlet premature rier, setter de iallfall her den slags. Man skal jo unngå å starte fødsel, sykehuset gjør sin del og den gravide gjør sin del :)

Etter uke 34 stopper de ikke lengre fødsel dersom premature rier skulle starte, og barnet er såpass modent at det ikke trenger tilskudd av surfaktant for å forhindre lungekollaps ol. Så de aller fleste barn født fra uke 34 klarer seg fint med kun litt pusehjelp og spisetrening :)
 
For de med moden mormunn og forkortet livmorhals hvor de allerede har behandlet premature rier, setter de iallfall her den slags. Man skal jo unngå å starte fødsel, sykehuset gjør sin del og den gravide gjør sin del :)

Etter uke 34 stopper de ikke lengre fødsel dersom premature rier skulle starte, og barnet er såpass modent at det ikke trenger tilskudd av surfaktant for å forhindre lungekollaps ol. Så de aller fleste barn født fra uke 34 klarer seg fint med kun litt pusehjelp og spisetrening :)
Flaks at vi ikke har startet noe da :oops: Har jo hørt at sex kan være med å starte fødsel, men at det da bare er om man er moden. Og siden jeg ikke har kjent noe modningstegn har jeg liksom ikke tenkt noe mer over det.. For en uansvarlig mor :eek::p Jaja, det har nå gått bra, og hvis hun skulle finne på å ville ut nå, så går det vel i allefall bra :)
 
Flaks at vi ikke har startet noe da :oops: Har jo hørt at sex kan være med å starte fødsel, men at det da bare er om man er moden. Og siden jeg ikke har kjent noe modningstegn har jeg liksom ikke tenkt noe mer over det.. For en uansvarlig mor :eek::p Jaja, det har nå gått bra, og hvis hun skulle finne på å ville ut nå, så går det vel i allefall bra :)

Vanligvis er det ikke en problemstilling engang.

Det er kun for de med premature rier og den slags.
Da vi tippet uke 34, fikk vi beskjed om at det bare var å kose seg..legen anbefalte tilogmed :p
 
Oi så spennende! Håper han holder seg inne en stund!:) masse lykke til :) hold oss oppdatert da!:D
 
To av svigerinnene mine hadde baby som lå i sete. Hun ene fødte vaginalt (vannet gikk før hun hadde hatt samtale om evt. ks )
Hin andre fikk ks fordi de ikke var fornøyd med vekta (4 uker før termin)

Det gikk bra med begge to. Men hun som hadde ks, fødte vaginalt litt over 1 år senere. Hun vil heller føde vaginalt enn å ta ks igjen sier hun :)
 
Han er fortsatt i magen og har det bra sa legen etter UL :) men han ligger nå i tverrleie, han er en liten bølle :D:p Livmorhalsen har ikke forandret seg noe mer, og nebbingen er det samme :) Så jeg får dra hjem igjen, også har jeg kontroll om 1 uke :happy:
 
Back
Topp