Her er toppnavnene for 2018!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Lucas/Lukas og Emma var de mest populære navnene å gi til nyfødte i Norge i 2018. Det viser helt ferske tall fra Statistisk Sentralbyrå.

Les alt her!

Topp 10 guttenavn
1 Lucas/Lukas
2 Filip/Fillip/Philip/Phillip
3 Oliver
4 Oskar/Oscar
5 Emil
6 Jakob/Jacob
7 Noah/Noa
8 Aksel/Axel
9 Henrik
10 Elias

Topp 10 jentenavn
1 Emma
2 Nora/Norah
3 Olivia
4 Sara/Sahra/Sarah/Zara
5 Emilie
6 Leah/Lea
7 Sofie/Sopgie
8 Ella
9 Amalie
10 Maja/Maia/Maya

Hør podcast om navnetoppen i 2018 :)

Hvilke navn er populære der du bor? Se listen over ditt bosted her!

Kjedeligste listerne jag vet om! Sååååå kjedelig å ropa på ungen sin i bhg och det kommer 10 st! :yuck:

Vår jente heter Emma og hun har ikke hatt noen i klassen, ikke noen i barnehagen osv som har het det. Eller, det var ei på en annen avdeling i barnehagen som het det, med et annet mellomnavn. Det er få på samme skole som heter det faktisk, selv om det har vært på topp helt siden flere år før hun ble født. Er mange oppfinnsomme jentenavn på hennes trinn.

Er nok veldig lokalt.:)

Er tre William, tre Linus og tre Lucas på samme trinn som henne da.

neida sier ikke att ikke noen av namnen är fina för det är dem, men jag för min del skulle aldrig välja någon av dem pga populariteten. Såklart kan det hända att dem blir eneste i klassen sin med navnet og. 3 William i lillemanns sin bhg-gruppe också...

Vi velger navn vi liker, bryr oss null, nada, niks om slike lister. Vi har en Fillip, men er ingen andre på hans avdeling med samme navn. Tror og det er veldig forskjellig rundt om i landet. Jeg jobber i bhg, vi har veldig mange sofie/Sofia i år, men ingen Lucas. Da jeg gikk på ungdomsskolen var vi 4 på trinnet med mitt navn, tok ingen skade av det ;)

Hvis vi får jente nå så får hun et navn som rundt 260 personer i Norge har. Er fire eller færre som har navnekombinasjonen hun evt skal ha.

Er like glad i navnet Emma som jeg er i det litt mer sjeldne navnet, selv om 11.000 pers har det som fornavn. Betyr ingen verdens ting.

Back
Topp