Her eller der..

Vic123

Flørter med forumet
Hei dere :-) Jeg trenger rett og slett litt råd fra dere som har født før og har erfaring med hvor det er best å være. Jeg bor i en veldig liten by, der vi ikke har et sykehus, men en fødestue. Hvis jeg skal på nærmeste sykehus så er det litt over to timer unna. Jeg ble tidligere fortalt at jeg måtte dra til sykehuset pga vekten min, men nå har jordmor i samsvar med gynekolog funnet ut jeg kan få føde her på fødestua om jeg vil. Jeg tenker slik at hvis det ikke er noen komplikasjoner og at alt ser fint ut så vil jeg være her, da det er nærmere hjemme og litt mer fred og ro i starten. Så jeg lurer rett og slett på hva dere synes høres best ut ? :-) Og hva slags erfaringer dere har når det gjelder fødested :-)

Jeg bor sentralt og kan velge mellom flere sykehus, så kan ikke sette meg helt inn i hvordan du har det, men jeg har syntes det har vært fint og trygt med sykehus. Jeg har hatt ukompliserte svangerskap og fødsler.
Flere timer kjøring til sykehus, er jo kjipt da. Så det blir vel å lytte til helsepersonell og kjenne etter om du føler deg trygg på fødestue?
Klem :-)

Jeg bor nært stort sykehus, men er usikker på om jeg ville fødet på fødestue som førstegangsfødende. Man vet jo ikke hvordan kroppen vil reagere, så tror jeg ville følt meg tryggest ved et sykehus. Men nå som andregangs kunne jeg fint fødet ved en fødestue. Jeg vet at kroppen min jobber godt under fødsel og at jeg klarer meg uten smertestillende. :)

Hei:) Jeg tror faktisk jeg ville født på sykehuset første gangen, og så heller vurdere fødestuen ved evt neste svangerskap ☺

Sier meg enig her, og ville valgt sykehuset.
Under min fødsel fikk jeg en infeksjon med feber og måtte ha 2 runder med antibiotika med riene sto på, og da kjente jeg at jeg var veldig glad jeg var i trygge hender :-)

Jeg ville valgt sykehus. Spesielt siden de egentlig hadde tenkt sykehus til deg. Samtidig er alle fødsler ulike, man kan aldri forutse hvordan det blir. Trygt med sykehus :)
Lykke til med valget!

Sykehus hadde jeg valgt :) mtp på min egen fødsel som endte med vakum, klipping og sying m narkose så er jeg glad det var på et sykehus :) lykke til m valget!

De føder jo i distriktene på små fødestuer også, og det går jo bra. Men som førstegangs selv hadde jeg nok valgt sykehus, det føles jo tryggere med mer kompetanse. Jeg lot være å reise hjem til påske (en av grunnene) for at jeg ikke ville føde på lokalsykehuset i hjembyen min, men heller på St. Olavs :p

Tusen takk for svar alle sammen! :-) Jeg håper iallefall at jeg klarer å bestemme meg før det skjer noe her i gården, er bare 10 dager igjen til termin nå :-D

Hadde nok valgt sykehus. Min første var alt helt normalt, helt til fødselen var godt i gang. Endte med hastesnitt, og jeg er så enormt glad jeg var i trygge hender på sykehuset! Babyen min hadde ikke overlevd uten keisersnitt, og mest sannsynlig hadde de ikke klart å registrere det samme og like fort på fødestue.

Back
Topp