Her går det saaaakte....

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Med spisingen... Jeg fullammet til Rasmus var 6 måneder og begynte da med grøt, men får kun i han 4 ss vann/pulver.... Med dette tempoet spiser han ikke mat før han begynner på skolen[&:][&:]
Hvordan skal jeg få i han mer????

hvilken grøt får han? Sofian var ikke så veeeldig gla i grøt i starten han heller så prøvde med litt sånn 4 mnd grønnsakspuree- den likte han bedre. Vi startet me velling og når vi begynte på mer grøt fant vi ut at risgrøt med banan var en hit. Men d tok sin tid før han likte grøten skikkelig.

ORIGINAL: Fever

hvilken grøt får han? Sofian var ikke så veeeldig gla i grøt i starten han heller så prøvde med litt sånn 4 mnd grønnsakspuree- den likte han bedre. Vi startet me velling og når vi begynte på mer grøt fant vi ut at risgrøt med banan var en hit. Men d tok sin tid før han likte grøten skikkelig.

Har prøvd risgrøt og risgrøt med banan... Ser ut til at han liker grøten da. De første skjeene går ned og han lager godlyder, men så begynner han bare å spytte ut....

Samme skjedde her med førstemann, gikk laaang tid før vi var oppe i et måltid, så følte jeg fullammet til 7-8 mndr [&o] Derfor begynte jeg å introdusere grøt med smaksprøver når lillebror var 5 mndr. Hvor lenge har du gitt grøt nå da? Her følte jeg at det løsnet etter ca to uker, da forsto han seg plutselig på det, og ble kjempeivrig når jeg kom med grøtskåla!

Prøv risgrøt med banan, eller hipp sin 4 mndr grøt, disse er i alle fall søte og gode...[8D] Men det med å spytte ut har jo litt med at han må lære seg teknikken med å få maten bak i munnen, er jo helt annerledes enn når de ammer.

Masse lykke til, det ordner seg til slutt [:D]

Slik var det for svigerinnen min også når hun fikk nr 3 i juli.. De andre har spist alt, men tok tid før han spiste skikkelig..
Kansje han er fornøyd med melk foreløpig..

Her går det meste ned på høykant.. Så har ikke hatt det problemet selv..

Vil råde deg til å fortsette å prøve selv om det går seint, plutselig så "stuper" han i matfatet.. [:D][:D]

ORIGINAL: Lille Ris

Samme skjedde her med førstemann, gikk laaang tid før vi var oppe i et måltid, så følte jeg fullammet til 7-8 mndr [&o] Derfor begynte jeg å introdusere grøt med smaksprøver når lillebror var 5 mndr. Hvor lenge har du gitt grøt nå da? Her følte jeg at det løsnet etter ca to uker, da forsto han seg plutselig på det, og ble kjempeivrig når jeg kom med grøtskåla!

Prøv risgrøt med banan, eller hipp sin 4 mndr grøt, disse er i alle fall søte og gode...[8D] Men det med å spytte ut har jo litt med at han må lære seg teknikken med å få maten bak i munnen, er jo helt annerledes enn når de ammer.

Har gitt han i 14 dager nå, håper jeg ser bedring snart da[:)] Ja får risgrøt med banan nå[:)] Jeg prøver å gi han en stund etter han begynner å spytte ut og ja, men det går bare ikke ned[&:] Jaja han spiser vel en dag.

ORIGINAL: mklu83

Slik var det for svigerinnen min også når hun fikk nr 3 i juli.. De andre har spist alt, men tok tid før han spiste skikkelig..
Kansje han er fornøyd med melk foreløpig..

Her går det meste ned på høykant.. Så har ikke hatt det problemet selv..

Vil råde deg til å fortsette å prøve selv om det går seint, plutselig så "stuper" han i matfatet.. [:D][:D]

Ja Rsmus er storfornøyd når han får melk, men nå metter jo ikke den så lenge av gangen lengre. Den siste tiden har han begynt med to måltider om natten[&:]
Så godt deres prins spiser alt da[:)] Satser på bedring her snart[:)] Er nok bare mor som er litt utålmodig og Rasmus som trenger tid[8D][:D] Dårlig kombinasjon[8D]

ORIGINAL: RANDÅLF

Har gitt han i 14 dager nå, håper jeg ser bedring snart da[:)] Ja får risgrøt med banan nå[:)] Jeg prøver å gi han en stund etter han begynner å spytte ut og ja, men det går bare ikke ned[&:] Jaja han spiser vel en dag.

