Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pga din vekt?
Er du overvektig?
I såfall vil jeg tro det dreier seg om oppfølging fra poliklinikk hos spesialistjordmor.
Evt samtale for å vurdere risiko for svngerskapsdiabetes osv..
Går selv til oppfølging på sykehus i stede for hos vanlig jordmor. Ikke noe særlig stor forskjell som jeg har opplevd værtfall Følges bare litt nøyere..
Hadde det samme med nr 2 for snart 3,5 år siden. Da hadde jeg en konsultasjon med jordmor og en med anestesi lege (sjekket at epidural var mulig å sette).. de ville bare ta en vurdering av meg, og informere litt om rettningslinjene. Bl.a. skulle jeg ha blodfortynnende i en uke etter fødsel. De ønsker å kunne planlegge fødselen hvis det er nødvendig, og siden bmi sier lite om helsetilstanden så må de treffe deg.
Mener også at jeg fikk flere UL etterhvert for å sjekke vekten på barnet. Men om det var knyttet til min vekt eller det faktiske magemålet vet jeg ikke (han var kjempelang, så de trodde han var stor alle veier, men var bare lang )
Mens jeg var der spurte jeg spesielt om de hadde noe opplegg for overvektige videre, for å hjelpe å holde vekten nede. Det hadde de ikke (hvis man ikke er syk av vekten) Kanskje de har fått det nå *håper*
Min lege var også usikker (de får vel bare beskjed om "ved bmi over sånn å sånn, henvis til klinikk" men hun gikk inn på sidene til klinikken å printet ut all infoen/retningslinjene til meg (har ikke lest det enda )Er jo bra de følger opp og tar vare på oss. Fikk liksom så lite informasjon av legen. Hun bare jeg sender henvisning til kk pga vekten. Så er spent på mandag på hva jeg faktisk skal..
Alt for mye.. hahaHva veier dere da? Eller.. Hva er BMIen deres? Jeg må nok følges opp også kjenner det gjør vondt å ha lagt på seg så mye etter første og ikke ha klart å gå ned
Må ligge på 35, for jeg ble ikke henvist sist Min bmi er nok høyere enn 35 denne gangenAlt for mye.. haha
Men tror grensen for henvisning ligger på 30 eller 35.
Må ligge på 35, for jeg ble ikke henvist sist Min bmi er nok høyere enn 35 denne gangen
Okei, mener jeg er under 40 :O viss ikke har noe gått mer gale enn først antattI Bergen er 40 grensen for når du må på sånn anestesisamtale, men vet 35 er grensen andre steder.
Kan hende de tar med utgangspunktet for eventuelt vekt oppgang under svangerskapet ogsåOkei, mener jeg er under 40 :O viss ikke har noe gått mer gale enn først antatt