Her er Gabriel! *med fødselshistorie nå* :p

giggsy

Forumet er livet
VIP
For de som ikke har sett bilder på facebook så er her noen bilder av lillebror som ble født 11. august i en fæla fart. Hadde altså ikke tid til å vente til vi kom oss på sykehuset han og ble født delvis hjemme på gangen og i ambulansen utenfor huset vårt. Han var 3790 gram, 51 cm lang og 35 cm rundt hodet og han har altså fått navnet Gabriel. [:)]

En helt vidunderlig skjønn liten Gabriel

Så fin han er [:)] Og en stolt storebror ser det ut til [:D]

nåh så skjønn[:D]
gratulerer så mye med skjønn Gabriel!

Så søt! Gratulerer!

Nååååh

Takk takk! [:D]

så vakre barn, herlig

ORIGINAL: *Mina min*

Så nydelig han er. Begge guttene dine er så søte[;)] Og jeg bare elsker navnet Gabriel[;)]

Tusen takk! [:)] Liker navnet godt selv ja ellers hadde vi vel ikke valgt det [8D] men opp til flere familiemedlemmer har gitt uttrykk for at de ikke liker navnet. Om de ikke liker det kan de heller la være å si noe spør du meg. Han er en Gabriel og blir hetende det uansett hva enkelte måtte mene. "Navnet skjemmer ingen sier de jo" sa mormor så fint. [:-] Hun pleier ikke legge noe mellom for å si det sånn. [8D]

Nyydelig

Kjempeherlig!!! Og 2 herlige gutter du har fått. Storebror så ikke lite stolt ut[:D]

For "vi" få som ikke er på facebokk[:D] Kan du fortelle mer om den spennende fødselen? Føde på vei ut døra må jo har vært en fødsel med stor F[:D]

åååå Så nydelig[:)]
Graulerer så masse.

Nydelig storebror også[:)]

ORIGINAL: Lbaby

Kjempeherlig!!! Og 2 herlige gutter du har fått. Storebror så ikke lite stolt ut[:D]

For "vi" få som ikke er på facebokk[:D] Kan du fortelle mer om den spennende fødselen? Føde på vei ut døra må jo har vært en fødsel med stor F[:D]

Takk takk! [:)]

Her er hele fødselshistorien om du gidder å lese alt [8D]:

Det begynte så smått med at jeg fikk tegningsblødning den 10.08.10, men det ble ingen action før dagen etter. Så om morgenen den 11.08.10 var vekkerklokka satt på 08.30 for å få storebror i barnehagen, men siden han våknet av seg selv litt før så sto vi opp. Da klokken var passert 8.30 kjente jeg den første sammentrekningen og forsto med en gang at nå begynte det, for den var vond, ikke som en kynner. Var ikke likt som da første fødsel startet, da gikk slimpropp og vann, og sammentrekningene jeg fikk denne gangen satt bare helt nederst i magen, i motsetning til første gang da de satt i hele magen. Tok litt tid før neste kom, så litt kortere tid før neste igjen, så jeg sa til sambo før han gikk til barnehagen med storebror at det kommer til å skje i dag. Jeg var ikke helt ferdig med den såkalte fødebaggen så jeg begynte å pakke den ferdig. Sammentrekningene kom stadig tettere mens jeg holdt på så jeg tenkte at det var på tide å ta seg en dusj og så kanskje ta en telefon til føden etterpå.

Ettersom sammentrekningene var litt vel tette nå så sa jeg til sambo at jeg vet ikke helt om jeg våger å gå i dusjen, men det ble til at jeg gjorde det, ville jo være ren liksom. :p Vel vel, ca 10.45 gikk jeg i dusjen og sammentrekningene tok seg enda mer opp mens jeg sto der. Aner ikke hvor ofte de kom for jeg tok aldri tiden men det begynte helt klart å bli alvor nå. Etter dusjen måtte jeg jo tørke håret (har så tykt hår så må tørke det med hårføner ellers blir det aaaldri tørt) så mens jeg sto der og tørket håret ble det skikkelig ille. Jeg måtte ta flere pauser der jeg bare trippet rundt mens sammentrekningene pågikk, og nå var det så ille at jeg sa til sambo at vi måtte komme oss avgårde til føden så han ringer KK for å si at vi kommer.

