Henvist til Svangerskapspoliklinikken..

frøkenVic

Flørter med forumet
Fikk brev i posten i dag om innkalling til time på svangerskapspoliklinikken.. Er det noen med erfaring derfra?:happy: måtte google hva det var før jeg skjønte noe. Vet jo at det er ekstra oppfølging, men grunnen til at jeg skal dit er jo blant annet pga sterk angst.. men det stod ingenting om "hvilke grunner" jeg var innkalt for. For jeg oppga mange flere ting til jordmor.
Og da blir jeg enda mer stressa.. nå vurderer jeg å avlyse hele timen...

Jeg må bli kvitt denne fødeangsten min... og angsten for leger.

Noen med god erfaring derfra?

Sorry hvis jeg høres teit ut, men føler ingen rundt meg forstår..
 
Eg har vært på svangerskapspoliklinikken i begge mine forrige svangerskap for andre ting, blant annet ekstrem svangerskapskvalme gjennom hele svangerskapet. Har også blitt henvist dit i dette. Har bare positiv erfaring :happy:
 
Jeg var til samtale sist på poliklinisk pga tanker rundt fødselen. Veldig posetivt! Så uansett grunn blir man godt tatt i mot!
 
Høres absolutt ikke teit ut! Skjønner godt at det ikke er så enkelt.

Jeg har desverre ingen erfaring derfra annet enn at jeg selv er henvist dit denne gangen pga. forje fødsel som startet i uke 25.

Har selv en del angst og den slår virkelig inn når det kommer til nye situasjoner. Mitt beste råd (som jeg hardt prøver å leve etter selv) er å prøve å dra dit iallefall en gang. Det kan hende de gir deg utrolig god støtte iløpet av svangerskapet og virkelig kan hjelpe med ting som er vanskelig. ☺️
Masse lykke til
 
Har vært på svangerskapspoliklinikk flere ganger (St.Olavs), både nå og i mitt første svangerskap. Får oppfølging der jevnlig pga. kronisk sykdom - type 1 diabetes. Har bare positive erfaringer. Vet ikke hvordan det gjøres andre steder, men hver gang jeg har vært der har det blitt målt blodtrykk, tatt urinprøve og ifra tredje trimester blir det målt CTG. Og til slutt en oppfølgingssamtale med fødselslege. I forkant har jeg gjerne også vært på ultralyd, da jeg får dette ganske ofte i svangerskapet. :)
 
Back
Topp