her er....

tuzza

Betatt av forumet
ul bildet mitt jeg fikk i går...... hehehe der kan dere se den lille mirakelet mitt.[;)]

Så liten...hvor gravid er du nå igjen?

Det må jo ha vært herlig å se nurket da!

KLem, m

Så tickeren din nå jeg!

Hei suki!

Nakkefolden er best å se rundt uke 12...det er i allefall det jeg har fått beksjed om. Skal bestille time til det etterpå!

M

jeg er 6+2 dager.... og jeg så også hjertet som banket. ja det var veldig rørene å se det. gleder meg til neste gang. da er jeg 10 uker. legen vil følge meg litt opp. godt er det, da jeg har hatt en del sa og ma...

Ja, nakkefolden kan man se mellom uke 11 og 13 sånn jeg har forstått det.

Morsomt med ul så tidlig tuzza - men jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å se ditt lille gull der...[&:]

det er den lille priken helt nederst på bilde. inne i den bolla der. hehehe[:)] det ble kanskje litt dårlig bilde??

Er kanskje jeg som er dum og ikke har fått med meg ting, men hva ser man på en nakkefoldscanning?

Ble litt nysgjerrig jeg:o)

På en nakkefoldskanning ser man hvorvidt fosteret har høy risiko for Downs Syndrom. Dersom det har det, blir man sendt videre til en fostervannsprøve eller morkakeprøve. Nakkefoldskanningen skal tas mellom uke 11+3 og uke 13+6 har jeg fått beskjed om (jeg bor i Dk).

I Norge har det hvertfall tidligere vært en praksis som sier at kvinner over 38 år får tilbud om fostervannsprøve pga at høy alder øker risikoen for Downs Syndrom. Selve fostervannsprøven er ikke trygg - 1 av 100 friske fostre aborteres etter en slik prøve. En skanning er ikke farlig, men den gir kun et grunnlag for om det videre skal tas en fostervannsprøve eller en morkakeprøve.
Jeg har takket ja til å ta en slik skanning, men er også klar over at jeg da sier ja til å få vite om det er noe "galt" med fosteret mitt. Dersom det er det, må jeg vurdere om jeg vil risikere en fostervannsprøve for å få et konkret svar, eller om jeg vil gå svangerskapet helt ut og muligvis få et barn med Downs Syndrom. Det er mange etiske overveielser man skal gjøre seg før man tar en slik prøve - og man skal være klar over de mulighetene man har. For meg er abort ikke et eventuelt alternativ, men det er jo en mulighet man har - og det er det en grunn til. Ikke bare, bare å være gravid!
Ble veldig mye jeg og meg her, jeg burde kanskje byttet det ut med vi og oss - det er tross alt en mann med i bildet også [;)].

Back
Topp