De lurer selvfølgelig på hvor ofte riene kommer men siden jeg ikke aner hvor lang tid det er mellom hver så sier jeg at det er nå iallefall ikke mer enn 2 minutter mellom hver. Så mellom to og ti minutter da altså sier de, og jeg, som står midt i en kraftig rie brøler ut at nei herregud det er ikke så lenge som ti minutter mellom dem, det er maks to. :p Jaja, de godtar den og sier vi bare må komme. Så jeg rasker sammen resten jeg mangler i fødebaggen (nesten alt iallefall) mens jeg går rundt med kraftige rier. Riene kjentes helt annerledes ut denne gangen enn med førstemann, men det kan være fordi jeg var oppreist mesteparten av tiden denne gang, og jeg kjente dem veldig i rompa av alle steder, i tillegg til nederst i magen. Nå var det gått over til pressrier og klokka er vel ca 11.25. Mens jeg står på soverommet vårt og holder på med fødebaggen får jeg nok en pressri og jeg bare roper til sambo at vi når aldri fram til KK før han kommer ut, så han hiver seg på telefonen og ringer føden igjen. Da har jeg havnet på gulvet på gangen og ligger klar til å presse ham ut da jeg kjenner hodet er på vei.

Sambo forteller de på føden at vi ikke rekker fram i tide, at hodet er på vei ut, så han får beskjed om å ringe ambulanse og så ringe dem tilbake etterpå, noe han gjør. Så der ligger jeg på gulvet, med sambo som "jordmor" som blir "guidet" på telefon fra føden på KK. Jeg får beskjed om å la være å presse selv om jeg har pressrier, men herregud, skulle ikke tro de hadde prøvd å føde selv, for å la være å presse når man har pressrier er jammen ikke lett. >:| Jeg gjorde et forsøk, men klarte ikke helt å la være. Etter bare få minutter dukket ambulansen opp, og sånn bare for å ase opp naboene hadde de til og med med en liten brannbil med et par brannfolk som skulle hjelpe til med å bære (ja ble mye oppstandelse blant naboene pga dette her :p ). Tror de var hos oss ca 11.35, kort vei fra stasjonen deres og hit. Da de var kommet inn fikk jeg lov å presse. Så ble vel 2 pressrier på gulvet på gangen etter ambulansefolka kom, hvor vannet gikk på den andre og fosset utover ganggulvet. Da fant de ut at de skulle få meg ut i ambulansen, jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor. Men jeg måtte iallefall reise meg opp og gå ut til båren (for liten plass hos oss til å få den inn og plassert meg oppå) med hodet halvveis ute. De fikk plassert meg i ambulansen og lurte på om jeg ville at samboer skulle være med der eller om han skulle kjøre selv. For et dumt spørsmål. o_O Kunne jo nesten tro ikke de ikke helt forsto at babyen faktisk var på vei ut NÅ. Husker faktisk ikke om jeg hadde bare en eller om jeg hadde to pressrier etter jeg kom ut i ambulansen, men han ble iallefall født i ambulansen rett utenfor huset vårt. Han skrek med en gang han var ute og det første jeg presterer å si er "herregud så liten han er!". Snakk om dårlig hukommelse, storebror var enda mindre da han ble født men de var normalvektige begge to da. Kan ikke huske at storebror har vært så liten liksom. Hadde vel ca 6 pressrier til sammen før han var ute og på to av dem fikk jeg ikke presse. Jeg fikk ham opp på magen/brystet ganske raskt, tørket bare av ham det verste før han ble lagt opp. Og der lå han hele veien til sykehuset med navlestrengen intakt, den ble ikke klippet før vi var kommet inn på KK så pappaen fikk ikke klippet denne gangen men det tok han ikke så tungt.

