Hepatitt B vaksine

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Nå er jo den med i vaksinasjonsprogrammet, men storebror på litt over 2 år kom akkurat ikke med under den ordningen.

Vurderer å vaksinere han med hep B vaksinen også, men vet ikke om vi skal gå for dette nå eller vente?

Hva tenker dere?
Har noen av dere vaksinert større barn med denne?
Må kanskje ta det med fastlegen isåfall?
 
Vi tok den med 2-åringen selv om han var 4-5 mnd for gammel for å få den gratis. Dvs, tok første dose på 1-årskontrollen, så fikk vi resept på resten og kom på helsestasjonen på de intervallene bare :)
 
Via helsestasjonen eller fastlegen vil jeg tro...
 
Vi tenkte å gi vår toåring hep b, men det er et kaos uten like.
Jeg var gjennom samme smørja for å få tatt MMR på meg selv for et par år siden (i forbindelse med ivf).

I kommunen vi bor, skal slike ting gjøres på vaksinasjonskontoret eller hos fastlegen. Men vi har fastlege i nabokommunen, og der er det helsestasjonen som gir vaksinene som er en del av barnevaksinasjonsprogrammet. Men vi har helsestasjon i kommunen vi bor i, så vi får ikke tatt vaksiner på helsestasjonen i nabokommunen.

Så jeg prøver å overbevise helsestasjonen i kommunen her om å gi til eldste, så får vi se om og når de godtar å gjøre det [emoji849]
 
Vi tenkte å gi vår toåring hep b, men det er et kaos uten like.
Jeg var gjennom samme smørja for å få tatt MMR på meg selv for et par år siden (i forbindelse med ivf).

I kommunen vi bor, skal slike ting gjøres på vaksinasjonskontoret eller hos fastlegen. Men vi har fastlege i nabokommunen, og der er det helsestasjonen som gir vaksinene som er en del av barnevaksinasjonsprogrammet. Men vi har helsestasjon i kommunen vi bor i, så vi får ikke tatt vaksiner på helsestasjonen i nabokommunen.

Så jeg prøver å overbevise helsestasjonen i kommunen her om å gi til eldste, så får vi se om og når de godtar å gjøre det [emoji849]
Det er jo helt tragisk da. Høres ut som litt ansvarsfraskrivelse fra helsevesenets side..
 
Det er jo helt tragisk da. Høres ut som litt ansvarsfraskrivelse fra helsevesenets side..

MMR-vaksina løste seg da jeg spurte fastlegen hva jeg skulle gjøre.
Hun gikk inn på helsestasjonen (vegg i vegg med legekontoret) og hentet en vaksine som hun satte selv [emoji85]
Har heldigvis en ganske grepa lege [emoji173]️

Men syns jo det er unødvendig å måtte gjøre det sånn egentlig, hvertfall så lenge vi har sagt at vi kan betale for vaksina, så burde det vel være det samme hvem som setter den [emoji849]

Og jeg kan sette den selv, men jeg foretrekker å bare være mamma til ungene mine, ikke helsepersonell.
 
Back
Topp