Jada, det går seg nok til snart skal du se [:D] Men skjønner du blir utålmodig da, lett med førstemann også, og når du "endelig" skal begynne med grøt så vil han ikke ha, hehe! Men bare fortsett å tilby du, så finner han nok ut at det er riktig så godt snart [:D] Så får du bare være matfatet hans litt til så lenge [;)]

Jada, det går seg nok til snart skal du se [:D] Men skjønner du blir utålmodig da, lett med førstemann også, og når du "endelig" skal begynne med grøt så vil han ikke ha, hehe! Men bare fortsett å tilby du, så finner han nok ut at det er riktig så godt snart [:D] Så får du bare være matfatet hans litt til så lenge [;)]

Har iallefall lært at om jeg er så heldig å få flere barn en dag så skal det inn med smaksprøver tidligere[:D]

Har iallefall lært at om jeg er så heldig å få flere barn en dag så skal det inn med smaksprøver tidligere[:D]

Ja, det ble min erfaring at det var lurt å la han smake, og øve seg på å få maten bakover i munnen. Men så prøver vi jo så godt vi kan da med førstemann og gjøre det som er anbefalt også, og barn er jo forskjellige også, så ikke så godt å vite hvordan de vil reagere på det ene og det andre. Du har jo bare gjort det som er anbefalt du egentlig, og lille Rasmus-en din har det sikkert helt fantastisk uansett han [:)]

Jeg har samme problemet. Hun vil ikke spise nesten noe annet enn melk. Får ikke i henne en halv porsjon grøt en gang.. Og jeg har prøvd alt mulig forskjellig.. hehe.. Men har laget middagsmat til hu selv nå, og virker som at det går nogen lunde greit ned. Men hun spiser alt for lite.. [:-]

Har du prøvd velling om kvelden? (melk + havregrøt pulver)om han tar flaske da...?
Prøvd grønnsaksmosen?

her har konsistensen på grøten MYE å si.. hvis den ikke er litt mer rennende en fast vil han ikke ha.. å jeg fikk ikke ii han de med havre å sånn i til å begynne med å skulle bare ha de med masse frukt å som er økologiske... nå er det det sammen, men prøv å varier med tynn å tykk grøt å de mer enda mere smaker så kanskje han sluker det i seg ;) her tar det nå 5 min å gi han en HEL skål med grøt :D

Har prøvd tynn grøt og ja, men han spiser mer om den er tykk faktisk[:D] En rar liten skrue han der lille gutten min[8D]

ORIGINAL: olineo

Gir du grøten før eller etter amming?

Ja, det er viktig å være obs på! Jeg kan ikke amme rett før jeg gir grøt, da spiser han seg mett på melk. Ammer 0,5-1 time før grøt jeg, da går grøten ned på høykant [:D]

jeg hadde akkurat samme problemet med snuppa.
Fullammet i 6 mnd - uten en eneste form for smaksprøve i hele tatt - og det tok laaaaang tid å få henne til å spise mat [&:]
Ente opp med å "fullamme" henne til hun var nesten 8 mnd ...

Har lært - og her fikk Odin smaksprøver fra han var 4 mnd, begynte med små gråtprosjoner da han var 5 mnd. Han er akkurat bikket 6 mnd nå, og vi er enda ikke oppe i full prosjon med grøt, og han liker IKKE middagsglass- så det tar tid for noen barn å lære å spise!

Har prøvd både å amme rett før og ikke amme rett før, utgjør ingen forskjell. Nå ser det ut til at risgrøten med banan absolutt ikke går ned. Prøvde å ha litt sviskepurre på grøten i dag, så ut til at han syntes det var godt ialefall selv om jeg ikke fikk i han mer... Bare å prøve på igjen i morgen....

Back
Topp