Forstår ikke hvorfor de ikke bare kunne la meg bli ferdig inne før de bar meg ut da. Samme sa jordmødrene på KK og jordmora jeg gikk til i svangerskapet. De syns det var merkelig å bære meg ut i ambulansen når jeg var i ferd med å presse ungen ut liksom. Men men, det gikk da greit, sambo fikk vært med, og en heldig ambulansearbeider fikk være jordfar. Skjer vel ikke hver dag for dem det. =) Tenkte i ettertid på at det må være litt av et syn å komme inn til noen og der ligger kjerringa rett innenfor gangdøra og skrever mot dem, hehe huff ... Tenkte jo overhodet ikke på det da det stod på heldigvis. :p Vi ble så kjørt til KK, sambo ble ikke med i ambulansen da siden det jo er liten plass der så han skulle kjøre etter selv. Men han fikk iallefall roet ned diverse naboer som trodde at det var noe som var gått galt. En eldre dame som bor rett nedenfor oss her kunne fortelle at hun hadde bedt til gud om at det måtte gå bra og greier. Jeg måtte sy bittelitt, ikke noe alvorlig, men sånn kan det gå når ting skjer så fort. Ble værende på Storken på KK i to dager noe jeg syntes var totalt bortkasta, hadde vært mye bedre å få reise hjem igjen med en gang.

Han har fått navnet Gabriel, ble altså født den 11.08.10, var 3790 gram, 51 cm lang og 35 cm rundt hodet. Nesten 400 gram tyngre enn storebror var da han ble født og allikevel syntes jeg han var bitte, bitte liten. Fikk ikke tatt noen bilder under fødsel eller rett etter han var kommet ut da, ble ikke tatt bilder før sambo kom til KK med baggen min en times tid etter vi kom dit. Han hadde måttet vaske fostervann og blod fra ganggulvet før han kom seg avgårde stakkars. :p

Fikk streng beskjed om at neste gang måtte jeg ringe føden tidlig og gi beskjed om at det har gått veldig raskt de to foregående fødslene. Jeg sa at det blir ikke noe neste gang her, men det ville ikke jordmora høre på, nei neste gang måtte jeg gi beskjed om raske fødsler tidligere.

Og for ordens skyld, han var ute kl 11.52, glemte å ta det med.

Takk alle sammen! [:D]

Fin historie og herlige gutter!!!
Hvordan var samboern din før ambulansa kom?
Beholdt han roen eller?
Litt av en opplevelse for dere, men det er vel når det virkelig skjer at en faktisk holder roen om en kanskje ikke hadde trodd det på forhånd, om du skjønner meg..

OMG, godt det gikk bra. Hørtes ganske intenst ut [:D]

Sambo var forholdsvis rolig han heldigvis. Hadde KK på telefonen den lille stunden før ambulansen kom så han ble vel beroliget av det. Ting gikk jo så fort og at en rakk vel egentlig ikke å tenke så mye.

Ja nei jeg måtte jo liksom bare bli ferdig å pakke baggen. [8D] Og ja, de ville nok bare komme seg avgårde til sykehuset de. 

Herregud for en opplevelse! Veldig bra skrevet, følte nesten jeg stod sammen med naboene[:D]

Syns det var helt teit å bære deg ut, enig der ja. Godt alt gikk bra med alle sammen, selvom jeg syns synd på vaskejobben til mannen[:D]

ORIGINAL: Lbaby

Herregud for en opplevelse! Veldig bra skrevet, følte nesten jeg stod sammen med naboene[:D]

Syns det var helt teit å bære deg ut, enig der ja. Godt alt gikk bra med alle sammen, selvom jeg syns synd på vaskejobben til mannen[:D]

Hehehe! Syns ikke så veldig synd på han egentlig, er én av veldig få ganger han har vasket et gulv så lenge jeg har bodd sammen med ham. [8D]

Var litt småskummelt da det sto på, men det gikk da bra ja! 

Back
Topp