"Her blir det overtid", i følge jordmor (mitt første deppeinnlegg..)

HopsiDaisy

Forelsket i forumet
Var på jordmorkontroll i forrige uke. Jeg hadde da 1 cm åpning, livmormunnen var medium myk, men 2-3 cm. Hun kunne kjenne hodet og det var knappt festet.

Var på kontroll i går igjen (39+6) og da hadde jeg fortsatt 1 cm åpning, livmormunnen var veldig myk, men var fortsatt ca 2-3 cm. "Her blir det overtid", konstanterte hun da og fant frem nummeret til sykehuset for å ringe om overtidskontroll. Jeg kjente at jeg plutselig ble veldig lei av å være gravid og ble med ett veldig deppa. Jeg vil ikke gå på overtid! Vi har 3 dødfødsler i familien min, søskenbarnet mitt mistet sin datter pga morkakesvikt og datteren min veide kun 2700 da hun ble født til termin, noe jordmor tidligere har påpekt kan være på grunn av begynnende morkakesvikt.

Jeg har nå fått time til ultralyd på termin, bare slik at jeg skal få se at babyen har det fint, men føler at jeg har en lang helg foran meg med masse depping. Foreldrene mine har heldigvis tatt med seg datteren min på hyttetur i helgen, så hun får det bra.

Ble langt dette, men synes bare at det er så tåpelig av jordmoren min å bare konstantere at slik blir det! Etter mye lesing og snakking med venninner har jeg forstått at modning kan skje ganske fort...Et par dager på overtid går jo fint, men hun snakket som at jeg kom til å gå et par uker på overtid. Jeeey - kjempeoppmuntrende å høre.. Heldigvis er formen for det meste veldig bra, men her skal i hvert fall de fleste kjerringråd prøves i løpet av helgen...
 
Huff da, jeg skjønner veldig godt at du blir deppa, de som har født sier at det er grusomt å gå over tid så langt da.. Men som du sier, helsa di er bra, så prøv å ikke tenke så ille på det, krysser fingrene på at den lille vil komme til verden så fort så mulig :) lykke til :)
 
Nå får man jo overtidskontroll maks 7 dager over så det blir nok ikke lenge du må gå uansett. Er det ikke senest 13 dager over man blir satt igang nå eller?
 
det går i tilfelle veldig fint. Ble satt igang på dag 12 sist. Så fort jeg kom til termin og ingen unge kom begynte jeg å telle ned fra 14. Ble ikke lei, det handler om innstilling. Lykke til! Du blir fulgt godt opp!
 
Kjedelig beskjed å få. Håper det skjer noe snart. Men du får jo overtidskontroll senest 7 dager etter termin så du vil jo ikke bli gående leenge over termin eventuelt.
 


HopsiDaisy skrev:
Var på jordmorkontroll i forrige uke. Jeg hadde da 1 cm åpning, livmormunnen var medium myk, men 2-3 cm. Hun kunne kjenne hodet og det var knappt festet.

Var på kontroll i går igjen (39+6) og da hadde jeg fortsatt 1 cm åpning, livmormunnen var veldig myk, men var fortsatt ca 2-3 cm. "Her blir det overtid", konstanterte hun da og fant frem nummeret til sykehuset for å ringe om overtidskontroll. Jeg kjente at jeg plutselig ble veldig lei av å være gravid og ble med ett veldig deppa. Jeg vil ikke gå på overtid! Vi har 3 dødfødsler i familien min, søskenbarnet mitt mistet sin datter pga morkakesvikt og datteren min veide kun 2700 da hun ble født til termin, noe jordmor tidligere har påpekt kan være på grunn av begynnende morkakesvikt.

Jeg har nå fått time til ultralyd på termin, bare slik at jeg skal få se at babyen har det fint, men føler at jeg har en lang helg foran meg med masse depping. Foreldrene mine har heldigvis tatt med seg datteren min på hyttetur i helgen, så hun får det bra.

Ble langt dette, men synes bare at det er så tåpelig av jordmoren min å bare konstantere at slik blir det! Etter mye lesing og snakking med venninner har jeg forstått at modning kan skje ganske fort...Et par dager på overtid går jo fint, men hun snakket som at jeg kom til å gå et par uker på overtid. Jeeey - kjempeoppmuntrende å høre.. Heldigvis er formen for det meste veldig bra, men her skal i hvert fall de fleste kjerringråd prøves i løpet av helgen...



Kjenner jeg blir så provosert på helsepersonell som kan tillate seg å sie sånt! Åssen kan hun vite det? Du e andregangs,og modning kan skje over natten! Søsteren min fikk beskjed om at hun hadde den fødekroppen,og at snuppa hennes lå langt nedi bekkenet,så fødselen kom nok til å gå fort. Men slik ble det ikke.. en LANG fødsel som endte i hastesnitt! Det beste hadde vært at dem sa minst mulig! Så ikke heng med hode! Odsa for at du kan havne i fødsel i morga er like stor som om at du går på overtid,etter min mening! :)
 
Takk for gode ord! Her har vi prøvd litt kjerringråd i dag, med resultat at jeg har hatt regelmessige vonde kynnere/maserier siden klokken 12. De kommer ca. hvert fjerde-femte minutt og varer i 45 sekunder ca. Ver ikke om disse vil føre til fødsel, men tenker at det uansett vil hjelpe med modningen. Krysser fingrene for at prinsen har kommet innen en uke..:)
 
Back
Topp