Her er vi igjen

*JLmamma*

Flørter med forumet
Har vært her inne og lest et par ganger etter vi kom hjem, men har ikke fått til å svare på noe eller vise dere vårt nyeste skudd på stammen[:)] Men i dag gikk jeg drastisk til verks, og slettet meg og gjenopprettet meg, og da virket det plutselig!

Fødselen gikk kjempebra! Jeg la meg rett før midnatt natt til 22. jan, men fikk ikke sove med en gang. Kjente plutselig en rie kl 24, og fant ut at da var det bare å dra. Med streng beskjed om at jeg skulle komme med EN gang jeg kjente rier var det ikke noe å vente på. Pappa var her, så Johannes var i trygge hender og det var bare å kjøre ned på sykehuset[:)] Fikk et par rier på turen nedover, og de økte i hyppighet etter vi kom frem. Hadde 3 cm åpning da vi kom frem. Da kl var 02, begynte riene å komme kraftigere. Denne gangen rakk jeg heldigvis å få massasje av mannen, og det hjalp godt i ryggen. Lystgass ble også en god venn, men denne gangen husket jeg å ta den av mellom riene[8D] Han sto fortsatt litt langt oppe, så vi ble enige om at JM skulle ta vannet. Etter det gikk det raskt. Hadde 10 min med pressrier, og 4.30 kom det ut en deilig gutt med masse mørkt hår[:D] Selv om det var hardt mens det sto på, ble det en veldig bra opplevelse. Alt gikk så bra, ingenting skremmende og unormalt som sist. Hadde en grei jordmor, og vi kommuniserte godt. Ikke minst var mannen veldig obs på å spørre om det han visste jeg var bekymret for[:)]

Lukas er en veldig fornøyd liten herremann, og vi koser oss sånn. Johannes er en super storebror, og elsker lillebroren. Mamman har ikke vært helt i form da. Har slitt med amminga fra første stund. Brystknoppene har vært fulle av sår, og skikkelig vonde. I tillegg fikk jeg en skikkelig kraftig brystbetennelse forrige uke. Så det er først nå at det kjennes ut som om jeg begynner å komme meg litt. Er sliten, men optimistisk. Nå ser det ut til at amminga kommer seg mer og mer, og jeg har nok mat til lillegutt[:)] Ikke minst ser det ut til at medisinen virker, og at betennelsen er på retur. Håper virkelig det, for nå begynte barselstårene å bli slitsomme av vonde pupper[:-] Det er bare å få disse puppene i orden nå, så er livet HERLIG[:D]

PS. Nå er jeg jo ikke bare J sin mamma, hva skal jeg da hete?[8D]

Hei på deg.[:)] Så kjekt å høre fra deg. Jeg har tenkt på deg. Så bra at det går bra med storebroren og at lillebror er en fornøyd kar. Godt å høre at du har en positiv fødselsopplevelse.

Det er ikke lett med den ammingen, brystbetennelse og såre brystvorter i tillegg. Håper det går seg til snart slik at dere bare kan kose dere sammen.

Jeg er ikke så glad i at folk bytter nick helt jeg da, så jeg foreslår *JLmamma*[;)]

Vi tror forresten at vi kjører oppover etter dåpen 14. februar eller der omkring. Hadde vært gøy å møte dere da.

Så bra at fødselen gikk så greit!!!

Moro med stolt storebror da [:)]

Gratulerer så masse[:D][:D]

For en fantastisk historie!!! Så kjekt å lese! Godt at du fikk en god opplevelse denne gang! Mannen din var fantastisk som klarte å holde hodet kaldt med å spørre om det du var bekymret for!

De puppene ja de puppene.. anbefaler kesam jeg! hehe.. Helt genialt! Det skulle visstnok funke best på brystbetendelse ifølge legen min, meeen da det funket som bare det på mine såre knopper!

Så godt å høre at alt har gått fint [:D][:D] Håper puppene blir mindre såre snart, er et helvete å ha sår på de ja[&:] Så koselig at Johannes trives i storebror-rollen, ingenting som er bedre enn det da [:D] Kos deg med alle guttene dine [:D]

Så bra at du fikk en fin fødselsopplevelse denne gangen - håper at sårheten og betennelsen gir seg fort slik at du virkelig kan nyte det å være 2-barns mamma[:)]

Så kos at du er tilbake, og gratulerer igjen!!

Håper ammingen går seg til, og at du snart kan nyte livet som tobarnsmor i fulle drag!!

Klemmer

Gratulerer igjen som tobarnsmamma!![:D]
Så bra du fikk en fin fødselsopplevelse denne gangen!!
Og så koselig å høre om den stolte storebroren!!

Henger meg på forslaget til namba på nick til deg! *JLmamma*[;)]

Takk, jeg går for forslaget deres, FrøkenSia og namba[;)]

I dag har jeg den beste dagen siden vi kom hjem, for det virker som om betennelsen er på retur[:D] Svigermor har vært her siden tirsdag, hun har vært til kjempestor hjelp[:)] HUn reiste i dag, og senere i dag kommer pappa. Han skal hente en bil, og venter med å dra hjem til i morgen. Da skal jeg og småguttene bli med han hjem til mamma og pappa. Storgutten min (mannen[8D]) kommer i morgenkveld. Jeg gleder meg sånn til å møte bestemødrene våre, og resten av familien sånn at vi får vise frem Lukas[:D] Dette har vært målet siden vi kom hjem å reise dit i helga, og nå ser det ut som det går[:D][:D] Og i kveld kommer lillebror hit på perm fra militæret! Jeg er LYKKELIG[:D]

Så godt å høre at fødselen var en fin opplevelse, og at mannem din var en så fin støtte [:)]
Amminga går seg sikkert til etterhvert [;)]

Blir så glad for å høre at du har det så bra, og at du har masse familie rundt deg
som du er glad i og som er flinke til å hjelpe deg [:D]

Back
Topp